• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Hellan
    Maria 269 skrev 2018-09-02 06:38:57 följande:

Grattis till alla bebisar som kommit. V40 (39+0) idag och vaknade med oregelbundna värkar för en stund sen, hoppas det håller i sig!

Åh vad spännande!

Hoppas de blir regelbundna så det drar igång på riktigt.
  • Nostalgity

Inga fler bebisar i denna tråd? =)

Fler än jag som vaknar besvikna varje morgon ö

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

Skickades av misstag de innan*

Över att inget hänt?

• Lisa1986

Hej allihopa, är i vecka 40+2 idag och har just varit hos barnmorskan. Hon tyckte jag lät mer tungandad än vanligt och skickade mig till närakuten för att få någon att lyssna på mina lungor. Lite högt blodtryck hade jag också så det blir en till sån kontroll i veckan och sen blir det ultraljud och lottning till SWEPI-studien i slutet på veckan.

Det är mycket nu, tur att man slutat jobba!

• Smka

Någon mer än jag som inte riktigt känner sig redo än? Alltså jag är väldigt klar med att vara gravid men det här med att föda barn och ha en bebis hemma har jag skjutit upp lite. Födde två veckor efter bf med första barnet så har väl hela tiden tänkt att det är långt kvar just eftersom väntan sista veckorna blev väldigt jobbig.

Nu blir det troligtvis (inget är ju säkert) igångsättning pga risk för stort barn i v 40+0 alltså om 9 dagar för mig och då är det ju plötsligt väldigt nära. Dessutom är det ju ingen omöjlighet att bebis kommer lite tidigare även om jag inte tror det själv. Alla saker och så är dock på plats så huset är liksom färdigt för bebis, idag skall jag dessutom förtidsrösta så även det är klart om det skulle dra igång på valdagen, det är bara min hjärna som inte riktigt hänger med.

• Nostalgity

Ingen tvekan om att en stor del av proppen släppte nyss! Dock utan blodstrimmor i. Bf - 9.

Vill bara att de ska sätta igång nu samtidigt som jag inte känner mig heeeelt redo!

• Sabinac
    Smka skrev 2018-09-03 10:52:30 följande:

Någon mer än jag som inte riktigt känner sig redo än? Alltså jag är väldigt klar med att vara gravid men det här med att föda barn och ha en bebis hemma har jag skjutit upp lite. Födde två veckor efter bf med första barnet så har väl hela tiden tänkt att det är långt kvar just eftersom väntan sista veckorna blev väldigt jobbig.

Nu blir det troligtvis (inget är ju säkert) igångsättning pga risk för stort barn i v 40+0 alltså om 9 dagar för mig och då är det ju plötsligt väldigt nära. Dessutom är det ju ingen omöjlighet att bebis kommer lite tidigare även om jag inte tror det själv. Alla saker och så är dock på plats så huset är liksom färdigt för bebis, idag skall jag dessutom förtidsrösta så även det är klart om det skulle dra igång på valdagen, det är bara min hjärna som inte riktigt hänger med.

Jag känner mig nog inte helt redo heller på sätt och vis... men jag verkar vara en av ?få? som gärna fortsätter vara gravid lite längre. Jag tycker det börjar kännas lite tråkigt att graviditeten snart är över. Denna gång är jag ändå ganska inställd på att detta faktiskt är min sista graviditet.
  • Orkide

Jag känner mig klar med att vara gravid. Men känner mig inte redo för en förlossning men det kommer jag aldrig känna, har så låg smärttröskel så jag är ganska rädd.

• delight

Jag är också färdig med att vara gravid. BF imorgon men är inställd på att jag kommer gå över... Tänker iaf inte hålla på med en massa ?huskurer? som jag bara tror stressar kroppen.. färdknäppen tror jag dock kan funka, om kroppen är redo. :)

• moder_jord

Känner mig inte heller riktigt redo. Även om jag är väldigt färdig med att vara gravid.

Nästan inget hemma är färdigt. Orkar och hinner väldigt lite med en 15 månaders vildbuse hemma och alla smärtor jag har i muskler och leder och brutala foglossningar som klämmer åt nerver. Och denna trötthet. Jösses sååå trött.

Spännande och skrämmande att livet än en gång ska förändras drastiskt och hjärtat ska expandera till oändlighet än en gång.

Oroad för förlossningen och inte redo för den, samtidigt som jag vill att den ska var över.

Blandade känslor mellan att jag vill ha förlossningen överstökad och samtidigt skjuta det framför mig.

Svar på tråden BF September 2018