• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Bellelle
    Bunny on speed skrev 2018-06-30 22:02:20 följande:

Mellansverige och 35.

Jag är 36 och bor på Irland. Vi har ultraljud den 19 juli så hoppas på att höra hjärtat då. Är det er första ivf om man får fråga kram
  • Bunny on speed
    Bellelle skrev 2018-06-30 22:08:08 följande:

Jag är 36 och bor på Irland. Vi har ultraljud den 19 juli så hoppas på att höra hjärtat då. Är det er första ivf om man får fråga kram

Åh Irland har jag också bott!

Det är vår första efter nästan 4 års kämpande.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Hormonkarusellen

Femdagars igår, testdag 17e... fast kommer testa dagen innan pga stor kalas denna dag kommer nog inte kunna hålla mig...... vill testa nu. Har ju massa test i skåpet, så i nästa vecka kan man väl testa ändå....

vad gör ni om dagarna? En enda dag har gått och jag är SÅ glad att jag jobbar nästa vecka också, annars vet jag inte vad jag hade gjort man vill ju bara att tiden ska gå

• Bellelle

Hej alla det ser ut som jag går igenom ett. Missfall . Vi hade vårt ultraljud Ida och det såg inte bra ut jag har en blodclot i i gulsäcken tror jag det heter. Och det ser ut som den håller på att kollapsa. Detta är mitt andra missfall. Så jag fick ta ett blodprov till idag så de ringer mig senare i eftermiddag. Plus att mina ivf dok kollar igenom mina filer. För jag kan bli gravid men veta varför det blir missfall . Men de brukar kolla mer ordentligt efter ett 3 missfall. Men det ar bara att gå på det igen så förhoppningvis 3gången gillt kram till er alla

• Bunny on speed

31a ska jag till min ivfläkare. Får se hur arg han blir över att jag fortsatt med Lutinus och inte slutat när jag plussade...

Bunnies, it must be bunnies!
  • Hormonkarusellen

Jag har också fått missfall... fick blödning redan innan test, dock har jag ingen cykel själv så ska ta lutinus och progynon fortsatt vid plus. Plusset är där och blir starkare och starkare, men blödningarna kommer och går. Hur mycket blöder ni vid missfall? Tycker det är så svårt att avgöra - hur långt är ert snöre - hur mycket blödning är mycket, och hur mycket är det när det dessutom är blandat med lutinus?!

Vården under sommaren är katastrof, försökt få en tid för vul så att jag kan få missfall bekräftat och sluta ta medicinerna för att försöka förbereda kroppen för ny insättning i höst, men jag får ingen tid, det är fullt överallt!

• Bellelle

Ja det är inget kul med missfall men denna gången behöver jag inte bli skrapad iallafall fall. Jag blöder inte lite men inte så mycket att det går igenom mina byxor i allfall. Jag har 3 bindor på mig. Ska ringa min ivf klinik imorgon och få ny tid min dok. Jag kom till vecka 7 i gravidtet. Här över på Irland så har de öppet året runt så jag kan få ny tid rätt så snabbt. Men nästa gång så plussar vi alla plus vi går igenom hela 9mån. Jag vet att det är svårt att tänka positivt. Vi har försökt i 7 år. Men detta året är vårt. Kramar till er alla

• Hormonkarusellen
    Bellelle skrev 2018-07-22 15:22:45 följande:

Ja det är inget kul med missfall men denna gången behöver jag inte bli skrapad iallafall fall. Jag blöder inte lite men inte så mycket att det går igenom mina byxor i allfall. Jag har 3 bindor på mig. Ska ringa min ivf klinik imorgon och få ny tid min dok. Jag kom till vecka 7 i gravidtet. Här över på Irland så har de öppet året runt så jag kan få ny tid rätt så snabbt. Men nästa gång så plussar vi alla plus vi går igenom hela 9mån. Jag vet att det är svårt att tänka positivt. Vi har försökt i 7 år. Men detta året är vårt. Kramar till er alla

Oj, blöder du så mycket! Jag tycker det är så svårt att veta vad som är mycket, men jag har - blandat med vagitorierna iofs, blött kanske en binda, sen bara här och där i snart 10 dagar. Lite färskt, lite brunt, men inte så mycket igen sen.

