• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Iekba

Känns som att det inte tog sig den här månaden heller..

Testade tvärnegativt i morse BIM - 4 Imorgon ska jag testa med ett clearblue early. Hade lovat mig själv att aldrig mer köpa ett sådant test, men så gjorde jag det igen. Fått starka spökstreck flera gången med clearblue early. Men om det inte är superpositivt så blir det att pausa babyverkstaden ett tag och ladda om batterierna.

• TrasselsuddX
    Bambi91 skrev 2018-03-08 20:14:36 följande:

Ja jätteposiivt! Grattis :D

Tack!!! ?? Såg i min kalender att jag inte halvt mena sen 25 januari så det kan ju gått lite tid ifall det var en 28-dagarscykel och inte 25.

Sjukt svårt att greppa..... Trodde inte vi var fertila när årstiderna gick...
  • TrasselsuddX
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-08 20:15:11 följande:

Är det ett graviditetstest så är det väldigt positivt! Grattis :)

Jaa det är det ?? Nästa var också positivt. Tack så jättemycket! Har hållit på sen september och även om det inte är så länge egentligen så känns det ju länge.
  • bastamamman1

Godkväll! Eftersom det är två dar kvar till BIM finns fortfarande lite utrymme för inbillning och skendräktighet ^^. Min temp gick ner i morse men gick upp strax därpå igen. hmm. Har varit jättetörstig både igår och idag. Trött tidigt på kvällen, men sover ganska oroligt och drömmer livligt. Åt upp en hel burk vitlöksoliver ikväll, kunde inte hejda mig!!! Och jag brukar aldrig ha cravings för oliver. hmm. Metallsmak i munnen, då det känns som tandköttet är lite skadat på ett ställe vid tänderna i gommen. Dessutom tycket jag mina vårtgårdar blivit större. De ser liksom mer svullna ut precis i utkanterna. hmmmm. Men det är nog bara skengraviditet, som vanligt.

• TrasselsuddX
    TrasselsuddX skrev 2018-03-08 20:56:16 följande:

Jaa det är det ?? Nästa var också positivt. Tack så jättemycket! Har hållit på sen september och även om det inte är så länge egentligen så känns det ju länge.

Sorry för massa frågetecken skulle vara ett utsoprstdcken bara :)
  • Frallanz
    skogsmamman3 skrev 2018-03-08 20:30:44 följande:

Bim idag och ingen mens i sikte. känns inte som att den är på g heller.

tog ett test i förrgår, negativt så jag tror att jag kommer få lägga mig i apriltråden istället

Jag har bim idag och plussade ganska tydligt på stickan idag o i förrgår var där blankt test så ge inte upp :)
  • Nicole92

Hej!! Har en fråga.. Jag har bim på lördag men har nu i 3 dagar var sjukt hungrig hela tiden.. Jag är en person som annars inte brukar äta speciellt mycket..

Tog ett grav test idag men det visade negativt.. Men kan jag ha testat för tidigt eller vad tror ni?

• Plus
    setfire skrev 2018-03-08 10:27:52 följande:
    Pcos innebär att man har många äggblåsor som bildar ett såkallat pärlband, man har sällan eller aldrig mens, kan ha svårt att ägglossa och man kan ha besvär med behåring, acne och viktuppgång. Man har överproduktion av testosteron i kroppen.

Den enda likheten jag vet med pcos och endometrios är att det kan vara svårt att få barn. Endometrios ger ofta väldigt smärtsamma menstruationer och räknas nog som en sjukdom till skillnad från pcos (som visserligen kan ge ökad risk för följdsjukdomar som hjärtproblem, livmoderhalscancer och diabetes). Har du kollat upp om du har endometrios?

Okej, tack för att du ville berätta vad pcos är :)

Jag har försökt i många år att få en läkare att tro på mig angående mina smärtor osv. Sista läkaren jag va hos sa att en graviditet skulle hjälpa mot smärtorna och att det skulle göra att endometriosen isf skulle bli vilande.. Om jag har endo eller inte, det vet jag inte. Det är tyvärr väldigt svårt att få diagnosen och att få någon att tro på en. Jag har nästan gett upp läkare just nu och försöker tänka possitivt då jag så gärna vill bli gravid. Men gynläkaren sa att jag ska testa i 6 månader och om jag inte blir gravid så ska jag höra av mig och få hjälp. 

• setfire
    Plus skrev 2018-03-08 22:25:52 följande:

Okej, tack för att du ville berätta vad pcos är :)

Jag har försökt i många år att få en läkare att tro på mig angående mina smärtor osv. Sista läkaren jag va hos sa att en graviditet skulle hjälpa mot smärtorna och att det skulle göra att endometriosen isf skulle bli vilande.. Om jag har endo eller inte, det vet jag inte. Det är tyvärr väldigt svårt att få diagnosen och att få någon att tro på en. Jag har nästan gett upp läkare just nu och försöker tänka possitivt då jag så gärna vill bli gravid. Men gynläkaren sa att jag ska testa i 6 månader och om jag inte blir gravid så ska jag höra av mig och få hjälp. 

Jättetråkigt att höra att du inte tas på allvar. Tyvärr är jag inte ett dugg förvånad. Det är fruktansvärt att patienter med endometrios inte får stöd och måste kämpa. Kan inte låta bli att undra hur det skulle sett ut om en man haft samma besvär... man ska ju inte behöva stå ut med enorma smärtor en gång i månaden bara för att man råkar vara kvinna och det "är så naturligt". Och jag har hört att vissa måste vara hemma från arbetet på grund av detta. Nä, jag blir förbannad. Om du orkar gå till någon annan gynekolog eller läkare skulle jag råda dig till det, har du en diagnos kanske du får hjälp tidigare? Vi med uttalad pcos behöver inte vänta som andra par innan vi får hjälp (även om jag själv inte har sökt hjälp än), tänker att det kanske är samma med endometrios.
  • joannaq
    Nicole92 skrev 2018-03-08 21:30:22 följande:

Hej!! Har en fråga.. Jag har bim på lördag men har nu i 3 dagar var sjukt hungrig hela tiden.. Jag är en person som annars inte brukar äta speciellt mycket..

Tog ett grav test idag men det visade negativt.. Men kan jag ha testat för tidigt eller vad tror ni?

Klart det kan ha varit för tidigt :)
Svar på tråden BIM MARS 2018