• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Migas
    Mamapolarbear skrev 2018-05-28 10:53:30 följande:

Haha! Jag kommer säkert också att småskaka pga nervositet :) Imorgon förmmiddag vid 10.30 är det dags, så nu gäller det bara att hålla huvudet kallt och försöka fokusera på annat tills dess :) .

Hur har det gått?
  • Mamapolarbear
    Migas skrev 2018-05-28 19:06:23 följande:
    Jo, på ett sätt slappnar man väl av mera men samtidigt så hittar jag hela tiden nya saker att längta efter och räkna ner till. Just nu är det att vi ska passera 22 fulla veckor så vi tillhör förlossningen och att det finns en chans att rädda på neo om något skulle ske.

Jag tror att det kommer att gå bra för er med, men klart det är nervöst lnnan man vet liksom. Enligt sista mensen har vi bf den 12 oktober och enligt ul den 18oktober så inte så långt ifrån er. Känns lite extra roligt och spännande att följa någon som ligger skapligt nära i tid, även om jag förstås tycker att det är spännande att följa följa alla

Var det första barnet för er? Du har säkert skrivit det tidigare, men jag minns inte vilket. Det är andra barnet för oss
    Anonym (J) skrev 2018-05-27 14:30:02 följande:

Vad härligt!!! Grattis!! :)

Migas skrev 2018-05-29 13:19:13 följande:
    Hur har det gått?
    Allt har gått jättebra :) Det såg bra ut och BF blev flyttat från 26/10 till 27/10, så det är ingen större förändring ;) Det var något av det coolaste jag upplevt i mitt liv, att se att det verkligen finns en liten människa inne i mig! Barnet rörde sig, gapade och kissade under tiden vi fick titta runt. Vi valde att inte ta reda på könet, vi känner inte att det spelar någon roll (vilket de flesta såklart inte känner, även om de tar reda på det) och det kan vara lite spännande att inte veta. Det känns såå skönt att allt är bra med vår lilla bebis :) Jag tänkte fira med att köpa ett första plagg, kanske ett par små söta strumpor, eller någonting. Hittills har jag hållt mig borta från allt köpande (förutom en liten napp som vi gav mina föräldrar när min mamma fyllde år, för att berätta om graviditeten), hur har ni gjort?

Det är första barnet för oss, så vi är helt gröna! :)
  • PassionE
    Mamapolarbear skrev 2018-05-29 15:26:17 följande:
    Migas skrev 2018-05-29 13:19:13 följande:
    Hur har det gått?
    Allt har gått jättebra :) Det såg bra ut och BF blev flyttat från 26/10 till 27/10, så det är ingen större förändring ;) Det var något av det coolaste jag upplevt i mitt liv, att se att det verkligen finns en liten människa inne i mig! Barnet rörde sig, gapade och kissade under tiden vi fick titta runt. Vi valde att inte ta reda på könet, vi känner inte att det spelar någon roll (vilket de flesta såklart inte känner, även om de tar reda på det) och det kan vara lite spännande att inte veta. Det känns såå skönt att allt är bra med vår lilla bebis :) Jag tänkte fira med att köpa ett första plagg, kanske ett par små söta strumpor, eller någonting. Hittills har jag hållt mig borta från allt köpande (förutom en liten napp som vi gav mina föräldrar när min mamma fyllde år, för att berätta om graviditeten), hur har ni gjort?

Det är första barnet för oss, så vi är helt gröna! :)
    Åh vad roligt :D Ja visst är det helt galet att det är en verklig bebis där inne, fram tills man får se den känns det mest som ett abstrakt koncept och inte att faktiskt barn. Skönt med att kunna pusta ut lite när ni inte varit på något ultraljud tidigare. Tycker absolut du ska fira med att köpa nåt!

Jag har köpt ett par byxor som jag köpte tidigt, i vecka 7 typ när vi fått se hjärtat ticka. Sen har jag inte köpt något, ska flytta snart så tänker att jag väntar så jag inte behöver flytta med grejerna. Men jag hade velat köpa något efter ultraljudet, man känner sig helt upprymd och lycklig och jag tycker man ska unna sig :D
  • Längtarefterdighelatiden

Hur har ni det i värmen allihopa? Jag tycker om värme men nu i v22 tar den kål på mig! Benen och fötterna svullnar hur jag än gör och jag svettas ständigt. Det bästa är att åka bil och ha full och iskall AC på! Haha!!

Hur gör ni?

• Anonym (J)
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-05-31 06:28:46 följande:

Hur har ni det i värmen allihopa? Jag tycker om värme men nu i v22 tar den kål på mig! Benen och fötterna svullnar hur jag än gör och jag svettas ständigt. Det bästa är att åka bil och ha full och iskall AC på! Haha!!

Hur gör ni?

Halloj! Det är tungt i värmen! Här på västkusten har det varit (och är) skitvarmt.. Har varit inomhus med skrivbordsfläkten påslagen på nära håll.. 24/7. 

Jag svullnar fortfarande inte men svettas gör jag som en gris så jag duschar kroppen två gånger om dagen nu, haha! Dricker en massa vatten också för annars får jag så jädrans ont i huvudet! :(
  • malino

Det låter jobbigt :/ Själv njuter jag så himla mycket av värmen och att händer och fötter för en gång skull är värma. Mådde så illa de första 13 veckorna och frös konstant så skulle lätt kunna ha den här värmen jämt ????????

• Längtarefterdighelatiden
    malino skrev 2018-05-31 22:22:18 följande:

Det låter jobbigt :/ Själv njuter jag så himla mycket av värmen och att händer och fötter för en gång skull är värma. Mådde så illa de första 13 veckorna och frös konstant så skulle lätt kunna ha den här värmen jämt ????????

Åh som jag önskar att jag vore mer som du!!!
  • Migas

Jag är idag i vecka 20+0 och känner mig helt utslagen av värmen. Jag försöker gå ut en stund under dagen och försöker få lite frisk luft men går inget vidare om jag inte går ut tidigt på morgonen, då jag inte verkar tåla solen och värmen alls just nu. :( Som tur är har vi både takfläkt och luftvärmepumpar hemma som man kan ställa in på kyla, så ganska behagligt inomhus iaf

Tyvärr tror jag att jag börjar känna av foglossningen mer och mer. Får en strålande/ilande smärta i höften och ut i sidan på magen, ryggen och ner i delar av benet. Låter det som foglossning eller är det någon nerv i kläm?

Jag hoppas att få en kontroll av bm åtminstone då jag har ett fysiskt jobb och ska ändå prata med henne på tele idag då jag måste boka nästa besök efter rul.

Hur mycket har ni gått upp i vikt och vilken vecka är ni i? Jag har gått upp 3,5kg (om min våg stämmer någorlunda med den bm har) ifrån vecka 6+0.

• Sarni
    Nojjig skrev 2018-05-29 12:39:35 följande:

Är i v21(20+1) och väntar en pojke. Mitt andra barn. Har en dotter som fyller 14. Finns det någon facebook-grupp?

Skriv ett meddelande med din mejl till mig så bjuder jag in dig i gruppen på fb. :)
  • Sarni
    Unity skrev 2018-05-28 18:32:57 följande:

Hej hej! BF 4e oktober här! Är gärna med i facebookgruppen om det går att bli inbjuden eller så till den?:)

Skicka ett meddelande till mig med din mejladress så får du en inbjudan till fb. :)
Svar på tråden BF oktober 2018