Sju år är en lång tid... vi har inte försökt så länge, men jag har känt till mina problem och gått med denna oro ungefär så länge och så är det sista 1,5 år som vi gått på behandlingar och ivf, och ytterligare ett halvår ungefär som vi försökte själva innan, fast det var ganska tröstlöst eftersom jag aldrig fick äl...

Men jag försöker tänka att nu har kroppen varit gravid i alla fall, nu ska den bara klara det igen och klara nästa steg också! Kan man hinna en insättning till oktober kanske? Och en i dec om det skulle skita sig igen? Tre försök på ett år, känns ju lite men det är kanske rimligt?
  • Bellelle
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-23 07:18:29 följande:

Oj, blöder du så mycket! Jag tycker det är så svårt att veta vad som är mycket, men jag har - blandat med vagitorierna iofs, blött kanske en binda, sen bara här och där i snart 10 dagar. Lite färskt, lite brunt, men inte så mycket igen sen.

Sju år är en lång tid... vi har inte försökt så länge, men jag har känt till mina problem och gått med denna oro ungefär så länge och så är det sista 1,5 år som vi gått på behandlingar och ivf, och ytterligare ett halvår ungefär som vi försökte själva innan, fast det var ganska tröstlöst eftersom jag aldrig fick äl...

Men jag försöker tänka att nu har kroppen varit gravid i alla fall, nu ska den bara klara det igen och klara nästa steg också! Kan man hinna en insättning till oktober kanske? Och en i dec om det skulle skita sig igen? Tre försök på ett år, känns ju lite men det är kanske rimligt?

Hej hur mår du idag? Jag blöder inte genom alla bindorna i alla fall. Vi började med själva ivf förra året. Vi försökte själva i 3 år. Sen beställde jag tid hos ivf och det var då som jag fick reda på att jag hade en hjärtformad livmoder så jag fick göra 2 operationer för det och sen började jag ta tabletter som min ivf dok skrev ut och han trodde jag kunde bli gravid på det sätttet så vi gjorde så i ett halvår men det funkade inte så då sa han att det var bäst att vi gjorde ivf. Så ska du kan tänka dig att du kan bli gravid i alla fall.ja det är rimligt att göra 3 försök på ett år jag har gjort 3 redan. Ett i feb ett i april som inte blev nåt. Och ett i juni som blev plus men som slutade missfall. Jag ska göra nytt försök i sep men ser min ivf dok 9 aug. Vad ska du göra denna veckan då kram
  • Hormonkarusellen
    Bellelle skrev 2018-07-23 22:35:00 följande:

Hej hur mår du idag? Jag blöder inte genom alla bindorna i alla fall. Vi började med själva ivf förra året. Vi försökte själva i 3 år. Sen beställde jag tid hos ivf och det var då som jag fick reda på att jag hade en hjärtformad livmoder så jag fick göra 2 operationer för det och sen började jag ta tabletter som min ivf dok skrev ut och han trodde jag kunde bli gravid på det sätttet så vi gjorde så i ett halvår men det funkade inte så då sa han att det var bäst att vi gjorde ivf. Så ska du kan tänka dig att du kan bli gravid i alla fall.ja det är rimligt att göra 3 försök på ett år jag har gjort 3 redan. Ett i feb ett i april som inte blev nåt. Och ett i juni som blev plus men som slutade missfall. Jag ska göra nytt försök i sep men ser min ivf dok 9 aug. Vad ska du göra denna veckan då kram

Usch, ja alla har ju olika bakgrund. Jag har inte mens och ägglossning. Fick mens kanske tre ggr per år, men det var efter medicin, utan hade jag kanske inte haft alls... så vi försökte ett år nästan utan hjälp ändå, fick inre komma dit riktigt. Utan äl, det betyder att man ligger minst två ggr i veckan ifaaaall det kommer... sen fick jag mediciner för äl som inte heller hjälpte, och nu är i i alla fall igång med ivf.

Slutat blöda helt inatt. Annars har lutinusen varit lite rosa, nu 11 dagar efter blödningarna började är det nästan vitt igen. Bra eller dåligt? Har vul imorgon, fick boka privat så det bör väl svindyrt men annars fanns ingen som kunde ta emot mig! Katastrofdåligt verkligen... inte ens när det är kris finns en enda tid i hela Sthlm..
Svar på tråden Vi som ruvar 2018