• Anonym (Mamma)

Har badhuset rätt?

Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?

• Svar på tråden Har badhuset rätt?
  • Anonym (Rätt)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 16:47:14 följande:
    Stora poolen, 500 vill de ha.
    Då är det bara en symbolisk summa så det tycker jag inte är fel.
  • Anonym (@)

Det var billigt. Troligen är det en symbolisk summa.
  • Panduro

Förstår att det ska saneras, men tycker det är himla konstigt att de ska ha betalt.

• Anonym (S)

500 lär ju inte täcka kostnaderna ens nästan. Betala och var glad.

• Anonym (Mamma)

Tycker det är helt galet, då borde de meddela sånt i förväg. Alla har inte 500 att kasta iväg hur som helst.

• Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 16:52:25 följande:

Tycker det är helt galet, då borde de meddela sånt i förväg. Alla har inte 500 att kasta iväg hur som helst.

I förväg? Du menar innan barnet spytt? Hade du inte tagit med barnet dit i så fall?

Tycker inte att det är alls konstigt. Hade barnet tagit sönder något i en butik hade du troligen också fått betala. Det blir ju förlorade inkomster för vinstdrivande verksamheter.
  • Anonym (My)

Klor tar inte bort spyor och att sanera poolen kostar med största sannolikhet betydligt mer än så. Har varit med om att jag fick betala något liknande efter att jag pg av magsjuka spydde i en taxi. Inget jag ifrågasatte. Olyckshändelser sker, men det är inte taxiförarens eller simhallen ansvar när någon spyr.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2018-01-03 16:56:06 följande:

I förväg? Du menar innan barnet spytt? Hade du inte tagit med barnet dit i så fall?

Tycker inte att det är alls konstigt. Hade barnet tagit sönder något i en butik hade du troligen också fått betala. Det blir ju förlorade inkomster för vinstdrivande verksamheter.

Men har man rätt att kräva avgifter för rena olyckor om de inte har uttalade såna regler?
  • Anonym (@)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 17:03:24 följande:

Men har man rätt att kräva avgifter för rena olyckor om de inte har uttalade såna regler?

Svar ja.
Svar på tråden Har badhuset rätt?