• Anonym (Mamma)

Har badhuset rätt?

Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?

• Svar på tråden Har badhuset rätt?
  • Acer644
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 17:03:24 följande:

Men har man rätt att kräva avgifter för rena olyckor om de inte har uttalade såna regler?

Absolut!
  • Anonym (Nope)
    Anonym (S) skrev 2018-01-03 16:56:06 följande:
    I förväg? Du menar innan barnet spytt? Hade du inte tagit med barnet dit i så fall?

Tycker inte att det är alls konstigt. Hade barnet tagit sönder något i en butik hade du troligen också fått betala. Det blir ju förlorade inkomster för vinstdrivande verksamheter.
    Nej man måste inte alls betala saker som går sönder i en butik. Dom har försäkringar som räcker sånt. Ja om man inte går in och slår sönder saker med flit. Men råkar man ha ner ett glas så kräver dom inte betalt nej.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 17:03:24 följande:
    Men har man rätt att kräva avgifter för rena olyckor om de inte har uttalade såna regler?
    Det tror jag. Vad är problemet. Det handlar om 500:- inte 5000:- liksom. Du lär knappast bli utfattig. Bara att betala. Och varför har du med dig sjuka barn till badhuset?
  • Anonym (S)
    Anonym (Nope) skrev 2018-01-03 17:26:53 följande:

Nej man måste inte alls betala saker som går sönder i en butik. Dom har försäkringar som räcker sånt. Ja om man inte går in och slår sönder saker med flit. Men råkar man ha ner ett glas så kräver dom inte betalt nej.

Beror nog på butiken dock. Tror inte att en liten butik är försäkrad på det sättet? Finns ju i regel självrisk också som kostar.
  • Anonym (.)(.)

På den tiden jag jobbade i krogsvängen var det praxis med avgift för spyor, även om det inte annonserades vid ingången. Har för mig vi tog 400kr om vi såg någon kräkas. Sämsta jobbet var att ta hand om smörjan när någon spytt i skinnsofforna, det känndes på något vis sunkigare än att torka spyor på toaletten (där de iofs var vanligare förekommande).

• Anonym (Mamma)
    Anonym (.)(.) skrev 2018-01-03 17:54:39 följande:

På den tiden jag jobbade i krogsvängen var det praxis med avgift för spyor, även om det inte annonserades vid ingången. Har för mig vi tog 400kr om vi såg någon kräkas. Sämsta jobbet var att ta hand om smörjan när någon spytt i skinnsofforna, det känndes på något vis sunkigare än att torka spyor på toaletten (där de iofs var vanligare förekommande).

Men det är ju en HELT annan sak än ett barn som spyr.
  • Anonym (Mamma)

Jag har inte tagit med sjuka barn, det var en olyckshändelse.

• Anonym (.)(.)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 18:10:00 följande:
    Men det är ju en HELT annan sak än ett barn som spyr.
    spyor som spyor
  • Anonym (ace)

Självklart ska du betala för att ditt barn har spytt i poolen. Badhuset i sig går rejält mycket mer back på att sanera poolen än de där 500 kr som du kinkar över. Bara arbetskraften för en anställd som ska spendera en timme med att städa upp efter ditt barn ligger närmare 500kr.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (.)(.) skrev 2018-01-03 18:11:15 följande:

spyor som spyor

Det ena är en vuxen människa som medvetet supit sig full, det andra är ett barn som inte själv satt sig i den sitsen.

Tycker det är vidrigt av dem att kräva betalt vid olyckor.
Svar på tråden Har badhuset rätt?