Anonym (Fy) skrev 2018-01-24 12:59:59 följande:
Det är en mindre en rättighet att den man är tillsammans med och som investerat i en nära relation med en ska släppa en samma sekund som man skickar ett fegt sms med texten ?Det är slut?. Man får räkna med att när man har en relation med en MÄNNISKA så kan man inte stänga av dom som en tv. Ena dagen är man tillsammans och delar allt som ts säger och andra säger den ena att det är slut och vägrar prata mer om varför hen tagit det beslutet.
Hen kan då inte se det som sin rättighet att den förbluffade partnern inte ska ställa frågor, speciellt inte under tidsspannet av en VECKA!
Än mindre har hen rätt att slösa polisens resurser genom att gå till stationen och anmäla partnern för att hen hört av sig.
Det är du som har psykiska begränsningar, inte ts.
Jag vet att det kan vara svårt för dig och vissa andra att förstå, men nej, det är ingen rättighet. Den som vill påstå att det är en rättighet får faktiskt visa detta genom att länka till korrekt paragraf i svenska lagboken, eller FNs resolutioner. Vad du eller jag eller grannen tycker är vanligt hyfs är inte detsamma som en rättighet.
Jag har inte skrivit något om att gå till polisen, det är din egen projektion. Jag har inte heller skrivit att TS har psykiska begränsningar, jag har skrivit att du verkar vilja påstå det genom att indikera att TS inte själv har förstånd att veta att enklaste sättet att inte kontakta någon är att.... Inte ringa, SMSa, maila, messa eller på annat sätt söka kontakt.