• Anonym (Alltskit)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Min pojkvän gjorde slut för en vecka sedan. Det kom helt oväntat och jag fick ingen förklaring. 

Har under den här veckan skickat sms och ringt för jag kan inte gå vidare utan att ens veta varför han lämnat mig, men han vägrar prata med mig. 
    Enda svaret jag fått är: 
    "Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand."

Det både kokar av ilska inuti mig samtidigt som jag gråter floder!
    Hur kan en människa vara så känslokall mot någon man delat livet med? Han var min stora kärlek!

• Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring
  • Anonym (Same)
    sextiotalist skrev 2018-01-24 15:05:31 följande:

Vilket är det elaka, att han gjort slut eller inte vill prata med henne.

Sedan är jag rätt säker på att ts reaktion är en direkt konsekvens av att han gjort slut.

Nej, fortfarande, det finns inget han borde berätta för henne, han har ingen skyldighet att berätta om sina känslor eller sina upplevelser om han inte vill. Vet du, det är det absolut bästa, man har rätt att hålla tankar, åsikter, vilka känslor man har för sig själv.

Om han är en elak skitstövel kan jag inte avgöra på ett sms och att han gjort slut.

Vi vet inte heller om det är efter det första, andra, tredje, tionde detta sms kom.

Och om han är en elak skitstövel, vad bra att han är borta ur ts liv, så hon slipper honom eller hur?

Det som är mest intressant här är att du inte kan avgöra om TS ex är en skitstövel men du kan utan problem avgöra att TS är en stalker. Samma sak med hennes SMS. Du hävdar att TS ex inte har en skyldighet att ge ett svar, men du tycker att TS har en skyldighet att hålla tyst för annars är hon en stalker...

Jag kallar detta dubbla måttstockar och att du är partisk till exets favör... Tyvärr
  • sextiotalist
    Anonym (Same) skrev 2018-01-24 15:12:21 följande:
    Det som är mest intressant här är att du inte kan avgöra om TS ex är en skitstövel men du kan utan problem avgöra att TS är en stalker. Samma sak med hennes SMS. Du hävdar att TS ex inte har en skyldighet att ge ett svar, men du tycker att TS har en skyldighet att hålla tyst för annars är hon en stalker...

Jag kallar detta dubbla måttstockar och att du är partisk till exets favör... Tyvärr
    Jag skrev att hon stalkade, skickade upprepade sms och ringde fast han inte ville det. Vad är det annars?

• Anonym (Same)
    sextiotalist skrev 2018-01-24 15:15:11 följande:

Jag skrev att hon stalkade, skickade upprepade sms och ringde fast han inte ville det. Vad är det annars?

Hon har aldrig sagt hur många SMS hon har skickat så hur kan du då hävda att hon skickat upprepa SMS?
  • sextiotalist
    Anonym (Same) skrev 2018-01-24 15:21:13 följande:
    Hon har aldrig sagt hur många SMS hon har skickat så hur kan du då hävda att hon skickat upprepa SMS?
    Hon skriver att hon ringt, skickat sms för att får svar för hon kan inte gå vidare, då får man ett väldigt starkt intryck att det inte är endast ett eller två, utan ett flertal.
  • Anonym (mellanmjölk)

Om man skickar upprepade meddelanden till någon som uppenbarligen inte vill svara så kallar man det för spam, vad tycker man ska kalla att fortsätta ringa, smsa, etc någon som uppenbarligen inte vill svara?

Den enda som pysslar med dubbla måttstockar är nog du eftersom du verkar anse att det är ok att försöka tvinga ett ex att kommunicera men inte andra. Inte nog med det du verkar även vara extrem polariserad i ditt sätt att tänka när du tar för givet att bara för att man inte tycker det är ok att försöka tvinga någon till kommunikation så är man ju garanterat i personens favör. Att man kan tycka att han gjort fel men att även TS gör fel i att jaga honom verkar inte riktigt rymmas i din svartvita värld.
  • Anonym (Same)
    sextiotalist skrev 2018-01-24 15:25:17 följande:

Hon skriver att hon ringt, skickat sms för att får svar för hon kan inte gå vidare, då får man ett väldigt starkt intryck att det inte är endast ett eller två, utan ett flertal.

Och varför ställer du inte bara frågan till TS hur många gånger hon messat istället för att dra egna slutsatser?
    Anonym (mellanmjölk) skrev 2018-01-24 15:25:20 följande:

Om man skickar upprepade meddelanden till någon som uppenbarligen inte vill svara så kallar man det för spam, vad tycker man ska kalla att fortsätta ringa, smsa, etc någon som uppenbarligen inte vill svara?

Den enda som pysslar med dubbla måttstockar är nog du eftersom du verkar anse att det är ok att försöka tvinga ett ex att kommunicera men inte andra. Inte nog med det du verkar även vara extrem polariserad i ditt sätt att tänka när du tar för givet att bara för att man inte tycker det är ok att försöka tvinga någon till kommunikation så är man ju garanterat i personens favör. Att man kan tycka att han gjort fel men att även TS gör fel i att jaga honom verkar inte riktigt rymmas i din svartvita värld.

När har jag sagt att TS gjort helt rätt? Citera!
  • sextiotalist
    Anonym (Same) skrev 2018-01-24 15:28:17 följande:
    Och varför ställer du inte bara frågan till TS hur många gånger hon messat istället för att dra egna slutsatser?

Ts har inte varit inne i tråden, så jag misstänker att vi får svaret när hon tittar in
  • Anonym (Fy)

Exakt. Helt sjukt hur vissa aggressivt hävdar att ts ex har rätt att vara en skitstövel mot henne och samtidigt att ts är störd som skickade några sms dagarna efteråt i chock.

?Alla är inte schyssta? heter det då. Nej, men varför ska då ts vara så himla schysst att hon låter bli att ställa en enda fråga i den här situationen? Alla som blir dumpade utan förklaring och sen hånade reagerar inte som känslokalla robotar ;)
  • smulpaj01

Mkt tjafs men inga svar, så ts:

Hur många gånger har du ringt och messat under veckan?

Undrar också hur länge ni var tillsammans? Hur seriöst förhållandet var? Tycker det gör viss skillnad om ni dejtat i 3 månader eller varit i ett seriöst förhållande ett par år nämligen.

• Anonym (mellanmjölk)
    Anonym (Same) skrev 2018-01-24 15:28:17 följande:

När har sextiotalist sagt att TS ex gjort rätt? Citera!
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring