Anonym (Same) skrev 2018-01-24 08:44:06 följande:
Jag fattar inte hur du tänker när du säger systematiskt hävdar att killens beteende absolut inte ens är i närheten av psykisk misshandel men när TS kontaktar honom och vill ha svar så är det enligt dig psykisk misshandel och stalking (att kontakta någon efter en vecka är stalking enligt dig)?
Vet du vad det kallas? Dubbla måttstockar! Låt mig ställa en fråga: vem tror du lider mest psykiskt just nu, TS som blivit lämnad utan någon som helst förklaring eller TS ex?
>Jag har svårt att se att man inte lämnar en förklaring är psykisk misshandel, däremot anser jag att ringa och sms en person som inte vill ha kontakt är stalking. Ja ts mår inte bra, men en förklaring kommer med all sannolikhet inte ändra detta. Hjärtesorg är jättejobbigt, vi är många som har fått gå igenom detta, men psykiskt lidande, knappast. Upplever man att hjärtsorg är så illa att det är psykiskt lidande, då har man bakomliggande problematik.
Genom att acceptera att man har hjärtesorg och att tillåta sig sörja, vara arg, ledsen etc, då läker man bäst. Att försöka hitta förklaringar (till något som inte alls är så konstigt) gör att man skadar sig själv mer.
För hur som helst, ingen förklaring kan hjälpa hjärtesorgen, för slutändan är ju sorgen pga den man älskar inte delar samma känslor.