• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Anonym (J)
    PassionE skrev 2018-05-17 19:50:17 följande:
    kul att du kan känna! Jag läste nånstans att typ i vecka 25 så ska jag känna det varje dag. för mig är det fortfarande så vagt, när jag var på ul sa barnmorskan att det kunde dröja ytterligare nån månad, så det kan ju ta ett tag...

angående vikt så har jag inte vägt mig. Jag vägde mig nån gång i typ vecka 15 och då hade jag inte gått upp nåt men nu har jag gjort det, det är jag säker på. Men jag äter bra och allsidigt och tränar flera gånger i veckan. Min kropp känns pigg och jag mår bra, det får räcka.
    Jag känner inte heller så ofta men jag känner varje dag. Hon är fortsatt pigg på att sparka på blåsan, hihi. :D Eftersom moderkakan är i framvägg så är jag ändå tålmodig känner jag..

Jag hade gått upp 1 kilo kanske i vecka tio och har nog inte gått upp mer, kanske några hekton. Jag börjar misstänka att jag går plus minus noll. Går typ ner i vikt samtidigt som jag går upp för att jag är mycket mer hälsosam som gravid. 

Känner samma dock.. Så länge jag mår bra så. :)
  • Anonym (J)
    paam skrev 2018-05-17 20:31:59 följande:

Var på rul idag, vi får en pojke & han är frisk!

Har moderkakan i bakvägg så det är därför jag känner honom så väl när han rör sig! <3

FochP skrev 2018-05-17 21:31:45 följande:
    Var också på RUL idag och vi får tydligen (vi har trott på tjej hela tiden) också en pojke.
    Min moderkaka är också i bakvägg. Han tog spjärn med fötterna och åkte genom magen så att han delvis kom ur bild  
    Lyllosar ni är som har moderkakan i bakvägg!! ;) Grattis till era små pojkbebisar!! Hur blev det med BF-datumet? Samma, eller? :D

• Längtarefterdighelatiden
    Anonym (J) skrev 2018-05-17 17:22:31 följande:

Hej, hur går det för er? :)

En fråga; har ni gått upp något än och isåfall hur mycket (om ni håller koll)?

Jag var överviktig innan jag blev gravid och har gått upp.. ah, inte mer än 1,5kg iallafall. BM säger att jag ska gå upp 6kg ungefär. Känns ändå lite!

Jag har gått upp 8 kg! Unnar mig en del så jag kan verkligen inte skylla allt det på bebisen. Undrar hur många fler kilon det kommer att bli...??
  • paam
    Anonym (J) skrev 2018-05-17 23:06:02 följande:

Lyllosar ni är som har moderkakan i bakvägg!! ;) Grattis till era små pojkbebisar!! Hur blev det med BF-datumet? Samma, eller? :D

Japp samma BF datum som sattes vid kub :) 11/10 :)
  • FochP
    Anonym (J) skrev 2018-05-17 23:06:02 följande:
    FochP skrev 2018-05-17 21:31:45 följande:
    Var också på RUL idag och vi får tydligen (vi har trott på tjej hela tiden) också en pojke.
    Min moderkaka är också i bakvägg. Han tog spjärn med fötterna och åkte genom magen så att han delvis kom ur bild  

Tack Vi fick i princip samma BF-datum som innan, från den 10:e till den 12:e.
  • Migas

Vad härligt att ha fått gjort RUL, själv får man vänta till torsdag kväll innan man får se liten igen. Ska bli spännande att se vad vi får för VD datum denna gång då vi blev bakåtflyttade vid kub.

Jag är i vecka 18+0 idag och har gått upp ca 2kg ifrån inskrivnimgen, om vår våg stämmer hyfsat med den hos bm. Jag tror att jag ligger ungefär som jag gjorde när jag väntade dottern och då gick jag upp 10 - 11kg om jag inte minns fel. Stod dock still några veckor i slutet, då jag inte åt lika mycket hemma som det blev de dagar man jobbade.

• Anonym (J)
    FochP skrev 2018-05-18 11:45:30 följande:
    Tack Vi fick i princip samma BF-datum som innan, från den 10:e till den 12:e.
    Typ en mini-tillbakaflytt som jag då! Härligt! :D 
  • Anonym (J)
    Migas skrev 2018-05-18 12:45:52 följande:

Vad härligt att ha fått gjort RUL, själv får man vänta till torsdag kväll innan man får se liten igen. Ska bli spännande att se vad vi får för VD datum denna gång då vi blev bakåtflyttade vid kub.

Jag är i vecka 18+0 idag och har gått upp ca 2kg ifrån inskrivnimgen, om vår våg stämmer hyfsat med den hos bm. Jag tror att jag ligger ungefär som jag gjorde när jag väntade dottern och då gick jag upp 10 - 11kg om jag inte minns fel. Stod dock still några veckor i slutet, då jag inte åt lika mycket hemma som det blev de dagar man jobbade.

Lycka till på ditt RUL! Skulle du kolla kön? Ja BF-datumet är spännande.. Vi blev ju tillbakaflyttade det vi blev framflyttade vid KUB (3 dagar) och vem vet - du kanske bli framflyttad dina bakflyttade dagar! :D 

Okej! Typ som jag då. :) Hjärta
Svar på tråden BF oktober 2018