• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Canimo77
    jaktenpaflow skrev 2018-08-30 20:42:30 följande:

Vad skönt att du känner så! Jag mådde dåligt och hade ångest över att testa haha!! Sen fick jag ju svar genom blodprov eftersom jag blev överstimulerad. Ska du tjuvtesta innan? Min läkare sa att man ofta blir ÖS pga graviditetshormonet som stiger så hoppas verkligen att det är så för dig!! Håller tummarna!! Det går bra för mig, jag fick ju ett plus och är i v 7 nu. Då börjar all annan oro! Ultraljud om två veckor...

Gud vad kul med ultraljud!!!! Nu börjar svullnaden gå ner iaf. Jag vågade inte fråga när jag var på sös men men väntar tills på onsdag.....Men jg tänker lite såhär jag borde väl ha blödit säger man så? Hahah om man hade liksom förlorat den? Eller ? Jag vet inte försöker bara intala mig att allt är bra......lite molande värk vid livmodern blir rädd att det är min mens......Men den ej ändå inte komma nu....utan nästa vecka....ja ja vi får se och hålla tummarna.... jag håller tummarna för dig!!!
  • jaktenpaflow
    Canimo77 skrev 2018-08-31 11:50:51 följande:

Gud vad kul med ultraljud!!!! Nu börjar svullnaden gå ner iaf. Jag vågade inte fråga när jag var på sös men men väntar tills på onsdag.....Men jg tänker lite såhär jag borde väl ha blödit säger man så? Hahah om man hade liksom förlorat den? Eller ? Jag vet inte försöker bara intala mig att allt är bra......lite molande värk vid livmodern blir rädd att det är min mens......Men den ej ändå inte komma nu....utan nästa vecka....ja ja vi får se och hålla tummarna.... jag håller tummarna för dig!!!

Ja det var så jag också tänkte! Tar du Lutinus? Nör har du BIM annars? Jag hade också (har fortfarande) lite molande värk!
  • Canimo77
    jaktenpaflow skrev 2018-08-31 16:14:41 följande:

Ja det var så jag också tänkte! Tar du Lutinus? Nör har du BIM annars? Jag hade också (har fortfarande) lite molande värk!

Bim dem 5e ..ja lutinus 3 ggr dag
  • jaktenpaflow
    Canimo77 skrev 2018-08-31 18:35:11 följande:

Usch för Lutinus... Håller tummarna för dig!
  • jaktenpaflow
    Canimo77 skrev 2018-08-31 18:35:11 följande:

Hejsan! Hur går det för dig? Har svullnaden lagt sig?
  • Canimo77
    jaktenpaflow skrev 2018-09-04 21:01:02 följande:

Hejsan! Hur går det för dig? Har svullnaden lagt sig?

Ja svullnaden har verkligen lagt sig.....tyvärr så tjuvtestade vad i söndags var så säker på få ett plus men det blev ett minus....så nu vågar jag ìnte testa ytan väntar på mens....det är så olika vad klinikerna säger om testdag vissa har upp till 18 dagar efter osv...a ja jag väntar tills mensen kommer....
  • jaktenpaflow
    Canimo77 skrev 2018-09-04 23:49:04 följande:

Ja svullnaden har verkligen lagt sig.....tyvärr så tjuvtestade vad i söndags var så säker på få ett plus men det blev ett minus....så nu vågar jag ìnte testa ytan väntar på mens....det är så olika vad klinikerna säger om testdag vissa har upp till 18 dagar efter osv...a ja jag väntar tills mensen kommer....

Vad skönt att svullnaden iaf lagt sig... Håller tummarna för att du bara testade lite tidigt och att mensen håller sig borta!! Hade ni några i frysen?
  • Ettnamn4sep
    Canimo77 skrev 2018-09-04 23:49:04 följande:

Hej,

Hur går det för dig? Hade ägguttag den 31. Återföring i måndags. Nu är jag en ruvare. Vårt andra IVF försök.

Så jobbig period nu alltså.
  • Klora

Hej alla

Nu är jag ruvare igen, 3:de gången nu. I går fick jag tillbaka 2 st 5 dagars embryo, i en ostimulerad cykel. Vi fick ett gäng till frysen förra omgången så två av dessa fick jag tillbaka känns faktiskt skönt att slippa alla hormoner men framförallt lutinusen!! Så nu håller vi krampaktigt tummarna att ngn av dessa embryon skall fästa

• Linmar

Hej alla kämpar!

Jag vill bara berätta att jag startat upp en verksamhet som erbjuder samtalsstöd. Anledningen att jag skriver till er är att mitt största fokusområde är just personer som kämpar med ofrivillig barnlöshet/IVF/PGD. På min hemsida www.samtalett.se finns mer information om det jag gör och anledningen bakom.

Så om någon tror att jag skulle kunna vara till hjälp, har frågor eller bara vill veta mer är ni varmt välkomna att höra av er, kontaktuppgifter finns på hemsidan.

Ha en fin dag!

Svar på tråden Vi som ruvar 2018