• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • stragge

Åh jag vill också ha ett plus, ska försöka ha is i magen till helgen. ÄL+7 idag och dagarna kunde inte gå långsammare... Sån fruktansvärd halsbränna idag och såklart börjar man ju tänka att det kanskeeee är ett tecken haha.

• maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-03-08 09:33:30 följande:

Hej!

Nu ska vi se om jag får detta att funka! Följt tråden från velat. Men först nu jag känner att jag med måste skriva! Haha

Har också BiM 13/3 och fick en rejäl tempdipp på äl+7 men idag äl+8 är den uppe igen!

Jag håller verkligen tummarna för oss! Och för er alla andra också <3

Är det ditt första barn Maria1992 ? Och hur mår du? Jag har molande värk lågt ner i magen och ömma bröstvårtor. I övrigt mår jag som vanligt! Har en son sedan tidigare, men minns inte alls hur det kändes då!

Postar min kurva med ??

Jag hade tempdippen äl+8-9...

idag gick min också upp rejält.. hmm...

Mitt första barn ja, är 23 år

Jag mår faktiskt ovanligt bra, därför jag inte riktigt tror de är något. Men, svullna bröst!

Hoppas verkligen för oss! Hur länge har du försökt?
  • setfire
    MissKelli skrev 2018-03-08 10:04:05 följande:

Även om det inte är spermiedödandemedel i alla glidmedel gör medlet det trögt för spermierna att simma och miljön blir inte lika gynnsam för dess överlevnad. Helst ska ingen form av glidmedel användas, inte ens saliv då det ändrar ph-värdet som behövs för att spermierna ska klara sig. 

Vi har ett vattenbaserad glidmedel från RFSU som inte ska påverka pH-värdet enligt hemsidan, om det är det som försvårar. Däremot har det någon doft så det känns väl inte optimalt ändå. Har aldrig tänkt på detta innan eller hört det någonstans, så blev lite förvånad.
  • setfire
    Plus skrev 2018-03-07 14:23:29 följande:

Okej, tack, då vet jag :)  Vad innebär pcos? Jag har själv misstänkt endometrios i flera år och vet att pcos har blivit nämnt i det sammanhanget, men vet inte om det hör ihop alls, därav jag frågar :)  Jag har 11 st ägglossningstest kvar som jag ska testa sen om min mens vill komma igång det vill säga, än har jag inte fått någon mens, senaste mensen var 29 januari och varade i 4 dagar. Så är jag inte gravid så är min cykel väldigt lång o olika varje månad. 

Att ta tempen är nog jag med för "lat" för, jag har tagit den nån enstaka gång o skrivit ner, men sen har jag glömt bort det vissa dagar. Sen vet jag inte om man kan lita på de testerna jag har hemma, jag har både gravtest o ägglossningstest som jag köpte av en tjej på en FB loppis sida, och jag tror dom kommer från china, men jag vet inte helt säkert. Är det säkrare med gravtest från apoteket kanske?

Pcos innebär att man har många äggblåsor som bildar ett såkallat pärlband, man har sällan eller aldrig mens, kan ha svårt att ägglossa och man kan ha besvär med behåring, acne och viktuppgång. Man har överproduktion av testosteron i kroppen.

Den enda likheten jag vet med pcos och endometrios är att det kan vara svårt att få barn. Endometrios ger ofta väldigt smärtsamma menstruationer och räknas nog som en sjukdom till skillnad från pcos (som visserligen kan ge ökad risk för följdsjukdomar som hjärtproblem, livmoderhalscancer och diabetes). Har du kollat upp om du har endometrios?
  • Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-03-08 10:16:59 följande:

Jag hade tempdippen äl+8-9...

idag gick min också upp rejält.. hmm...

Mitt första barn ja, är 23 år

Jag mår faktiskt ovanligt bra, därför jag inte riktigt tror de är något. Men, svullna bröst!

Hoppas verkligen för oss! Hur länge har du försökt?

