• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Längtarefterdighelatiden
    FochP skrev 2018-05-12 19:45:35 följande:

Vi ska gå på RUL på torsdag. Som vi längtat!

Nervöst också såklart. Senaste veckan har jag börjat känna små buffar.

Dom känns även på utsidan av magen.

Så häftigt! 

Men när jag inte känner något blir jag så orolig, låg vaken flera ggr i natt, fast jag vet att det kan vara långa uppehåll innan man känner något igen.

Jag blir likadan när jag inte känt nåt på ett tag, då måste jag känna och putta på magen och då rör sig bebisen. Även om jag vet att rörelserna inte känns tydligt ännu så blir jag lite nervös. Det hör nog till!

Jag gjorde mitt RUL i måndags och det var så mysigt att få se bebisen igen!
  • Emmsq

Finns det någon Facebook grupp man kan få komma med i? Saknar det så

• Anonym (J)
    Emmsq skrev 2018-05-15 23:27:47 följande:

Om du scrollar upp några inlägg hittar du lite info om det! :D
  • paam
    Emmsq skrev 2018-05-15 23:27:47 följande:

Skriv medddlande till mig med din mejl så bjuder jag in dig! :)
  • Anonym (J)

Hej, hur går det för er? :)

En fråga; har ni gått upp något än och isåfall hur mycket (om ni håller koll)?

Jag var överviktig innan jag blev gravid och har gått upp.. ah, inte mer än 1,5kg iallafall. BM säger att jag ska gå upp 6kg ungefär. Känns ändå lite!

• PassionE
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-05-12 16:46:40 följande:
    Lycka till med uppsatsen! Förstår att det blir skönt att ha den avklarad!
    Tack! skickade in den idag, så nu är den färdigskriven. känns skönt, så hoppas de godkänner den. Ska bara försvara den med ;) 

Så häftigt! 
    Men när jag inte känner något blir jag så orolig, låg vaken flera ggr i natt, fast jag vet att det kan vara långa uppehåll innan man känner något igen.

Hur gick det på ul? kul att du kan känna! Jag läste nånstans att typ i vecka 25 så ska jag känna det varje dag. för mig är det fortfarande så vagt, när jag var på ul sa barnmorskan att det kunde dröja ytterligare nån månad, så det kan ju ta ett tag...
    Anonym (J) skrev 2018-05-17 17:22:31 följande:

Hej, hur går det för er? :)

En fråga; har ni gått upp något än och isåfall hur mycket (om ni håller koll)?

Jag var överviktig innan jag blev gravid och har gått upp.. ah, inte mer än 1,5kg iallafall. BM säger att jag ska gå upp 6kg ungefär. Känns ändå lite!

Här är allt bra fortfarande! Jag kommer ihåg att jag var så orolig för min utbilning när jag fick ett positivt test för jag visste att jag hade en tuff termin framför mig och visste inte hur jag skulle må men jag kan verkligen inte klaga på nåt, kommer alltid vara tacksam till bebisen att jag fick må så bra. Hoppas det håller i sig :) 

angående vikt så har jag inte vägt mig. Jag vägde mig nån gång i typ vecka 15 och då hade jag inte gått upp nåt men nu har jag gjort det, det är jag säker på. Men jag äter bra och allsidigt och tränar flera gånger i veckan. Min kropp känns pigg och jag mår bra, det får räcka.
  • paam

Var på rul idag, vi får en pojke & han är frisk!

Har moderkakan i bakvägg så det är därför jag känner honom så väl när han rör sig! <3

• FochP
    PassionE skrev 2018-05-17 19:50:17 följande:
    Tack! skickade in den idag, så nu är den färdigskriven. känns skönt, så hoppas de godkänner den. Ska bara försvara den med ;) 

Så häftigt! 

Hur gick det på ul? kul att du kan känna! Jag läste nånstans att typ i vecka 25 så ska jag känna det varje dag. för mig är det fortfarande så vagt, när jag var på ul sa barnmorskan att det kunde dröja ytterligare nån månad, så det kan ju ta ett tag...Här är allt bra fortfarande! Jag kommer ihåg att jag var så orolig för min utbilning när jag fick ett positivt test för jag visste att jag hade en tuff termin framför mig och visste inte hur jag skulle må men jag kan verkligen inte klaga på nåt, kommer alltid vara tacksam till bebisen att jag fick må så bra. Hoppas det håller i sig :) 

angående vikt så har jag inte vägt mig. Jag vägde mig nån gång i typ vecka 15 och då hade jag inte gått upp nåt men nu har jag gjort det, det är jag säker på. Men jag äter bra och allsidigt och tränar flera gånger i veckan. Min kropp känns pigg och jag mår bra, det får räcka.
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-05-12 21:43:23 följande:
    Jag blir likadan när jag inte känt nåt på ett tag, då måste jag känna och putta på magen och då rör sig bebisen. Även om jag vet att rörelserna inte känns tydligt ännu så blir jag lite nervös. Det hör nog till!

RUL gick jättebra! Vad dom såg så var allt bra
    Jag var så nervös!
    Vi fick reda på att det är en pojke vi väntar. Blev chokad då vi hela tiden trott att det är en tjej. Men t.om min man som aldrig upplev detta innan tyckte att han såg att det var en kille, så då är det väl så, måste bara ställa om hjärnan lite

• FochP
    paam skrev 2018-05-17 20:31:59 följande:

Har moderkakan i bakvägg så det är därför jag känner honom så väl när han rör sig! <3

Var också på RUL idag och vi får tydligen (vi har trott på tjej hela tiden) också en pojke.
    Min moderkaka är också i bakvägg. Han tog spjärn med fötterna och åkte genom magen så att han delvis kom ur bild  
  • PassionE
    paam skrev 2018-05-17 20:31:59 följande:

Åh vad kul! Så mysigt att du känner det så väl med, och skönt att allt såg bra ut :D :D
    FochP skrev 2018-05-17 21:27:23 följande:
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-05-12 21:43:23 följande:

RUL gick jättebra! Vad dom såg så var allt bra
    Jag var så nervös!
    Vi fick reda på att det är en pojke vi väntar. Blev chokad då vi hela tiden trott att det är en tjej. Men t.om min man som aldrig upplev detta innan tyckte att han såg att det var en kille, så då är det väl så, måste bara ställa om hjärnan lite

Ah jag var med nervös inför mitt, så härligt att se hur fint allt hänger ihop på den lille där inne och så sjukt häftigt att de kan se så mycket! Och såklart häftigt att bara se den lille! kul med en liten pojke, du ställer nog om snabbt :) 
Svar på tråden BF oktober 2018