• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Smka
    Sabinac skrev 2018-05-14 23:19:40 följande:

Vi har ett stort lekrum gemensamt till våra barn och sen har dottern ett sovrum med en 1.20 säng. Dock har hon nu en period sovit med oss. Sonen har aldrig sovit någon annanstans än i vår säng då han haft ett extremt närhetsbehov. Men vi har tänkt fortsätta ha ett lekrum och ett sovrum, dottern (4år) säger att hon vill att hon och lillebror (1,5år) ska dela säng sedan och de sover oftast lugnt bredvid varandra redan nu i vår stora säng. Sen när behovet minskar för ett lekrum och det ökar behov för eget rum så ska vi dela av lekrummet vi har nu till två rum och att ett av barnen får nuvarande ?barn sovrummet?.

Gällande om något utav barnen vill vara ifred så har vi som regel här hemma att barnen får aldrig stänga ute någon från lekrummet iumed att det är gemensamt men att om dottern vill vara ifred så får hon stänga sitt sovrum.

Ja sonen sover fortfarande hos oss dock har han iaf börjat sova i egen säng så är ju något iaf. Men räknar med att ha båda barnen kommer att sova hos oss rätt mycket närmaste åren.

Tack för all input. Vi kommer fortsätta som tänkt, det är ju bara att ändra om om det inte skulle fungera hos oss. =)
  • Olinelilja

Hej alla, jag har knappt skrivit något i gruppen men varit med och läst sedan starten. Iallafall jag är nu i v.22 och jag har mått jättebra egentligen hela graviditeten. Har känt mi stark lycklig och vuxit in i den här ?mammarollen? eftersom jag innan graviditeten egentligen inte längtat efter barn men man kan säga att allt har fallit på plats.

Jag är i grunden lite orolig som person men aldrig haft ångest eller panikångest. Men nu såhär halvvägs in i graviditeten så får jag sån jobbig ångest? Vet inte varför, jag kan inte ta på känslan? Fast allt egentligen är som det ska, till och med som att vi har värsta flytet jag och min sambo. Varför kommer ångesten? Jag får panikkänsla och vill typ krypa ur mig själv... mina käkar (som jag har problem med sen innan och har bettskena för bl.a. ) spänner så jag blir tokig! Tror min käke typ ska hoppa ur led.

Undrar väl egentligen bara om någon kan relatera? Har som sagt inte några problem med ångest alls tidigare i mitt liv. Kram på er alla därute.

• Hannah9003
    Olinelilja skrev 2018-05-21 12:37:06 följande:

Hej alla, jag har knappt skrivit något i gruppen men varit med och läst sedan starten. Iallafall jag är nu i v.22 och jag har mått jättebra egentligen hela graviditeten. Har känt mi stark lycklig och vuxit in i den här ?mammarollen? eftersom jag innan graviditeten egentligen inte längtat efter barn men man kan säga att allt har fallit på plats.

Jag är i grunden lite orolig som person men aldrig haft ångest eller panikångest. Men nu såhär halvvägs in i graviditeten så får jag sån jobbig ångest? Vet inte varför, jag kan inte ta på känslan? Fast allt egentligen är som det ska, till och med som att vi har värsta flytet jag och min sambo. Varför kommer ångesten? Jag får panikkänsla och vill typ krypa ur mig själv... mina käkar (som jag har problem med sen innan och har bettskena för bl.a. ) spänner så jag blir tokig! Tror min käke typ ska hoppa ur led.

Undrar väl egentligen bara om någon kan relatera? Har som sagt inte några problem med ångest alls tidigare i mitt liv. Kram på er alla därute.

Hej :)

Först: Grattis till bebisen :)

Jag har ångest. Har haft det rätt länge men inte direkt vetat vad eller varför. Och är gravid i vecka 23 :))

Min ångest är ?tänk om tankar?

Jag oroar mig för allting, men i olika grader.

Det som hjälper mig är att tänka positivt. Kommer det en ångest tanke eller känsla så vänder jg alltid den till någon positivt och försöker att inte stressa upp mig.

Jag har även bettskena sen innan, vilket jag inte behöver andvönda mer.

Varför ångesten kommer just nu kan jag inte svara på.

Men tänk på att ångest varar inte för evigt. Den har sin topp och går ner sen igen. Testa och skriv ner dina tankar och avsluta med någon positivt.

Jag hoppas att du inte känner dig ensam.

Grattis ännu en gång och lycka till med allt :)
  • Hellan

Igår var jag och bokade en sådan här skönhet till Rolle Roys, kostsamt men värd sina stålar. Längtar tills jag får köra den med bebis.

• emhu
    Hellan skrev 2018-05-21 20:08:35 följande:

Igår var jag och bokade en sådan här skönhet till Rolle Roys, kostsamt men värd sina stålar. Längtar tills jag får köra den med bebis.

Emmaljunga?
  • Hellan
    emhu skrev 2018-05-21 23:54:28 följande:

Emmaljunga?

Japp, en Emmaljunga edge duo combi med classic crome schassi.
  • Nostalgity

Vi var i helgen och beställde denna finnig.

Hos en butik som hade prismatchning, så vi betala bara 6600:- för chassi, liggdel och sittdel och med de nya färgerna som är tilläggskostnad. Supernöjd!

• Isathe
    Nostalgity skrev 2018-05-22 22:32:30 följande:

Vi var i helgen och beställde denna finnig.

Hos en butik som hade prismatchning, så vi betala bara 6600:- för chassi, liggdel och sittdel och med de nya färgerna som är tilläggskostnad. Supernöjd!

Är de en Britax Smile 2? En sån har jag också köpt, vi tog färgen stålgrå, då vi inte vet kön på bebis och i framtiden vill ha ett syskon, så då passar den oavsett.

Valde mellan stålgrå å Black Denim, men tyckte den såg så mörk ut och tänkte att de kanske blir varm. Har en kronans vagn också som är grön som vi ska ha hemma på gården så ville inte ha 2 gröna vagnar. Vad tog ni för färg?
  • Hellan

Hur gör/tänker ni kring alkoholfritt vin (0,5%)?

Det är inte ofta jag är sugen på vin, men nu när det varit värmebölja hos oss o ett bra tag blev ja sugen på rosé vin, gick glad ihågen in på systemet och köpte en flaska alkoholfritt, MEN när jag druckit ett par glas lägger jag märke till att det står 0,5% på flaskan :-/ känner mig jätte dum.

Har nu lite ångest och dåligt samvete för att jag drack det och känner mig lurad, då det står alkoholfritt på etiketten oxå. Vill ju inte att det skall påverka bebis på någevis.

• Nostalgity
    Isathe skrev 2018-05-23 08:21:53 följande:

Är de en Britax Smile 2? En sån har jag också köpt, vi tog färgen stålgrå, då vi inte vet kön på bebis och i framtiden vill ha ett syskon, så då passar den oavsett.

Valde mellan stålgrå å Black Denim, men tyckte den såg så mörk ut och tänkte att de kanske blir varm. Har en kronans vagn också som är grön som vi ska ha hemma på gården så ville inte ha 2 gröna vagnar. Vad tog ni för färg?

Ja det är en Britax smile 2 =)

Vi tog Black Denim på liggdelen, den ser mörk ut i vissa ljus men i normalljus så ser den gråare ut hehe och så tog vi denim olive på sittdelen!

Tog ni samma färg på både sitt och liggdel?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
Svar på tråden BF September 2018