• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Florence123
    Sommarhopp skrev 2018-10-01 18:57:17 följande:

Nu är jag också ruvare igen. Är det några kvar här som fortfarande ruvar? Jag fick tillbaka en 5 dagars idag. Testdag 12 okt.

Fick tillbaka en 3-dagars i fredags, är alltså på RD 5 idag
  • Mangoodream
    Sommarhopp skrev 2018-10-01 18:57:17 följande:

Nu är jag också ruvare igen. Är det några kvar här som fortfarande ruvar? Jag fick tillbaka en 5 dagars idag. Testdag 12 okt.

Hej jag ruvar på två embryon och har testdag 11/10. Första gången och hoppas på det bästa????
  • Elcca

Hej!

Jag är på RD 5 idag. Fick tillbaka ett 5-dagars i söndags.

Väntar med skräckblandad förtjustning till testdagen 12/10. Har gjort 2 fryståterföranden innan, som tyvärr misstyckandes. Detta är första färsk försöker.

• Sommarhopp

Kul! Vi är flera i samma fas. Jag tror att jag plussade igår eftermiddag. Supersvagt så var rädd att det var ovitrellesprutan som spökade. Men imorse var det lite tydligare. Idag är jag på ruvardag 5 , så det är väldigt tidigt att ropa hej ännu. Men jag gläds åt de dubbla strecken iallafall så får vi se vad som händer på testdagen den 12

• Mangoodream
    Sommarhopp skrev 2018-10-06 09:11:29 följande:

Kul! Vi är flera i samma fas. Jag tror att jag plussade igår eftermiddag. Supersvagt så var rädd att det var ovitrellesprutan som spökade. Men imorse var det lite tydligare. Idag är jag på ruvardag 5 , så det är väldigt tidigt att ropa hej ännu. Men jag gläds åt de dubbla strecken iallafall så får vi se vad som händer på testdagen den 12

Oj vad spännande!! Har du gjort ivf tidigare? Jag har testdag 11/10 och har inte vågat ta test innan. Just nu problem med bihålan och är supertäppt.
  • Mangoodream
    Klora skrev 2018-09-18 13:44:15 följande:

Ruvardag 7 med 2 blastocyster

Lycka!!!

Hej jag ruvar på två stycken embryon som odlas två dagar. Hur mår du? När har du testdag? Jag har 11/10.
  • Sommarhopp
    Mangoodream skrev 2018-10-06 15:54:38 följande:

Oj vad spännande!! Har du gjort ivf tidigare? Jag har testdag 11/10 och har inte vågat ta test innan. Just nu problem med bihålan och är supertäppt.

Det är tredje återföringen för mig. Har gjort ett färskt och ett fryst innan. Båda ledde till plus men missfall båda gångerna. Innan hade vi försökt i ca 1.5 år och aldrig ens sett ett plus . Oförklarligt barnlösa, men jag misstänker att mitt immunförsvar påverkar en del. Men det är inte möjligt enligt kliniken jag går till . Enligt dom beror missfall endast på kromosomfel jos äggen. Inget annat.
  • Mangoodream

Hej allihopa , ruvardag 10 för mig och jag är trött och vill bara att det ska vara testdag. Livet står på paus. Jag har i vanliga fall Pt två ggr i veckan och nu vågar jag inte träna dörrens jag vet. Har börjat sova jättedåligt. Vaknar ibland vid 01 tiden och kan inte somna om, äter lite majskakor och tittar på tv. Ibland vaknar jag vid 4-5 tiden. Har fått rejäl nästäppa i veckan och blivit bihåleinflammation tror jag. Trycker i ena bihålan. Kan ni också rapportera från eran situation. Kram

• UndrandeSökare
    Sommarhopp skrev 2018-10-06 20:46:42 följande:

Det är tredje återföringen för mig. Har gjort ett färskt och ett fryst innan. Båda ledde till plus men missfall båda gångerna. Innan hade vi försökt i ca 1.5 år och aldrig ens sett ett plus . Oförklarligt barnlösa, men jag misstänker att mitt immunförsvar påverkar en del. Men det är inte möjligt enligt kliniken jag går till . Enligt dom beror missfall endast på kromosomfel jos äggen. Inget annat.

Ursäkta att jag hoppar in här itråden.

Sommarhopp, du har rätt och din klinik har fel, immunförsvaret kan mycket väl orsaka minus och missfall. Vill du veta mer köp och läs "is your body babyfriendly" skriven av Dr Alan E Beer, finns på Bokus för 299kr, och kom till Atentråden, där samlas alla vi immunkvinnor som sökt oss utomlands för mer hjälp än man kan hitta i Sverige.
  • nypan78

Året är inte slut ännu, det finns nog säker några som ruvar under jullovet förutom jag? Fick två blastos tillbaka i onsdagen (12:e dec) och väntar nu....
    Hur mår ni? Sprutan ovitrelle som jag tog för 9 dagar sedan är ur kroppen så ifall det blir ett plus framöver kan det ej vara från sprutan.