Vi kan alltid hoppas att det är ett gott tecken! Nu hopps jag min temp stiger ännu mer de kommande dagarna. Kommer ev testa i helgen, men vill gärna ha gått så långt som möjligt OM jag skulle vara gravid då jag är livrädd för missfall.. så vill inte testa för tidigt !

Hur tänker du? När ska du testa?

Det är faktiskt första försöket här! Slutade med p-piller 7 februari så är egentligen glad bara för att min ägglossning kom igång direkt! Och du?
  • maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-03-08 10:32:48 följande:

Vi kan alltid hoppas att det är ett gott tecken! Nu hopps jag min temp stiger ännu mer de kommande dagarna. Kommer ev testa i helgen, men vill gärna ha gått så långt som möjligt OM jag skulle vara gravid då jag är livrädd för missfall.. så vill inte testa för tidigt !

Hur tänker du? När ska du testa?

Det är faktiskt första försöket här! Slutade med p-piller 7 februari så är egentligen glad bara för att min ägglossning kom igång direkt! Och du?

Ja, hoppas tempen håller sig hög!! Min brukar sjunka dagen innan bim.

Jag tänker nog testa i helgen jag med.. skitnervös också för ännu ett negativt test eller spökstreck som jag haft med clearblue flera ggr. Tyvärr, så inger mer clearblue här inte!

Jag är på mitt 5e försök. Eller ja, hadt ägglosdning 3 ggr av 5.. känns sim detta tar myk på en ;/
  • MissKelli
    setfire skrev 2018-03-08 10:21:02 följande:
    Vi har ett vattenbaserad glidmedel från RFSU som inte ska påverka pH-värdet enligt hemsidan, om det är det som försvårar. Däremot har det någon doft så det känns väl inte optimalt ändå. Har aldrig tänkt på detta innan eller hört det någonstans, så blev lite förvånad.
    Okej, jag har läst det på flera ställen. Särskilt fertilitetsböcker tar upp det. Spermierna är helt beroende av det fertila sekretet för att överleva mer än 5 min. Av det får de näring och kan simma mycket snabbare. Glidmedel kan både göra det svårare att simma och göra att de inte överlever. Boken "taking charge of your fertility" är ett tips om du vill läsa mer :) Annars finns podden hälsosant som i några avsnitt förklarar allt väldigt enkelt och bra! Tror inte de pratar om glidmedel men däremot vikten av det fertila sekretet. Då förstår man att man inte bör störa det eller blanda ut det med produkter :)
  • bastamamman1
    joannac skrev 2018-03-08 09:55:54 följande:

Börjar tro att NC har satt ut min äl fel.. har haft 2 tempoökningar. är på bim+5 idag annars om det stämmer.

Visade väldigt svagt på cb early igår och inget på ett annat tidigt idag.. rädd att det kanske va ett spök :( men strecket syns tydligt idag fortfarande.. har mensen inte dykt upp på lör/sön testar jag igen.

Hoppas på att min bim egentligen skulle vart senare och att hcg nivån fortfarande är för låg (först beräknade NC bim 12/3 men bytte till 3/3)

Lite högre exponering på bilden för att min mobilkamera är usel. Vad tror ni?!

spännande! :D
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-05 06:57:36 följande:

Nej vad tråkigt. Men vänta ett par dagar till och ta ett nytt. Tråkigt om det inte var ett + men håller tummarna lite till. Annars följs vi åt i nästa tråd och då ska vi banne mej lyckas :).

Bim idag och tog detta nyss :O trodde aldrig det skulle komma fram nåt som syns väl, är detta ett plus?!!

• maria1992
    Frallanz skrev 2018-03-08 12:28:29 följande:

Bim idag och tog detta nyss :O trodde aldrig det skulle komma fram nåt som syns väl, är detta ett plus?!!

Klart det är ett plus! Grattis!!
Svar på tråden BIM MARS 2018