Anonym (Same) skrev 2018-01-24 15:00:03 följande:
Ingen har sagt att det är en rättighet. Ingen har sagt att TS kan kräva ett svar av exet. Ingen har sagt att TS ska fortsätta skriva tills han svarar. Där lägger du ord i andras mun.
Vad jag däremot säger är att hennes reaktion är fullt förståelig när någon gör något så elakt som hennes ex gjort och att hans beteende är vidrigt. Jag hoppas att du inte har något att invända mot att jag säger att killens beteende är vidrigt, för så lågt tror jag ingen kan sjunka. Sen är hon ingen stalker för att hon frågar honom om saker han borde berätta för henne! Visst kan man ha invändningar mot att svaret kanske förvärrar eller att det inte gör någon skillad. Och visst kan jag hålla med om att det bästa för TS är att släppa honom och sluta fråga. Det är ingenting jag ifrågasätter. Däremot så tycker jag att det är anmärkningsvärt hur många (relativt) som tar exets parti och påstår att det är honom det är synd om. TS reaktion är en direkt konsekvens av hans beteende, så där har exet sig själv att skylla.
Berätta nu gärna din bild. Tycker du att hennes ex beter sig schysst? Tycker du att hans beteende inte är något man bör reagera på? Tycker du att han gör rätt i att lämna henne i ovisshet?
sextiotalist skrev 2018-01-24 12:48:30 följande:
För det första skrev jag inte det är normalt, det jag skrev var att en annan i tråden har varit i den situationen och satt på händerna.
Nej, jag anser inte det är normalt att bombarderar en med samtal och sms, jag har inte gjort det (och har jag ringt ofta då har det varit väldigt viktig information som ska fram).
Vad ts ska göra, andas, andas och åter andas. ta hand om sig själv, sörja och gå vidare.
Hur vet du att hon "bombarderar" honom med SMS? Har hon sagt det?
Vilket är det elaka, att han gjort slut eller inte vill prata med henne.
Sedan är jag rätt säker på att ts reaktion är en direkt konsekvens av att han gjort slut.
Nej, fortfarande, det finns inget han borde berätta för henne, han har ingen skyldighet att berätta om sina känslor eller sina upplevelser om han inte vill. Vet du, det är det absolut bästa, man har rätt att hålla tankar, åsikter, vilka känslor man har för sig själv.
Om han är en elak skitstövel kan jag inte avgöra på ett sms och att han gjort slut.
Vi vet inte heller om det är efter det första, andra, tredje, tionde detta sms kom.
Och om han är en elak skitstövel, vad bra att han är borta ur ts liv, så hon slipper honom eller hur?