• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Migas
    Anonym (J) skrev 2018-05-18 22:26:04 följande:

Lycka till på ditt RUL! Skulle du kolla kön? Ja BF-datumet är spännande.. Vi blev ju tillbakaflyttade det vi blev framflyttade vid KUB (3 dagar) och vem vet - du kanske bli framflyttad dina bakflyttade dagar! :D 

Okej! Typ som jag då. :) 

Nej, jag tror inte vi kommer att kolla kön denna gången heller. Jag tror inte att jag blir framflyttad något då detta datum känns mer logiskt med tanke på att jag hade en oregelbunden mens innan och sällan hade 28 dagar. Om jag blir flyttad så tror jag att jag blir tillbakaflyttad ytterligare några dagar.
  • Anonym (Barn nr 7)
    Anonym (J) skrev 2018-05-01 15:01:34 följande:

Naj! Inte jag, jag har min bak fast lite kurvad som ett C så en liten andel av den är fram. Jag förstår att det är läskigt! Det finns en youtuber som (Channon Rose) precis var med om samma! 9/10 fallen hamnar moderkakan längre upp lite längre fram i graviditeten (i och med att livmodern växer). Se till att vila bara! 

Okej tack för svaret
  • Anonym (J)
    Migas skrev 2018-05-19 07:12:37 följande:

Nej, jag tror inte vi kommer att kolla kön denna gången heller. Jag tror inte att jag blir framflyttad något då detta datum känns mer logiskt med tanke på att jag hade en oregelbunden mens innan och sällan hade 28 dagar. Om jag blir flyttad så tror jag att jag blir tillbakaflyttad ytterligare några dagar.

I see! Som sagt, lycka till. Bara några dagar kvar för dig :) Kram!
  • Migas
    Anonym (J) skrev 2018-05-21 22:26:42 följande:
    I see! Som sagt, lycka till. Bara några dagar kvar för dig :) Kram!
    Tack, det känns bara lite jobbigt att man hinner jobba hela dagen på torsdag och sen hinna hem och vara hemma några timmar för att sen åka till RUL, då vi fått tid först 19:30.  Det ä dock bättre det än dagtid då både jag och sambon har svårt att komma loss, men hade förväntat mig en tid kring 16 - 17 (då jag önskade tid efter 16) och inte sådär sent, då jag inte ens visste att det var möjligt att få så sena tider. 
  • Anonym (J)
    Migas skrev 2018-05-22 04:59:19 följande:

Tack, det känns bara lite jobbigt att man hinner jobba hela dagen på torsdag och sen hinna hem och vara hemma några timmar för att sen åka till RUL, då vi fått tid först 19:30.  Det ä dock bättre det än dagtid då både jag och sambon har svårt att komma loss, men hade förväntat mig en tid kring 16 - 17 (då jag önskade tid efter 16) och inte sådär sent, då jag inte ens visste att det var möjligt att få så sena tider. 

Jag förstår dig! Du får man ju hela dagen till att eventuellt oroa sig. Men på den positiva fronten så går förhoppningsvis dagen snabbt pga. sysselsättning. :D Visste faktiskt inte heller att man kunde få tid vid halv åtta.. Vi fick tid 07:15, skittidigt men det var skönt för då hann man inte oroa sig innan. Vi var morgonens första patienter. Tur att barnmorskan vi hade var morgonpigg. xD
  • Mamapolarbear

Jag är nu i vecka 18 (17+3) och har RUL inplanterat tills om en vecka (den 29/5), men är supernervös! Är såklart rädd för att någonting ska vara fel och eftersom vi till slut valde att inte göra KUB så har vi ju inte fått någon indikation på att det kan vara något fel eller ifall allt står rätt till. Har inte tänkt så mycket på det förrän nu när det snart är dags för RUL. Ser att det är många av er som gjort era RUL nu, hur gjorde ni för att hålla er lugnare dagarna före? Vore ju skönt att kunna "slappna av" och inte tänka allt för mycket på allt som kan gå fel... 

