• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Anonym (J)

Hur gick det för er, Migas!? <3

• Anonym (Mallan)

Finns det någon tråd eller FB-grupp för oss som är över 30 och väntar barn? Det behöver inte nödvändigtvis vara BF-okt.. jag känner bara att det är alldeles för mycket fokusering på kön och man ska avslöja könet med blå eller rosa ballonger osv. Känner inte riktigt att jag passar in så tänkte om fler känner som jag? :)

• FochP
    Mamapolarbear skrev 2018-05-22 14:54:06 följande:

Jag är nu i vecka 18 (17+3) och har RUL inplanterat tills om en vecka (den 29/5), men är supernervös! Är såklart rädd för att någonting ska vara fel och eftersom vi till slut valde att inte göra KUB så har vi ju inte fått någon indikation på att det kan vara något fel eller ifall allt står rätt till. Har inte tänkt så mycket på det förrän nu när det snart är dags för RUL. Ser att det är många av er som gjort era RUL nu, hur gjorde ni för att hålla er lugnare dagarna före? Vore ju skönt att kunna "slappna av" och inte tänka allt för mycket på allt som kan gå fel... 

Har inget mer tips än att försöka att bara se fram emot det med glädje.
    Men jag själv var jättenervös. Jag småskakade under hela tiden för att jag var så nervös. Hoppas det inte märktes
  • Migas
    Anonym (J) skrev 2018-05-26 11:00:44 följande:

Hur gick det för er, Migas!? <3

Det gick bra för oss. Det var dock lite svårt att se alla saker de ville först för att bebis låg i ett ofördelaktigt läge för undersökning, så fick ta en paus och röra på mig så den ändra läge.

De gör dock dateringen vid det första ultraljudet här och ändrar därför inte datum nu, men hon fick fram samma datum vid detta ul iaf.

Vi valde att inte ta reda på könet.
  • Anonym (J)
    Migas skrev 2018-05-27 09:12:31 följande:

Det gick bra för oss. Det var dock lite svårt att se alla saker de ville först för att bebis låg i ett ofördelaktigt läge för undersökning, så fick ta en paus och röra på mig så den ändra läge.

De gör dock dateringen vid det första ultraljudet här och ändrar därför inte datum nu, men hon fick fram samma datum vid detta ul iaf.

Vad härligt!!! Grattis!! :)
  • Mamapolarbear
    FochP skrev 2018-05-26 22:00:57 följande:
    Har inget mer tips än att försöka att bara se fram emot det med glädje.
    Men jag själv var jättenervös. Jag småskakade under hela tiden för att jag var så nervös. Hoppas det inte märktes
    Haha! Jag kommer säkert också att småskaka pga nervositet :) Imorgon förmmiddag vid 10.30 är det dags, så nu gäller det bara att hålla huvudet kallt och försöka fokusera på annat tills dess :)
    Migas skrev 2018-05-27 09:12:31 följande:

Skönt att allt såg bra ut! Känner du att du slappnar av lite mer efter att ha fått ett sådant härligt besked? :) Vad är det för BF ni har? Vi har 26/10 för tillfället, men vi får se vad de säger imorgon när vi gör vårt RUL, ifall det ändras någonting :)

Vi väljer också att inte ta reda på könet.
  • Unity

Hej hej! BF 4e oktober här! Är gärna med i facebookgruppen om det går att bli inbjuden eller så till den?:)

• Migas
    Mamapolarbear skrev 2018-05-28 10:53:30 följande:

Skönt att allt såg bra ut! Känner du att du slappnar av lite mer efter att ha fått ett sådant härligt besked? :) Vad är det för BF ni har? Vi har 26/10 för tillfället, men vi får se vad de säger imorgon när vi gör vårt RUL, ifall det ändras någonting :)

Vi väljer också att inte ta reda på könet.

Jo, på ett sätt slappnar man väl av mera men samtidigt så hittar jag hela tiden nya saker att längta efter och räkna ner till. Just nu är det att vi ska passera 22 fulla veckor så vi tillhör förlossningen och att det finns en chans att rädda på neo om något skulle ske.

Jag tror att det kommer att gå bra för er med, men klart det är nervöst lnnan man vet liksom. Enligt sista mensen har vi bf den 12 oktober och enligt ul den 18oktober så inte så långt ifrån er. Känns lite extra roligt och spännande att följa någon som ligger skapligt nära i tid, även om jag förstås tycker att det är spännande att följa följa alla

Var det första barnet för er? Du har säkert skrivit det tidigare, men jag minns inte vilket. Det är andra barnet för oss
    Anonym (J) skrev 2018-05-27 14:30:02 följande:

Tack, när var det du hade bf?
  • Anonym (J)
    Migas skrev 2018-05-28 19:06:23 följande:
    Jo, på ett sätt slappnar man väl av mera men samtidigt så hittar jag hela tiden nya saker att längta efter och räkna ner till. Just nu är det att vi ska passera 22 fulla veckor så vi tillhör förlossningen och att det finns en chans att rädda på neo om något skulle ske.
    Anonym (J) skrev 2018-05-27 14:30:02 följande:

Tack, när var det du hade bf?
    Jag har också vecka 22 som delmål just nu. Jag är 21+0 imorgon och jag håller tummarna men jag tillhör förlossningen sen RUL (Halland).

9/10 :D
  • Nojjig

Är i v21(20+1) och väntar en pojke. Mitt andra barn. Har en dotter som fyller 14. Finns det någon facebook-grupp?

Svar på tråden BF oktober 2018