• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Bellelle
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-24 06:21:56 följande:

Usch, ja alla har ju olika bakgrund. Jag har inte mens och ägglossning. Fick mens kanske tre ggr per år, men det var efter medicin, utan hade jag kanske inte haft alls... så vi försökte ett år nästan utan hjälp ändå, fick inre komma dit riktigt. Utan äl, det betyder att man ligger minst två ggr i veckan ifaaaall det kommer... sen fick jag mediciner för äl som inte heller hjälpte, och nu är i i alla fall igång med ivf.

Slutat blöda helt inatt. Annars har lutinusen varit lite rosa, nu 11 dagar efter blödningarna började är det nästan vitt igen. Bra eller dåligt? Har vul imorgon, fick boka privat så det bör väl svindyrt men annars fanns ingen som kunde ta emot mig! Katastrofdåligt verkligen... inte ens när det är kris finns en enda tid i hela Sthlm..

Usch då. Ja det är verkligen dåligt speciellt när det är kris. Ja du jag har ingen aning men jag hoppas det är bra för dig. Vilken tid har du vul imorgon? Jag håller tummarna för dig. Men det var ju tur att du fick tid privat men det kan inte vara för dyrt hoppas jag. Här över får man betala ivf själv du får ingen hjälp alls från staten. Jag tror att jag och min man har betalat över 12000 euro än så länge så det är väl runt 120000 svenska kronor. Kram
  • Hormonkarusellen

Här råder totalt kaos. Mitt missfall var en prick som ser ok ut för den tid som gått, för tidigt att säga mer, men än är det inte ett missfall. Kan inte riktigt ta in det, utan känner mig mest förvirrad. Men det växer något där som är 5 v och 5 d gammalt...

Så ni som får blödningar, ge inte upp! Jag hade en ganska kraftig blödning, och har haft små blödningar över en vecka, med och utan klumpar, färskt och gammalt... men än ser det bra ut

• Bloggsombearbetning
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-25 10:49:08 följande:

Här råder totalt kaos. Mitt missfall var en prick som ser ok ut för den tid som gått, för tidigt att säga mer, men än är det inte ett missfall. Kan inte riktigt ta in det, utan känner mig mest förvirrad. Men det växer något där som är 5 v och 5 d gammalt...

Så ni som får blödningar, ge inte upp! Jag hade en ganska kraftig blödning, och har haft små blödningar över en vecka, med och utan klumpar, färskt och gammalt... men än ser det bra ut

Åh vad härligt att höra!! Jag har hållt tummarna för dig och fortsätter med det!!
  • Hormonkarusellen
    Bloggsombearbetning skrev 2018-07-25 11:10:23 följande:

Åh vad härligt att höra!! Jag har hållt tummarna för dig och fortsätter med det!!

Tack! Hoppas få fortsätta uppdatera med positiva erfarenheter, måtte detta få gå vägen <3
  • jaktenpaflow

Hej alla, hoppar gärna in här trots att jag inte ruvar (än). Äggplock på måndag och förhoppningsvis blir det fina resultat och en insättning nästa vecka:) Första IVF behandlingen. Var på ultraljud idag och fick sänkt dos Gonan-f, många fina blåsor hoppas dock att jag inte blir överstimulerad. När märker man det?. Har någon av er provat akupunktur i samband med ruvning?

• Bunny on speed

Har någon annan funderar på om Lutinus kan hindra dött embryo från att komma ut...?

Bunnies, it must be bunnies!
  • Hormonkarusellen
    Bunny on speed skrev 2018-07-26 08:33:24 följande:

Har någon annan funderar på om Lutinus kan hindra dött embryo från att komma ut...?

Det var helt klart vad jag trodde, men det hade vuxit som det ska. Sedan vet man ju inte hur den mår än, men växer gör den - vore den död borde den ju sluta växa även om det inte kommer ut
  • Bunny on speed

Jag trodde jag var gravid, men... Jag undrar om det inte bara är lutinus som hållt tillbaka mensen. Känner mig grymt pms-ig :(

Bunnies, it must be bunnies!
  • Bellelle
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-25 10:49:08 följande:

Men vad bra att allt såg bra ut och grattis. Så hur långt gången är du nu då? Hoppas du har haft en bra helg. Min klinik ringde i veckan och frågade om jag kunde ändra min dag för min dok går på semester den 8 aug så nu ska jag inte till honom förrän den 20 aug kl 8 men det gör inget. Det är bara 2 veckor kvar plus att jag hellre går tillhonom för han vet ju allt kram
  • Bellelle
    Bunny on speed skrev 2018-07-27 08:06:05 följande:

Jag trodde jag var gravid, men... Jag undrar om det inte bara är lutinus som hållt tillbaka mensen. Känner mig grymt pms-ig :(

Hej hur har det gått för dig? Hur mår du? Jag ska tillbaka till min dok den 20 aug nu istället för den 9 eftersom han gårpå semester den 8 kram
Svar på tråden Vi som ruvar 2018