• LisaLoop

Hej, 

Jag vill gärna vara med i den slutna Facebook gruppen för oss med BF i oktober. 
    Är det någon här som kan lägga till mig? :)

• Anonym (J)
    Mamapolarbear skrev 2018-05-22 14:54:06 följande:

Jag är nu i vecka 18 (17+3) och har RUL inplanterat tills om en vecka (den 29/5), men är supernervös! Är såklart rädd för att någonting ska vara fel och eftersom vi till slut valde att inte göra KUB så har vi ju inte fått någon indikation på att det kan vara något fel eller ifall allt står rätt till. Har inte tänkt så mycket på det förrän nu när det snart är dags för RUL. Ser att det är många av er som gjort era RUL nu, hur gjorde ni för att hålla er lugnare dagarna före? Vore ju skönt att kunna "slappna av" och inte tänka allt för mycket på allt som kan gå fel... 

Jag gjorde inte heller KUB utan bara ultraljudet. :) Gjorde ni något tidigt UL alls? Det var någon annan i tråden som bara gjort RUL och allt var så bra så. :) Jag använde min doppler lite då och då och hörde hennes lilla hjärta slå och så försökte jag hålla mig sysselsatt. Försökte räkna ner dagar men det gick inte.. Blev så otålig och orolig av det! :)
  • Migas
    Anonym (J) skrev 2018-05-22 07:28:07 följande:

Jag förstår dig! Du får man ju hela dagen till att eventuellt oroa sig. Men på den positiva fronten så går förhoppningsvis dagen snabbt pga. sysselsättning. :D Visste faktiskt inte heller att man kunde få tid vid halv åtta.. Vi fick tid 07:15, skittidigt men det var skönt för då hann man inte oroa sig innan. Vi var morgonens första patienter. Tur att barnmorskan vi hade var morgonpigg. xD

Visserligen skönt att vara upptagen hela dagen, först med jobb och sen med mina föräldrar som kommer på besök och stannar och passar dottern. men hade vart skönare att ha det mer i direkt anslutning till jobbet slutade än så sent på kvällen. Snart är det dags igen. <3

Skönt med morgontid och inte behöva fundera på det hela dagen, men jobbigt om något skulle vara galet.
    Mamapolarbear skrev 2018-05-22 14:54:06 följande:

Jag har ultraljud imorgon kväll och börjar bli mer nervös nu. Vi gjorde visserligen Kub men känns ändå nervöst då det är en del som är för tidigt att se så tidigt. Jag tror att det bästa sättet att minska oron är att hålla sig sysselsatt, gärna med något som inte är direkt relaterat till graviditeten. Är det första barnet?
  • Mamapolarbear
    Anonym (J) skrev 2018-05-23 14:40:14 följande:
    Jag gjorde inte heller KUB utan bara ultraljudet. :) Gjorde ni något tidigt UL alls? Det var någon annan i tråden som bara gjort RUL och allt var så bra så. :) Jag använde min doppler lite då och då och hörde hennes lilla hjärta slå och så försökte jag hålla mig sysselsatt. Försökte räkna ner dagar men det gick inte.. Blev så otålig och orolig av det! :)
    Nej, vi har varken hört hjärta eller sett någinting. Vi bad om det i samband med att vi avböjde KUB, att jag gärna skulle vilja få ett tidigt ultraljud pga ångestproblematik och katastroftankar, men fick ett rakt nej. Det är tydligen ingenting som man får i vår kommun. Jag är iväg på en konferens nu, vilket säkert hjälper en hel del med att sysselsätta mig. Men eftersom jag träffar på kollegor som "tittar suspekt" på min mage med jämna mellanrum, så kommer ändå tankarna tillbaka ganska fort.
    Migas skrev 2018-05-23 15:09:03 följande:
    Jag har ultraljud imorgon kväll och börjar bli mer nervös nu. Vi gjorde visserligen Kub men känns ändå nervöst då det är en del som är för tidigt att se så tidigt. Jag tror att det bästa sättet att minska oron är att hålla sig sysselsatt, gärna med något som inte är direkt relaterat till graviditeten. Är det första barnet?
    Ja, det är första barnet. :) Försöker som sagt hålla mig sysselsatt! En positiv grej är att jag i alla fall har börjat känna fosterrörelser, om än subtila. För en timme sen kände jag hur den lill* rörde sig i säkert en hel minut, satt helt stilla och bara njöt av att få veta att hen just nu i alla fall lever! :)

Spännande att du ska dit imorgon! :) Du får berätta hur det gått sen! 
Svar på tråden BF oktober 2018