• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-15 21:43:32 följande:

Grattis Till graviditeten ?????? Hoppas det blir bättre för dig kram

Tack snälla!! Hoppas den vill fortsätta utvecklas som den ska i magen! Kommer följa er i tråden och hoppas att vi alla får lyckade pluss!
  • Bellelle

[quote=78968998][quote-nick]Klora skrev 2018-08-15 20:07:21 följande:[/quote-nick]

Hej alla

Jag smyger in här...

Idag fick jag tillbaka en 5dagars blastocyst, Jag hade äggplock i fredags som blev lite dramatisk. Var en otrolig smärtsam äggplock och jag svimmade till och med några ggr, dom tror att jag fick en rejäl blödning. Jag har haft ont sedan dess och svårt att röra mig, magen är svullen och hård. har även en ont i hela underlivet och ändtarmen, Men till vår stora lycka så fick de ut 11 ägg varav 7 blev befruktade och 4 tog sig till blastocyst dag 5 så några kommer in till frysen och 1 skall de försöka odla lite till. 

detta är min andra ivf behandling. Min första blev jag gravid på men tyvärr blev det ett Ma så nu håller vi tummarna. 

Jag tog ett gravtest idag som visade negativt så det finns inga spår kvar av ägglossningssprutan Vilket var anledningen till att jag tog testet

men nu till en fråga

har ni andra också upplevt smärta vid äggplock som hållt i sig länge?

hej och välkommen . Nu håller jag tummarna för dig. När har du testdag? Jag ska tillbaka till doktorn min på måndag, se vad han säger för nu har jag haft 2 MF och vi måste börja om från början nu. Jag har gjort ett färsk försök och 3 fet och utav dem 4 så blev jag gravid 2 gånger. Jag har bara gjort ett äggplock och jag kände ingenting. Fick du nåt smärtstillande när du gjorde äggplock? Kram

• Emsan90
    Klora skrev 2018-08-15 20:07:21 följande:

Hej alla

Jag smyger in här...

Idag fick jag tillbaka en 5dagars blastocyst, Jag hade äggplock i fredags som blev lite dramatisk. Var en otrolig smärtsam äggplock och jag svimmade till och med några ggr, dom tror att jag fick en rejäl blödning. Jag har haft ont sedan dess och svårt att röra mig, magen är svullen och hård. har även en ont i hela underlivet och ändtarmen, Men till vår stora lycka så fick de ut 11 ägg varav 7 blev befruktade och 4 tog sig till blastocyst dag 5 så några kommer in till frysen och 1 skall de försöka odla lite till. 

detta är min andra ivf behandling. Min första blev jag gravid på men tyvärr blev det ett Ma så nu håller vi tummarna. 

Jag tog ett gravtest idag som visade negativt så det finns inga spår kvar av ägglossningssprutan Vilket var anledningen till att jag tog testet

men nu till en fråga

har ni andra också upplevt smärta vid äggplock som hållt i sig länge?

Mitt första äggplock var otroligt smärtsam efteråt, dom plockade alla ägg bakom min cysta så jag hade värk två veckor efter plocket. Mitt andra plock nu har jag inte känt av allt efteråt då dom undvek att plocka bakom cystan.

Däremot har jag sedan ruvardag 1 haft ordentliga kramper i magen, så illa att jag igår fick gå ifrån mitt jobb. Har vilat sedan dess. Är på ruvardag 3 nu med min blastocyst.
  • Klora

hej och välkommen . Nu håller jag tummarna för dig. När har du testdag? Jag ska tillbaka till doktorn min på måndag, se vad han säger för nu har jag haft 2 MF och vi måste börja om från början nu. Jag har gjort ett färsk försök och 3 fet och utav dem 4 så blev jag gravid 2 gånger. Jag har bara gjort ett äggplock och jag kände ingenting. Fick du nåt smärtstillande när du gjorde äggplock? Kram[/

Tack

Jag har testdag den 28/8, känns ju väldigt långt dit.

Jo jag fick en del smärtlindring men det hjälpte inte denna gången.

Usch vad tråkigt med dina 2 mf, håller verkligen tummarna att det snart blir din tur!

• Klora
    Emsan90 skrev 2018-08-17 08:07:48 följande:

Mitt första äggplock var otroligt smärtsam efteråt, dom plockade alla ägg bakom min cysta så jag hade värk två veckor efter plocket. Mitt andra plock nu har jag inte känt av allt efteråt då dom undvek att plocka bakom cystan.

Däremot har jag sedan ruvardag 1 haft ordentliga kramper i magen, så illa att jag igår fick gå ifrån mitt jobb. Har vilat sedan dess. Är på ruvardag 3 nu med min blastocyst.

Hej

Samma här, har också en galen kramp i magen, jag är bara tacksam att jag har ett sådant jobb som gör att jag kan arbeta hemifrån om jag vill och behöver.

Då är det bara 1 dag som skiljer våra ruvningar åt

När har du testdag? Jag har den 28/8
  • jaktenpaflow

Är det någon som har erfarenhet av överstimulering? Hur länge brukar det hålla i sig? Är det bra att röra lite på sig eller endast vila? Jag är så svullen att jag håller på att spricka:( Gått upp 4kg... Får nu spruta med Fragmin. Trodde jag var van vid sprutor efter hela den hör karusellen men tydligen inte! Fy så obehaglig den är!

• sofie9191

Hej! Nu ruvar jag med en 5-dagars blasto är bara på ruvardag 1 och är redan väldigt otålig!

• Klora
    sofie9191 skrev 2018-08-19 10:18:08 följande:

Hej! Nu ruvar jag med en 5-dagars blasto är bara på ruvardag 1 och är redan väldigt otålig!

Samma här, är på ruvardag 4 med 5 dagars blastocyst, men vad tiden går lååååångsamt
  • Bunny on speed

Jag förstår inte varför de inte alltid odlar 5-6 dagar. Chansen att lyckas tycks ju bra mycket högre mot 2-3 dagar.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Emsan90
    Klora skrev 2018-08-17 09:31:38 följande:

Hej

Samma här, har också en galen kramp i magen, jag är bara tacksam att jag har ett sådant jobb som gör att jag kan arbeta hemifrån om jag vill och behöver.

Då är det bara 1 dag som skiljer våra ruvningar åt

När har du testdag? Jag har den 28/8

Vad skönt att du kan jobba hemifrån om det skulle behövas. Jag har tyvärr ett ganska stressigt jobb i hemtjänsten. Men jag har en bra chef så om jag skulle behöva vara hemma så vet hon hur det ligger till :)

Jag har testdag den 26/8 så om en vecka! Har fått lite spottings idag med rosa på pappret så man har lite negativa tankar i huvudet. Men jag försöker hålla humöret uppe och tänka positivt. Det är ju väldigt tidigt än :)
Svar på tråden Vi som ruvar 2018