• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Bellelle
    Hormonkarusellen skrev 2018-08-11 20:18:14 följande:

Det gick bra nu är vi och hälsar på svärmor, har även varit hos min familj men inte berättat där ännu... svärmor är insatt sedan tidigare, övriga får vänta ett par veckor till tänker vi...

Hur har ni andra tänkt vad gäller att berätta och när?

Hej vad kul att det gick bra i fredags. Våra familjer vet om att vi gör ivf. När jag väl blir gravid igen så kommer vi vänta till vecka 12 innan vi säger nåt. Första gången vi fick missfall så var det för många som visste tyckte jag. Men andra gången vi fick missfall så var det ingen som visste att jag var gravid. Så då bestämde vi att vi kunde berätta. Kram <3
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-10 22:39:49 följande:

Hej vi ska tillbaka till doktorn den 20 augusti kl 8 på morgonen. Så då får jag väl nya mediciner och se när vi ska börja nästa försök. Ut av all mina 4 insättningar så har jag blivit gravid 2 gånger. Men du kommer få ett plus denna gången känner på mig. Några planer inför helgen? Kram

Jag hoppas det:) Har redan ångest inför testdagen... Helgen blev bara lugn. Jag går regelbundet på akupunktur och han skällde på mig då min kropp var uppe i varv. Han har beordrat att bara ta det lugnt, inte stressa eller träna... Enklare promenader var ok men jag har tjuvtränat lite ändå och det märkte han tydligen haha. Hur var din helg?
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-13 22:03:57 följande:

Jag hoppas det:) Har redan ångest inför testdagen... Helgen blev bara lugn. Jag går regelbundet på akupunktur och han skällde på mig då min kropp var uppe i varv. Han har beordrat att bara ta det lugnt, inte stressa eller träna... Enklare promenader var ok men jag har tjuvtränat lite ändå och det märkte han tydligen haha. Hur var din helg?

Hej här är allt bra. Din testdag är på Tors? Har du tjuvtestat? Jag håller tummarna för dig. Jo min helg var lugn. Jag jobbade i lördags och i söndags tog jag det bara lugnt. Vet din familj om att ni gör ivf? <3 kram
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-14 20:27:01 följande:

Hej här är allt bra. Din testdag är på Tors? Har du tjuvtestat? Jag håller tummarna för dig. Jo min helg var lugn. Jag jobbade i lördags och i söndags tog jag det bara lugnt. Vet din familj om att ni gör ivf? <3 kram

Ja det är på torsdag och jag vill lixom inte testa, får sån ångest! Vill inte veta för då är det inte negativt och man kan leva i ovissheten. Hur tar man sig vidare efter ett negativt resultat? Så jag har absolut inte tjuvtestat haha! Blir mensen alltid uppskjuten av progesteronet? Tar Lutinus 3 gånger om dagen. Ja typ alla vet om det faktiskt både vänner och familj. Blev en sån stor eftersom jag var tvungen att operera bort äggledarna så ville inte gå igenom det utan att berätta. Så de vet om hela processen men inte att vi gjort en återföring. Plussar vi tänker jag berätta efter första ultraljud alternativ KUB... vet era närmsta om det ni går igenom?
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-14 20:54:08 följande:

Ja det är på torsdag och jag vill lixom inte testa, får sån ångest! Vill inte veta för då är det inte negativt och man kan leva i ovissheten. Hur tar man sig vidare efter ett negativt resultat? Så jag har absolut inte tjuvtestat haha! Blir mensen alltid uppskjuten av progesteronet? Tar Lutinus 3 gånger om dagen. Ja typ alla vet om det faktiskt både vänner och familj. Blev en sån stor eftersom jag var tvungen att operera bort äggledarna så ville inte gå igenom det utan att berätta. Så de vet om hela processen men inte att vi gjort en återföring. Plussar vi tänker jag berätta efter första ultraljud alternativ KUB... vet era närmsta om det ni går igenom?

jag har aldrig tjuvtestat i heller, det är bättre att vänta tilltestdagen tycker jag för man vet ju aldrig. Det är bara att dusta av sig efter ett negativt och tänka positivt att det går nästa gång. Så du fick operera bort äggledarna då förstår jag att du ville att folk skulle veta om det. Våra familjer vet att vi går igenom ivf och några av våra vänner med. Jag har ingen aning om mensen blir uppskjuten av progesteronet faktiskt. Nu är delbara 2 nätter kvar och snart vet du ditt resultat

Just nu vill jag att det bara ska vara måndag så jag vet vad dok säger. Vad jobbar du med om man får fråga kram
  • jaktenpaflow

Jag var hos läkaren idag då jag är så otroligt svullen och har gått upp 4 kg på fyra dagar. Hon såg på ultraljudet att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!

• Klora

Hej alla

Jag smyger in här...
    Idag fick jag tillbaka en 5dagars blastocyst, Jag hade äggplock i fredags som blev lite dramatisk. Var en otrolig smärtsam äggplock och jag svimmade till och med några ggr, dom tror att jag fick en rejäl blödning. Jag har haft ont sedan dess och svårt att röra mig, magen är svullen och hård. har även en ont i hela underlivet och ändtarmen, Men till vår stora lycka så fick de ut 11 ägg varav 7 blev befruktade och 4 tog sig till blastocyst dag 5 så några kommer in till frysen och 1 skall de försöka odla lite till. 

detta är min andra ivf behandling. Min första blev jag gravid på men tyvärr blev det ett Ma så nu håller vi tummarna. 
    Jag tog ett gravtest idag som visade negativt så det finns inga spår kvar av ägglossningssprutan Vilket var anledningen till att jag tog testet

men nu till en fråga
    har ni andra också upplevt smärta vid äggplock som hållt i sig länge?

• Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-15 18:32:55 följande:

Jag var hos läkaren idag då jag är så otroligt svullen och har gått upp 4 kg på fyra dagar. Hon såg på ultraljudet att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!

Grattis Till graviditeten ?????? Hoppas det blir bättre för dig kram
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-15 18:32:55 följande:

• Bellelle
    Bellelle skrev 2018-08-15 21:43:33 följande:

Det ska inte vara frågetecken utan hjärtan
Svar på tråden Vi som ruvar 2018