• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Kokonattsu

Äntligen får man vara ruvare med ett 3-dagars embryo :D. Menopur gjorde verkligen skillnad, nu hoppas jag kvarvarande embryon blir till blastocyster så vi får några till frysen. Det känns som man hade kunnat slappna av lite mer. Nog för att man hoppas att vi kommer gå hela vägen med det vi fått. Att det ska varanen stark krabat därinne ;P.

• Kokonattsu
    Grodan7 skrev 2018-05-24 14:35:13 följande:

Stort grattis till plus! Jag tog lite paus härifrån i väntan på tidigt VUL som jag har varit på idag. Ett foster i bra storlek med ett tickande hjärta :)

Grattis :). Vad roligt att se att de kan gå för någon också. Tyckt jag läst om så många som slutat i ett tråkigt besked :(. Du ger en mer hopp att det kan lyckas :)
  • Grodan7
    Kokonattsu skrev 2018-05-26 11:20:50 följande:

Grattis :). Vad roligt att se att de kan gå för någon också. Tyckt jag läst om så många som slutat i ett tråkigt besked :(. Du ger en mer hopp att det kan lyckas :)

Jag kände lite så att jag blev deppig av att läsa om flera som började blöda så därför tog jag paus fram till efter VUL förra veckan.

Menopur tror jag mycket på när det gäller äggkvalitet. Är det första försöket? Stort lycka till!
  • Kokonattsu
    Grodan7 skrev 2018-05-28 18:44:49 följande:

Jag kände lite så att jag blev deppig av att läsa om flera som började blöda så därför tog jag paus fram till efter VUL förra veckan.

Menopur tror jag mycket på när det gäller äggkvalitet. Är det första försöket? Stort lycka till!

Det är andra försöket. Första var med Gonal F och det kom lagom med ägg men de utvecklades inte som de skulle. Blev ingen insättning då eller något till frysen. Därför är jag bara så glad att vi kommit ett steg närmare :). Vore dock skönt om vi får brev om att de kunnat frysa in några ägg. Är det första för dig?
  • Bellelle

Hej alla. Är det nån som är kvar här? Hur har det gått för alla? Jag gjorde min fjärde insättning juni och nu är jag gravid. Har ultraljud den 19 juli. Jag vill bara att tiden ska gå fort så vi kan se våran lilla bönan??????Kram

• sofie9191
    Bellelle skrev 2018-06-29 20:57:50 följande:

Hej alla. Är det nån som är kvar här? Hur har det gått för alla? Jag gjorde min fjärde insättning juni och nu är jag gravid. Har ultraljud den 19 juli. Jag vill bara att tiden ska gå fort så vi kan se våran lilla bönan??????Kram

Stort grattis! Tyvärr lyckades vi inte denna gång. Får vänta till vecka 34 för nästa insättning
  • Bellelle
    sofie9191 skrev 2018-06-30 15:47:47 följande:

Stort grattis! Tyvärr lyckades vi inte denna gång. Får vänta till vecka 34 för nästa insättning

Tack så mycket. Jag vet hur det känns men ni kommer lyckas nästa gång. Det är bara att hålla hoppet uppe jag vet att det är svårt. Men jag är här om du undrar något. Några andra planer inför sommaren kram
  • Bunny on speed

Jag har fått ett 5-dagars. De så inget om antal celler men att det såg väldigt fint ut. Har testdag 12e. Min första ruvning.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Bellelle
    Bunny on speed skrev 2018-06-30 21:53:35 följande:

Jag har fått ett 5-dagars. De så inget om antal celler men att det såg väldigt fint ut. Har testdag 12e. Min första ruvning.

Då håller jag tummarna för dig. Jag vet hur det känns att vara ruvare. Nu hoppas vi du får ett plus. Var bor du och hur gammal är du? Kram
  • Bunny on speed
    Bellelle skrev 2018-06-30 22:00:20 följande:

Då håller jag tummarna för dig. Jag vet hur det känns att vara ruvare. Nu hoppas vi du får ett plus. Var bor du och hur gammal är du? Kram

Mellansverige och 35.
    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Vi som ruvar 2018