• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Lewaize
    Lewaize skrev 2018-05-12 08:42:58 följande:

Hej hej! Här hoppar jag in :) Grattis till alls som redan har plussat i denna tråden! Sjukt peppande :D

Är på ruvardag 5 med ett 3-dagars embryo och har vår testdag 20/5 och kommer inte testa innan dess :) Jag försöker att inte analysera några tidiga symptom alls utan tänker mer att det har väl att göra med Lutinusen eller alla hormoner jag sprutat i mig det senaste :P Annars skulle jag förgöra mig själv i tankar och gå ner mig totalt :)

Vi plussade igår på RD 12 :D

Lycka till allihopa! Håller alla tummar och tår för er :) <3
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Sommarhopp
    Lewaize skrev 2018-05-20 18:07:53 följande:
    Vi plussade igår på RD 12 :D

Lycka till allihopa! Håller alla tummar och tår för er :) <3
    Grattis! Vilken plustråd det blev! Jag har också plussat. 
  • sofie9191

Hej! Hoppar in i denna tråd och hoppas att några är kvar som ruvare

Jag är på RD 3 med ett 2-dagars med ca 10 celler. Embryologen sa ? ert ägg har 8 celler vad vi kunde se förut? men när hon visade upp det på skärmen för oss hade det delat sig mer! Vet inte om någon annan har erfarenhet av det?! Lite orolig att det delat sig för fort?

Denna eviga väntan, har testdag 2/6

• Challe2018
    sofie9191 skrev 2018-05-21 19:41:04 följande:

Hej! Hoppar in i denna tråd och hoppas att några är kvar som ruvare

Jag är på RD 3 med ett 2-dagars med ca 10 celler. Embryologen sa ? ert ägg har 8 celler vad vi kunde se förut? men när hon visade upp det på skärmen för oss hade det delat sig mer! Vet inte om någon annan har erfarenhet av det?! Lite orolig att det delat sig för fort?

Denna eviga väntan, har testdag 2/6

Hej!!!

Jag har också testdag 2/6!! Satte in en fin fyrcellare i torsdags. WOW! 10 celler?!? Det måste ju vara superbra?

Jag har en massa PMS-symtom av Lutinus-tabletterna, annars ok. Blir lätt nojig av att läsa alla inlägg kring ivf-erfarenheter, men kan ändå inte låta bli.

Hade du insättning två dagar efter uttag?
  • sofie9191
    Challe2018 skrev 2018-05-22 17:11:25 följande:

Hej!!!

Jag har också testdag 2/6!! Satte in en fin fyrcellare i torsdags. WOW! 10 celler?!? Det måste ju vara superbra?

Jag har en massa PMS-symtom av Lutinus-tabletterna, annars ok. Blir lätt nojig av att läsa alla inlägg kring ivf-erfarenheter, men kan ändå inte låta bli.

Hade du insättning två dagar efter uttag?

Hej! Ja precis, jag gjorde ägguttaget i onsdags och fick tillbaka i fredags Ja jag hoppas det men när jag googlar runt hittar jag inte så många som mig! Så då blir jag ju lite osäker!

Okej, Jag har Molvärk och är supertrött. Men det kan man ju vara när som också! ja jag blir också nojig!
  • Challe2018

Ge mig era absolut bästa tips för att inte tänka på hur jobbigt det är att vänta! Jag jobbar för fullt, powerwalkar och yogar och leker med min hund men alltså, det är svårt att inte tänka på det. Känner mig halvgalen.

• Grodan7
    Bloggsombearbetning skrev 2018-05-13 13:31:33 följande:

Nu har jag testat och jag fick också plus!!! Det känns helt fantastiskt! Det är ju så mycket som kan hända men vi glädjs åt det som är just nu och håller tummarna för att det ska gå hela vägen!!

Stort grattis till plus! Jag tog lite paus härifrån i väntan på tidigt VUL som jag har varit på idag. Ett foster i bra storlek med ett tickande hjärta :)
  • Bloggsombearbetning
    Grodan7 skrev 2018-05-24 14:35:13 följande:

Stort grattis till plus! Jag tog lite paus härifrån i väntan på tidigt VUL som jag har varit på idag. Ett foster i bra storlek med ett tickande hjärta :)

Åh vad härligt!!! Då kanske det känns lite mer verkligt nu och man vågar glädjas lite mer?! Är så nervös inför vårt VUL om en vecka, tycker att jag mår lite för bra:)
Svar på tråden Vi som ruvar 2018