• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-07-25 18:07:45 följande:

Hej alla, hoppar gärna in här trots att jag inte ruvar (än). Äggplock på måndag och förhoppningsvis blir det fina resultat och en insättning nästa vecka:) Första IVF behandlingen. Var på ultraljud idag och fick sänkt dos Gonan-f, många fina blåsor hoppas dock att jag inte blir överstimulerad. När märker man det?. Har någon av er provat akupunktur i samband med ruvning?

Hej och välkommen . Tyvärr ruvar jag inte längre fick missfall i v7 men ska tillbaka till min ivf dok den 20 aug. Ruvar du nu? Har aldrig provat akupunktur faktiskt kram
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-05 15:03:37 följande:

Hej och välkommen . Tyvärr ruvar jag inte längre fick missfall i v7 men ska tillbaka till min ivf dok den 20 aug. Ruvar du nu? Har aldrig provat akupunktur faktiskt kram

Nämen fy vad jobbigt!! Var det första insättningen? Så himla hemskt att när man lyckats efter många om och men att bli gravid så får man MF, även fast man vet att det är vanligt... Vet du om det är vanliga med missfall efter IVF än naturlig grav?

Ja blev lycklig och tacksam ruvare åt en 5 dagars blastocyst igår faktiskt:) Gick på Akupunktur faktiskt efter och han sa bra saker så jag fick lite positiv energi:)

Har ni några fler i frysen? Kram
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-05 15:18:11 följande:

Nämen fy vad jobbigt!! Var det första insättningen? Så himla hemskt att när man lyckats efter många om och men att bli gravid så får man MF, även fast man vet att det är vanligt... Vet du om det är vanliga med missfall efter IVF än naturlig grav?

Ja blev lycklig och tacksam ruvare åt en 5 dagars blastocyst igår faktiskt:) Gick på Akupunktur faktiskt efter och han sa bra saker så jag fick lite positiv energi:)

Har ni några fler i frysen? Kram

Hej grattis till ruvningen nu håller jag tummarna för dig. Detta var min fjärde insättning vi har inga kvar i frysen. Vi hade 3 i frysen. Plus att detta var mitt andra missfall i vecka 7. Så nu får vi börja om från början igen. Men det positiva är ju att jag kan bli gravid i alla fall. Jag vet inte om det är vanligare med missfall med ivf eller naturlig. Men det var ju bra att du fick positiv energi från honom. Hur gammal du är om man får fråga?Kram
  • Bunny on speed
    Bellelle skrev 2018-08-05 15:00:21 följande:

Hej hur har det gått för dig? Hur mår du? Jag ska tillbaka till min dok den 20 aug nu istället för den 9 eftersom han gårpå semester den 8 kram

Vi var till ferten i veckan för ul och bm undrade om jag känner mig gravid. Näää så jag. Men där fanns ett hjärta! Och senaste dagarna har illamåendet kommit igång. 8+4 nu. Så till maken idag att det känns så konstigt att "bara" vara gravid, inte hålla på med en massa mediciner.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed
    Bellelle skrev 2018-08-05 15:03:37 följande:

Så jäkla trist :( när det är så svårt få till den är det ju extra hemskt.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-05 15:32:09 följande:

Hej grattis till ruvningen nu håller jag tummarna för dig. Detta var min fjärde insättning vi har inga kvar i frysen. Vi hade 3 i frysen. Plus att detta var mitt andra missfall i vecka 7. Så nu får vi börja om från början igen. Men det positiva är ju att jag kan bli gravid i alla fall. Jag vet inte om det är vanligare med missfall med ivf eller naturlig. Men det var ju bra att du fick positiv energi från honom. Hur gammal du är om man får fråga?Kram

Hoppas verkligen att det är tredje gången gillt för er!<3 När drar ni igång processen igen? Klarade alla era 3 upptiningen? Jag är nyss fyllda 30 och har en dotter på 2 år som kom till på naturlig väg. Är ju under första IVF behandlingen så allt är fortfarande lite nytt,

Hur har du mått när du ruvat? Levt spm vanligt? Några symptom?
  • Bellelle
    Bunny on speed skrev 2018-08-05 18:12:05 följande:

Vi var till ferten i veckan för ul och bm undrade om jag känner mig gravid. Näää så jag. Men där fanns ett hjärta! Och senaste dagarna har illamåendet kommit igång. 8+4 nu. Så till maken idag att det känns så konstigt att "bara" vara gravid, inte hålla på med en massa mediciner.

Grattis till graviditen gud vad kul at sea hjärta . Hur går det med illamåendet kram
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-06 14:32:42 följande:

Hoppas verkligen att det är tredje gången gillt för er!<3 När drar ni igång processen igen? Klarade alla era 3 upptiningen? Jag är nyss fyllda 30 och har en dotter på 2 år som kom till på naturlig väg. Är ju under första IVF behandlingen så allt är fortfarande lite nytt,

Hur har du mått när du ruvat? Levt spm vanligt? Några symptom?

Hej det hoppas jag med att det är tredje gång gillt. Det ser ut som vi drar igång i sep just nu. Alla våra 3 klarade upptiningen. De är väldigt bra här över på kliniken som jag går på. Jag har faktiskt mått ok alla gånger och jag har levt som vanligt men nu sista gången hade jag semester och var hemma i Sverige och vi gjorde saker så jag tänkte inte på det så mycket. Dem gånger jag har blivit gravid så har jag gått på toa mycket mer ofta plus mina bröst ömmade. När har du testdag? Kram
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-06 20:09:35 följande:

Hej det hoppas jag med att det är tredje gång gillt. Det ser ut som vi drar igång i sep just nu. Alla våra 3 klarade upptiningen. De är väldigt bra här över på kliniken som jag går på. Jag har faktiskt mått ok alla gånger och jag har levt som vanligt men nu sista gången hade jag semester och var hemma i Sverige och vi gjorde saker så jag tänkte inte på det så mycket. Dem gånger jag har blivit gravid så har jag gått på toa mycket mer ofta plus mina bröst ömmade. När har du testdag? Kram

Vad skönt att alla tre klarar upptiningen, känns ju väldigt positivt:) Hur många dagars har ni kört på? Vilken klinik går ni på? Jag har testdag sen 16/8 men har redan ångest haha! Efter 18 månaders försök och negativa tester varje månad så tär det på självförtroendet!
  • Bellelle
    jaktenpaflow skrev 2018-08-06 22:15:30 följande:

Vad skönt att alla tre klarar upptiningen, känns ju väldigt positivt:) Hur många dagars har ni kört på? Vilken klinik går ni på? Jag har testdag sen 16/8 men har redan ångest haha! Efter 18 månaders försök och negativa tester varje månad så tär det på självförtroendet!

Vi har kört på 5 dagars. Ja det känns väldigt bra jag bor på Irland så vi går på en klinik som bara ligger 15 mins från var vi bor. :) det kommer att gå bra. Jag vet hur det känns vi har försökt i 7 år i år. Vi började med ivf förra året i oktober. Men när vi började utredning, 2014 kram
Svar på tråden Vi som ruvar 2018