BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Det har visst hänt något på 5 v.

Bilbarnstol/babyskydd!
Jag har börjat fundera kring vad vi skall köpa och hittat ett test där maxi cosi pebble fått bästa resultatet, så jag är lite inne på den. Någon som har haft den och kan tycka till om den?
Vi behöver en stol med bas som inte tar så mycket plats på brädden eftersom vi måsta sätta tre i baksätet om hela familjen ska åka någonstans, var av då två är stolar( babyskyddet och en akta gravid sport framåtvända bilstolar/kudde, även om vi har en Skoda superb så vore det ju gott om den i mitten sitter hyggligt gott på sätet och inte blir sönder klämd av stolarna. Tänker åka på babyproffsen och låta dem hjälpa oss att prova i bilen men jag vill ju ha en tanke så att det går att diskutera med dem om de har frågor.
Till de andra hade vi ett akta garco men det verkar inte vara så poppis längre, sen var ju det ganska brett oxå.
Är oxå nyfiken på vad ni köpt/ planerar köpa, vad gjorde att det blev/blir just den?
Tack snälla alla för svar!
Saken är den att Bugaboo Donkey är till en början singelvagn som sedan kan göras till syskon. Men tack för alla svar ska fundera vidare på det!
Hej. Jag har också så. Jag har mycket sammandragningar och har fått två gånger som en slemklump dock genomskinlig. Ska till bm på tisdag. Aldrig fått så förut.
Jag blir tokig!! Försöker hitta kläder som passar såhär års! Varit på hm, cubus, gina, kappahl, Lindex mfl... Både gravida delning och vanlig. Men jag hittar INGENTING!
Jag är inte ens 30, och alla kläder man kan ha nupå gravidavdelningen ser ut som kläder för en mamma på 50talet alt 40 bast!
Är det någon som vet vart jag kan hitta korta klänningar som inte slutar vid knäna, shorts som inte täcker halva låren, tröjor med urringning etc? Jag vill inte klä mig som en nunna bara för att jag är gravid! Samt behöver jag inte ha "kontorskläder"! HJÄLP!
Jag har sen några dagar tillbaka börjat äta järntabletter. Har ni tips för att motverka hård mage? Det som brukar funka för mig som jag tänker försöka använda mig av är torkad frukt (blä), kaffe, kokosvatten eller kokosolja, fiberrik mat, mycket vatten och motion. Har ni några andra tips för att få igång magen? Helst naturligt tack :)
Jag blir tokig!! Försöker hitta kläder som passar såhär års! Varit på hm, cubus, gina, kappahl, Lindex mfl... Både gravida delning och vanlig. Men jag hittar INGENTING!
Jag är inte ens 30, och alla kläder man kan ha nupå gravidavdelningen ser ut som kläder för en mamma på 50talet alt 40 bast!
Är det någon som vet vart jag kan hitta korta klänningar som inte slutar vid knäna, shorts som inte täcker halva låren, tröjor med urringning etc? Jag vill inte klä mig som en nunna bara för att jag är gravid! Samt behöver jag inte ha "kontorskläder"! HJÄLP!
Jag har köpt massor på Zalando.se. Jag är ganska kort så klänningarna blir rätt så långa men jag har klippt av dom och fållat dom till den längd som jag vill ha. Men Zalando har verkligen massa fint! Dom har dessutom 100 dagars returrätt så du kan ju beställa hem och skicka hem det som inte är bra.
Jag har köpt massor på Zalando.se. Jag är ganska kort så klänningarna blir rätt så långa men jag har klippt av dom och fållat dom till den längd som jag vill ha. Men Zalando har verkligen massa fint! Dom har dessutom 100 dagars returrätt så du kan ju beställa hem och skicka hem det som inte är bra.