• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • beso
    Cheerful skrev 2018-01-18 20:26:55 följande:

Jag vet att det naturligvis inte är en garanti, och har nog inte tid förrän tidigast i nästa vecka, då har jag också gått in i vecka 7. Tänker att alla extra dagar ökar chansen att se något, och naturligtvis att man har tur med vilken barnmorska och hur vana de är vid att göra ultraljud / hur stressiga de är.

Är glad att du fick positiva nyheter vid det andra ultraljudet! <3

Tack Snälla! :) Men då dom redan sett ett foster så kommer dom säkert se hjärtat nästa gång! :) Håller tummarna så du sen kan slappna av lite o kunna nära va glad! :) Fast lite oro har man nog tyvärr nästan alltid! ;)
  • beso
    Elsaida skrev 2018-01-18 20:46:43 följande:

Tack :)

Jag vet inte, testen ökar och nu syns de även på andra sorters test, så något händer ju, hoppas på att de ökar mer Snart, annars får jag väll kolla upp allt :-/

Wow!! Så dom ökar!? Det är ju helt fantastiskt alltså!! :) Hade d varit mf förut så borde ju testen fortsätta va negativa eller iaf inte ökat!? Om d inte va en tvilling som blödde ut? Väldigt mystiskt! Om jag va du skulle jag be om tidigt vul i v 6 eller så för att veta! Håller tummarna! Forsätt uppdatera! :)
  • Nostalgity
    beso skrev 2018-01-18 21:05:14 följande:

Det jobbet låter kul..men galet jobbigt när man e gravid..! :/

Jag trivs med mitt jobb i vanliga fall, men imorse ville jag inget hellre än hem och lägga mig på soffan. Mådde sååå illa och var trött, och då hade dagen bara börjat =(
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-18 21:28:44 följande:

Jag trivs med mitt jobb i vanliga fall, men imorse ville jag inget hellre än hem och lägga mig på soffan. Mådde sååå illa och var trött, och då hade dagen bara börjat =(

Även fast mitt jobb inte är fysiskt så känner jag likadant. Jag jobbade till 21:30 ikväll och har mått så illa och nästan somnat då jag stått stilla 20 sekunder för att vänta på något. Jag har varit nära på att säga hur illa jag mår också, men det vill jag inte. Folk är livrädda för magsjuka och de tänker bara magsjuka eller graviditet om man säger att man mår illa.

Har du fått något värde från första hCG-testet eller väntar de tills de fått svar på morgondagens provtagning? Jag läste att du fick ett väldigt starkt urintest och sen mår du ju illa så..det booorde ju vara lugnt :)
  • Löv1

Jag är ute ur leken denna månad. Mensen kom ikväll... Men är inte ledsen för det, var ju sååå tidigt som jag märkte det, så det var ju inte så ?verkligt? eller vad man ska säga.

Hoppas på bättre lycka nästa månad och att jag då får halka in i en oktoberteåd i stället.

Lycka till och må så gott alla ni!!!

Ska tänka på er i september sen! ;)

<3

• beso
    Nostalgity skrev 2018-01-18 21:28:44 följande:

Jag förstår dig verkligen! Du e duktig som kämpar På! Men kanske behöver du vila ett tag..? Nu e d ju helg iaf! Hoppas du kan ta d lugnt då o få bli lite ompysslad! :)
  • beso
    Löv1 skrev 2018-01-18 22:31:00 följande:

Jag är ute ur leken denna månad. Mensen kom ikväll... Men är inte ledsen för det, var ju sååå tidigt som jag märkte det, så det var ju inte så ?verkligt? eller vad man ska säga.

Hoppas på bättre lycka nästa månad och att jag då får halka in i en oktoberteåd i stället.

Lycka till och må så gott alla ni!!!

Ska tänka på er i september sen! ;)

<3

Beklagar så mkt! Jag har fått många tidiga mf o vet hur ledsen man blir! :( Men...tycker ändå du ska kolla sen så d inte var genombrottsblödning bara..sånt händer oxå ibland..! Kan säga att jag blivit gravid igen ca 1 1/2-2v efter mina tidiga mf..! Kram o lycka till!
  • Löv1
    beso skrev 2018-01-18 22:43:54 följande:

Beklagar så mkt! Jag har fått många tidiga mf o vet hur ledsen man blir! :( Men...tycker ändå du ska kolla sen så d inte var genombrottsblödning bara..sånt händer oxå ibland..! Kan säga att jag blivit gravid igen ca 1 1/2-2v efter mina tidiga mf..! Kram o lycka till!

Tack för peppen, det var skönt att höra! :) Jag tappar inte hoppet än, det var trots allt första försöket för mig och sambon. Vi har inte bråttom. :) Fast det hade varit skoj att få ett litet pyre då jag fyller 30 år inom kort, en fin present liksom, hihi.

Stor kram och lycka till!!
  • Nostalgity
    Milie skrev 2018-01-18 22:09:59 följande:

Även fast mitt jobb inte är fysiskt så känner jag likadant. Jag jobbade till 21:30 ikväll och har mått så illa och nästan somnat då jag stått stilla 20 sekunder för att vänta på något. Jag har varit nära på att säga hur illa jag mår också, men det vill jag inte. Folk är livrädda för magsjuka och de tänker bara magsjuka eller graviditet om man säger att man mår illa.

Har du fått något värde från första hCG-testet eller väntar de tills de fått svar på morgondagens provtagning? Jag läste att du fick ett väldigt starkt urintest och sen mår du ju illa så..det booorde ju vara lugnt :)

Ja precis. .. Det är bara ta ett par djupa andetag och äta något haha

Dom skulle ringt igår men gjorde de inte, så jag ringde idag och påpekade detta.... Då sa hon att doktorn ringer mig sen, jag frågade ca tid då jag inte kan ha mobilen med mig hela tiden på jobbet, hon sa runt 14-15. Så jag hade mobilen med mig då. 16:48 hade jag två missade samtal från privat nr, så jag antar att han ringde då.

Så jag får väl veta imorgon hur proverna ser ut...drygt att behöva vänta ännu längre pga deras miss!
  • Nostalgity
    beso skrev 2018-01-18 22:39:40 följande:

Jag förstår dig verkligen! Du e duktig som kämpar På! Men kanske behöver du vila ett tag..? Nu e d ju helg iaf! Hoppas du kan ta d lugnt då o få bli lite ompysslad! :)

Ja nu är det helg! Tog ledigt imorgon pga att jag ska upp och ta de slutgiltiga provet, sambon var tvungen att ta en akutkörning ikväll /inatt, så han är också ledig imorgon.... Tror jag ska ta med honom ut och shoppa inredning haha =D
Svar på tråden BF September 2018