• UndrandeSökare
    nypan78 skrev 2018-12-14 17:16:32 följande:

Året är inte slut ännu, det finns nog säker några som ruvar under jullovet förutom jag? Fick två blastos tillbaka i onsdagen (12:e dec) och väntar nu....
    Hur mår ni? Sprutan ovitrelle som jag tog för 9 dagar sedan är ur kroppen så ifall det blir ett plus framöver kan det ej vara från sprutan.

Man ska testa först 14 dagar efter man tog sista Ovitrellesprutan, annars kan det visa falskt positivt. Så vänta i 5 dagar till.
  • Kallamakka
    nypan78 skrev 2018-12-14 17:16:32 följande:

Här är en till ruvare, fick tillbaka en blastocyst den 13/12! :) att du fick sätta in två? Ville det jag med men fick höra att de aldrig sätter in två blastocyster, bara 2-3 dagars kan de tänka sig. Men det är väl olika :) kul med extra chans till graviditet!

Tidigt för mig än, men det drar och känns som mensvärk då och då. Kanske har den fäst nu vore ju en fantastisk julklapp isåfall!

Sist plussade jag på ruvardag 11. Så i mitt fall ska jag tjuvtesta på julafton tänkte jag. :)
  • nypan78
    Kallamakka skrev 2018-12-15 13:46:16 följande:

Här är en till ruvare, fick tillbaka en blastocyst den 13/12! :) att du fick sätta in två? Ville det jag med men fick höra att de aldrig sätter in två blastocyster, bara 2-3 dagars kan de tänka sig. Men det är väl olika :) kul med extra chans till graviditet!

Tidigt för mig än, men det drar och känns som mensvärk då och då. Kanske har den fäst nu vore ju en fantastisk julklapp isåfall!

Sist plussade jag på ruvardag 11. Så i mitt fall ska jag tjuvtesta på julafton tänkte jag. :)

Jo jag blev väldigt förvånad men vi hade det som önskemål om vi får chansen. Nör vi gjorde Ivf för 9 år sedan var det aldrig tal om 2 även om man bara odlade 2dagars då. Jag var lite yngre då och tvillingsrisken stor, nu bedöms den som liten då jag är 40 år och inte har så mycket tid kvar att försöka....

Hoppas hoppas att det blir första och sista ivf för detta bonusbarnet som vi kom på att vi önskade oss ???? efter 2019 vill jag pensionera mig från barnafödandet tror jag.

Kul att följas åt och höra andra lyckas. Känner bara spända bröst och lite pirr i magen då och då men svårtolkat. Testar garanterad före julafton och det officiella datumet
  • Kallamakka
    nypan78 skrev 2018-12-15 16:37:33 följande:

Jo jag blev väldigt förvånad men vi hade det som önskemål om vi får chansen. Nör vi gjorde Ivf för 9 år sedan var det aldrig tal om 2 även om man bara odlade 2dagars då. Jag var lite yngre då och tvillingsrisken stor, nu bedöms den som liten då jag är 40 år och inte har så mycket tid kvar att försöka....

Hoppas hoppas att det blir första och sista ivf för detta bonusbarnet som vi kom på att vi önskade oss ???? efter 2019 vill jag pensionera mig från barnafödandet tror jag.

Kul att följas åt och höra andra lyckas. Känner bara spända bröst och lite pirr i magen då och då men svårtolkat. Testar garanterad före julafton och det officiella datumet

Det går framåt i forskningen fort, därav olika bud kanske. Vi har ett ägg kvar efter det här som jag ruvar på, skulle det bli en umgång två med IVF så vill jag också trycka på att sätta in två för att öka chansen. :)

Huvudsaken det går vägen. Vi får hoppas! Håller tummarna för oss!

Sist var vi så glada över graviditeten, äntligen tänkte vi.. Men det blev tyvärr ma som konstaterades vecka 13. Så denna gången är man lite mer försiktig..

Ändå kan jag inte drömma mig bort till en extra julklapp på julafton och fantisera kring reaktionen när paketet öppnas! Tänk så roligt? :')
  • nypan78
    Kallamakka skrev 2018-12-16 06:56:47 följande:

Det går framåt i forskningen fort, därav olika bud kanske. Vi har ett ägg kvar efter det här som jag ruvar på, skulle det bli en umgång två med IVF så vill jag också trycka på att sätta in två för att öka chansen. :)

Huvudsaken det går vägen. Vi får hoppas! Håller tummarna för oss!

Sist var vi så glada över graviditeten, äntligen tänkte vi.. Men det blev tyvärr ma som konstaterades vecka 13. Så denna gången är man lite mer försiktig..

Ändå kan jag inte drömma mig bort till en extra julklapp på julafton och fantisera kring reaktionen när paketet öppnas! Tänk så roligt? :')

Ja det skulle vara fantastiskt.

Hoppas på tät ul kontroll ifall vi får plus, ett tidigt och sedan nåt innan kub testerna...om man får komma så långt.

Testar nog senast onsdag då är jag en dag över mensen om det hade varit naturligt...
Svar på tråden Vi som ruvar 2018