• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • sofie9191
    Klora skrev 2018-08-19 10:44:06 följande:

Samma här, är på ruvardag 4 med 5 dagars blastocyst, men vad tiden går lååååångsamt

Ja verkligen! Och denna gången har jag lovat min sambo att inte tjuvtesta innan testdag... vet inte om jag klarar det! Haha

Vad gör du/ni under ruvardagarna? Finns det något knep för att tiden ska gå fortare?
  • Emsan90

Ruvardag 6 här och mensen har kommit. Sååå hopplöst och så besviken. Nu vet man att testet kommer vara negativt på TD :(

• sofie9191

Hjälp! Jag som inte skulle tjuvtesta.. men det känns som att det är för tidigt egentligen? Kan ni se två streck på bilderna? Den översta är original.

Kan tillägga att jag aldrig fått spökstreck med testlagrets test förut. Någon annan?

Är på ruvardag 5 med blasto.

• Wishful
    sofie9191 skrev 2018-08-23 06:40:53 följande:

Hjälp! Jag som inte skulle tjuvtesta.. men det känns som att det är för tidigt egentligen? Kan ni se två streck på bilderna? Den översta är original.

Kan tillägga att jag aldrig fått spökstreck med testlagrets test förut. Någon annan?

Är på ruvardag 5 med blasto.

Ser tyvärr inget men är värdelös på att se svaga streck och det syns säkert bättre i verkligheten än det gör på en bild på mobilen. Ta ett nytt test om två dagar annars så är det säkert starkare då.
  • sofie9191

Kan det här va sant?! Jag fattar inget!

Nu är det ingen tvekan om att det är två streck?

Ser ni?!

Översta testet är från imorse och understa är från nu 16:13

• Wishful
    sofie9191 skrev 2018-08-23 16:18:50 följande:

Ser ni?!

Nu ser jag på båda. Grattis! Håller tummarna för att det håller i sig.
  • sofie9191
    Wishful skrev 2018-08-23 18:14:18 följande:

Nu ser jag på båda. Grattis! Håller tummarna för att det håller i sig.

Tusen tack! <3
  • jaktenpaflow
    sofie9191 skrev 2018-08-23 16:18:50 följande:

Ser ni?!

Men wow!! Grattis!!!! Jag plussade också förra veckan! Hoppas fler också plussar så att vi kan skapa en IVF gravid grupp och följa varandras resa där istället!!:)

Hur Könner du dig? När hade du testdag?
  • sofie9191
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 19:18:49 följande:

Men wow!! Grattis!!!! Jag plussade också förra veckan! Hoppas fler också plussar så att vi kan skapa en IVF gravid grupp och följa varandras resa där istället!!:)

Hur Könner du dig? När hade du testdag?

Tack!! Ja verkligen <3 grattis till dig också! Vilken lycka!

Jag har testdag 2/9... kunde inte hålla mig, kände det liksom på mig! Är alltså bara på ruvardag 5. Nu är jag lite rädd att det egentligen är för tidigt men det är ju i alla fall ett plus just nu! Jag njuter så länge jag kan så får vi se vad det visar på testdagen

Ja, jag vet inte hur jag känner mig! När man kämpat för detta i nästan 3 år! Suuuuperglad och nojig på samma gång har inga symptom direkt, bara Molvärk. Hur känner du dig?
  • jaktenpaflow
    sofie9191 skrev 2018-08-23 20:32:54 följande:

Tack!! Ja verkligen <3 grattis till dig också! Vilken lycka!

Jag har testdag 2/9... kunde inte hålla mig, kände det liksom på mig! Är alltså bara på ruvardag 5. Nu är jag lite rädd att det egentligen är för tidigt men det är ju i alla fall ett plus just nu! Jag njuter så länge jag kan så får vi se vad det visar på testdagen

Ja, jag vet inte hur jag känner mig! När man kämpat för detta i nästan 3 år! Suuuuperglad och nojig på samma gång har inga symptom direkt, bara Molvärk. Hur känner du dig?

Vad härligt att bara känna en sån grej på sig! Satte dem tillbaka en blastocyst? Ja precis ett plus är alltid ett plus!

Jag blev överstimulerad och fick faktiskt ligga inne på sjukhus två nätter för övervakning. Gick upp 8 kg i vätska i buken. Nu börjar det bli lite bättre men ser höggravid ut så jag håller mig inne. Folk grattar lixom mig när vi träffas och de undrar hur jag lyckats dölja magen...

Men annars har jag bara ömma bröst och lite molande värk oftast på kvällarna och nätterna. Nu när den största glädjeyran lagt sig börjar man ju tänka på missfall och analyserar symptomen mm. Ängslan tar lixom aldrig slut haha
Svar på tråden Vi som ruvar 2018