BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

Däremot sparkade hon inte så supermycket med benen utan låg där duktigt och vevade mest med armarna istället/vände sig helt runt. Jag önskar att jag bad om en bild på hennes små fötter för att se henne röra på tårna var nog det sötaste jag någonsin sett, ville bara äta upp dem, hahah...
Nu har jag varit på ultraljudet och bebisen ligger tvärtom som för din J, med huvudet neråt och fötterna upp! Allt såg jättefint ut och jag känner mig typ stolt över den som lyckats utveckla alla organ så fint haha! Det var en sjukt häftig upplevelse och min man insåg nog först nu vad det faktiskt är som händer haha.
Jag blev dock flyttad ganska mycket och fick ett nytt beräknat datum den 25 september, mot tidigare 3 oktober.
Jag berättade på jobbet häromveckan, efter att jag fått höra barnets hjärtljud. Jag hoppas allt går bra för dig Migas, men förstår helt din oro.
Jag jobbar inte just nu då jag studerar men jag har berättat för i princip alla vänner/familj nu och sambon har berättat för chefen på jobbet.
Jag jobbar inte just nu då jag studerar men jag har berättat för i princip alla vänner/familj nu och sambon har berättat för chefen på jobbet.
Åh vad roligt det är att läsa om alla RUL!
Jag gjorde mitt i förrgår och oj vad häftigt det är att alla organen finns och sitter på rätt plats! Och så skönt att den är som den ska i storlek och verkar helt frisk, man blir ju så lycklig. Vi ville inte veta kön men jag tror barnmorskan såg för hennes fråga kom så plötsligt om vi ville veta. Där och då ville jag säga ja men vi hade kommit överens om att inte veta och nu är jag glad för det. Det får bli en överraskning! Vi fick behålla bf som är 7 oktober, längtar så!!
Jag har också känt bebisen lite grann. Några små buffar ibland, speciellt om jag ligger på rygg. Så häftigt det är!
Jag har haft så svårt att hålla tyst om graviditeten så nu vet vänner, familj och arbetskamrater. Ganska skönt att de på jobbet vet så att de inte tror att jag smiter när vissa saker ska göras (jobbar i vården).
En fråga: mina ben och fötter svullnar rejält på en dag om jag inte har stödstrumpor. Nu kommer sommar och värme, snyggt med shorts och stödstrumpor!?!? Tips?
Jag gjorde mitt i förrgår och oj vad häftigt det är att alla organen finns och sitter på rätt plats! Och så skönt att den är som den ska i storlek och verkar helt frisk, man blir ju så lycklig. Vi ville inte veta kön men jag tror barnmorskan såg för hennes fråga kom så plötsligt om vi ville veta. Där och då ville jag säga ja men vi hade kommit överens om att inte veta och nu är jag glad för det. Det får bli en överraskning! Vi fick behålla bf som är 7 oktober, längtar så!!
Jag har också känt bebisen lite grann. Några små buffar ibland, speciellt om jag ligger på rygg. Så häftigt det är!
Jag har haft så svårt att hålla tyst om graviditeten så nu vet vänner, familj och arbetskamrater. Ganska skönt att de på jobbet vet så att de inte tror att jag smiter när vissa saker ska göras (jobbar i vården).
En fråga: mina ben och fötter svullnar rejält på en dag om jag inte har stödstrumpor. Nu kommer sommar och värme, snyggt med shorts och stödstrumpor!?!? Tips?
Gud vad glad jag blir av att höra att ditt RUL gick bra och att du börjat känna rörelser! Det är så mysigt!
Jag minns dig från en annan tråd jag var i eftersom du går på 160mg trombyl/dagen som jag, va?! Fast jag går på 150mg/dagen. Kul att du också är BF Oktober-18! :D
Hmmm angående svullnaden vet jag inte.. Jag har själv inte blivit svullen än så länge men det kommer nog för jag samlar på mig vätska väldigt enkelt. Jag har läst att det är bra att bada (badkar eller sjö/hav) om man har svullnader men det hjälper ju inte dig på torra land i och för sig.. Sen typ att äta mindre salt och dricka mycket vatten för att driva vätskan runt. Det sista känns lite som en pina dock.. Som om vi gravida inte kissar tillräckligt ofta, hihi.

Vad härligt att allt såg bra ut. ????
Ang. stödstrumpor i sommar så kanske sådana här stödstrumpor eller stödstrumpbyxor i nylon kan vara ett alternativ: www.minfot.se/stodstrumpor/nylon
Är det någon här som läcker mycket förmjölk redan? Jag har läckt hur mycket som helst sen vecka 14-15 och speciellt från höger bröstvårta.. Vaknade upp i en pöl idag igen.. Hitills har jag använt bomulls-pads i BH:n men det är sååå jobbigt att ha på sig BH hela tiden.