• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-06 23:47:42 följande:

Vi har kört på 5 dagars. Ja det känns väldigt bra jag bor på Irland så vi går på en klinik som bara ligger 15 mins från var vi bor. :) det kommer att gå bra. Jag vet hur det känns vi har försökt i 7 år i år. Vi började med ivf förra året i oktober. Men när vi började utredning, 2014 kram

Men wow!! Häftigt att bo på Irland, hur är det? Är din partner därifrån? Åh vad ni är starka som kämpar på efter 7 år <3 Du har ju lyckats bli gravid nu med IVFn så snart kommer plusset!!! Vet du vad det är för procents chans att det blir en graviditeter med en 5 dagars?
  • Hormonkarusellen
    Bellelle skrev 2018-08-05 14:58:41 följande:

Men vad bra att allt såg bra ut och grattis. Så hur långt gången är du nu då? Hoppas du har haft en bra helg. Min klinik ringde i veckan och frågade om jag kunde ändra min dag för min dok går på semester den 8 aug så nu ska jag inte till honom förrän den 20 aug kl 8 men det gör inget. Det är bara 2 veckor kvar plus att jag hellre går tillhonom för han vet ju allt kram

Nu är jag i v 8 och på fredag ska vi till kliniken och se om det vuxit som det ska brösten är stora och svullna, men annars känner jag mig inte gravid... hungrig kanske, men det är jag jämt

Hoppas verkligen allt ser bra ut nu, så mankan börja njuta av tiden och drömma om framtiden! <3

Inga fler blödningar, lite rosa en dag, men inte mer. Vi tror på bra resultat, något annat kan jag inte tro... inte efter den här karusellen håll tummarna!
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-07 09:24:37 följande:

Men wow!! Häftigt att bo på Irland, hur är det? Är din partner därifrån? Åh vad ni är starka som kämpar på efter 7 år <3 Du har ju lyckats bli gravid nu med IVFn så snart kommer plusset!!! Vet du vad det är för procents chans att det blir en graviditeter med en 5 dagars?

Hej jodå det är okej att bo här. Ja han är irländare. Vi har varit ihop i 15 år och varit gifta 7 år den 10 sep. Ja det är bara att tanka positivt men jag vet att jag kan bli gravid i alla fall . Jag kommer inte ihåg vad han sa vad det är för procent med 5dagars. Nästa gång jag blir gravid så är det ju bara att hoppas att den vill stanna. Hur går det för dig kram
  • Bellelle
    Hormonkarusellen skrev 2018-08-07 21:30:15 följande:

Nu är jag i v 8 och på fredag ska vi till kliniken och se om det vuxit som det ska brösten är stora och svullna, men annars känner jag mig inte gravid... hungrig kanske, men det är jag jämt

Hoppas verkligen allt ser bra ut nu, så mankan börja njuta av tiden och drömma om framtiden! <3

Inga fler blödningar, lite rosa en dag, men inte mer. Vi tror på bra resultat, något annat kan jag inte tro... inte efter den här karusellen håll tummarna!

ja men Gud vad kul att du är i V8 allt kommer att se jättebra ut så njut nu av gravidtetn. Har ni berätta för nån att ni är gravida. Kram
  • jaktenpaflow

Usch idag är en depp dag... Mina bröst har börjat ömma precis som de gör innan varje mens och kroppen känns precis likadant som den gör i varje cykel när jag inte varit gravid. Dessa upp och nedgångar med känslor gör ju en galen. Så påfrestande!

• jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-08 22:42:15 följande:

Hej jodå det är okej att bo här. Ja han är irländare. Vi har varit ihop i 15 år och varit gifta 7 år den 10 sep. Ja det är bara att tanka positivt men jag vet att jag kan bli gravid i alla fall . Jag kommer inte ihåg vad han sa vad det är för procent med 5dagars. Nästa gång jag blir gravid så är det ju bara att hoppas att den vill stanna. Hur går det för dig kram

Ja precis man måste verkligen kämpa för att hålla det positiva uppe! När hade ni nästa försök?

Jodå här är det upp och ned. Ena sekunden såå hoppfull och tänker även om det inte tar sig är man på G och vi har två fina 5 dagars i frysen som jag hoppas på. Andra sekunden så Depp och tänker att det inte funkat denna gång och att kroppen beter sig precis som vanligt. Och varför skulle det funka med de andra två i frysen när denna inte funkade som var finast! All denna väntan är så sjukt frustrerande!
  • Hormonkarusellen
    Bellelle skrev 2018-08-08 22:44:16 följande:

ja men Gud vad kul att du är i V8 allt kommer att se jättebra ut så njut nu av gravidtetn. Har ni berätta för nån att ni är gravida. Kram

Hoppas det <3

Mm bästa vän och svärmor vet, men om allt ser bra ut imorgon ska vi berätta även för min familj och svärfar är tanken jobb och resten av människor som kan vara intresserade får vänta lite till..!
  • Bellelle
    Hormonkarusellen skrev 2018-08-09 15:00:19 följande:

Hoppas det <3

Mm bästa vän och svärmor vet, men om allt ser bra ut imorgon ska vi berätta även för min familj och svärfar är tanken jobb och resten av människor som kan vara intresserade får vänta lite till..!

Hej hur gick det idag? Hoppas allt gick bra. Några planer för helgen kram
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-09 08:56:13 följande:

Ja precis man måste verkligen kämpa för att hålla det positiva uppe! När hade ni nästa försök?

Jodå här är det upp och ned. Ena sekunden såå hoppfull och tänker även om det inte tar sig är man på G och vi har två fina 5 dagars i frysen som jag hoppas på. Andra sekunden så Depp och tänker att det inte funkat denna gång och att kroppen beter sig precis som vanligt. Och varför skulle det funka med de andra två i frysen när denna inte funkade som var finast! All denna väntan är så sjukt frustrerande!

Hej vi ska tillbaka till doktorn den 20 augusti kl 8 på morgonen. Så då får jag väl nya mediciner och se när vi ska börja nästa försök. Ut av all mina 4 insättningar så har jag blivit gravid 2 gånger. Men du kommer få ett plus denna gången känner på mig. Några planer inför helgen? Kram
  • Hormonkarusellen
    Bellelle skrev 2018-08-10 22:36:25 följande:

Hej hur gick det idag? Hoppas allt gick bra. Några planer för helgen kram

Det gick bra nu är vi och hälsar på svärmor, har även varit hos min familj men inte berättat där ännu... svärmor är insatt sedan tidigare, övriga får vänta ett par veckor till tänker vi...

Hur har ni andra tänkt vad gäller att berätta och när?
Svar på tråden Vi som ruvar 2018