• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Ida3434
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-16 19:15:25 följande:

Nu kom mensen precis usch så ledsen man e tappar hoppet förstår inte vrf man bara inte kan bli gravid allt ser liksom bra ut o man har ägglossning och ändå funkar det inte. Jag vet liksom inte vad jag ska göra :(

Känner samma som dig. Bröt ihop fullständigt när jag fick mens sist. Hade ny ägglossning i helgen och har fått nytt hopp men är ändå väl förberedd på att bryta ihop igen om ett par veckor. 
  • Anonym (Lilly)
    Ida3434 skrev 2018-04-17 17:55:21 följande:

Känner samma som dig. Bröt ihop fullständigt när jag fick mens sist. Hade ny ägglossning i helgen och har fått nytt hopp men är ändå väl förberedd på att bryta ihop igen om ett par veckor. 

Usch det är såå jobbigt, ja man har liksom inte något annat än att hoppas på det bästa, jag håller tummarna för er hoppas det går hela vägen denna gång.. När började du med letrezol, jag kommer äta min andra omgång nu börjar imon.
  • Ida3434
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-18 14:33:48 följande:
    Usch det är såå jobbigt, ja man har liksom inte något annat än att hoppas på det bästa, jag håller tummarna för er hoppas det går hela vägen denna gång.. När började du med letrezol, jag kommer äta min andra omgång nu börjar imon.
    Jag har ätit 2 st enkeldoser som inte gav ägglossning och 3 st dubbeldoser som ger ägglossning. 

ska du ta enkel eller dubbeldos?
  • Anonym (Lilly)
    Ida3434 skrev 2018-04-18 16:49:08 följande:

Jag har ätit 2 st enkeldoser som inte gav ägglossning och 3 st dubbeldoser som ger ägglossning. 

ska du ta enkel eller dubbeldos?

Jag tar en halvdos ( en halv tablett), för att jag har egna ägglossningar men lite oregelbundet. Så min gyn sa att jag skille köra på det denna månad oxå
  • Trullis82

Jag har ätit enkel dos två gånger o får båda gångerna två ägg. Så kanske skulle jag oxå prova en halv tablett. Orsaken till att jag började med Letrozol var ju att jag inte fick några ägg alls. Så en halv kanske skulle funka bättre...

Ska föreslå det får vinarnas han säger

• Anonym (Lilly)
    Trullis82 skrev 2018-04-18 20:03:33 följande:

Jag har ätit enkel dos två gånger o får båda gångerna två ägg. Så kanske skulle jag oxå prova en halv tablett. Orsaken till att jag började med Letrozol var ju att jag inte fick några ägg alls. Så en halv kanske skulle funka bättre...

Ska föreslå det får vinarnas han säger

Ja men gör det, när ska du börja med din dos?
  • karllesson

Hej igen!
    Gick inte vägen för mig förra gången då jag fick min mens men nu har jag ätit min tredje kur med letrozol, var på ul idag och hade en äggblåsa på 14mm och en på 17mm så jag förväntas ha ägglossning i helgen :) 
    Ni som haft två ägg har ni rekommenderats att inte ha sex för det kan bli två ägg som blir befruktade eller har ni valt att inte ha det själva? :)
    Min läkare sa att vi skulle köra på som vanligt bara :)

• Trullis82
    karllesson skrev 2018-04-18 21:07:38 följande:

Hej igen!

Gick inte vägen för mig förra gången då jag fick min mens men nu har jag ätit min tredje kur med letrozol, var på ul idag och hade en äggblåsa på 14mm och en på 17mm så jag förväntas ha ägglossning i helgen :) 

Ni som haft två ägg har ni rekommenderats att inte ha sex för det kan bli två ägg som blir befruktade eller har ni valt att inte ha det själva? :)

Min läkare sa att vi skulle köra på som vanligt bara :)

Min läkare sa att kan du inte tänka dig att få tvillingar så ska du inte ha sex. Finns inga garantier för att det bara e ett ägg som befruktas utan risken är precis lika stor att båda äggen blir befruktade.

Kan du tänka dig att få tvillingar så kör på

Jag har fått två ägg båda gångerna o valt att inte fortsätta. Min man håller på o dö

Låset är liksom på
  • Trullis82
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-18 20:48:50 följande:

Ja men gör det, när ska du börja med din dos?

Om mensen kommer som den ska så bör den anlända 27/4. Så börjar ju då med Letrozol 29/4 o hoppas då på bara ett ägg eller två men det får bara vara ett när det är befruktnings dags
  • ettplustre

Detta kanske är en dum fråga men fördröjer/påskyndar Letrozol ägglossning? Lever i samkönad relation och försöker bli gravida genom insemination men har haft helgkollision tre månader i rad nu, när kliniken är stängd.

Läkaren beslutade att vi ska prova med Letrozol + Ovitrelle nästa cykel. Spontant känns det dumt att mixtra med en fullt fungerande kropp för övrigt (har regelbundna cykler på 27-29 dagar + positiva äl-test varje månad vi testat, men på lördagar då..). Någon med erfarenhet av detta?

Svar på tråden Letrozol