• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Anonym (Lilly)
    karllesson skrev 2018-04-23 20:39:33 följande:

Hur går det för er? :)

Jag hade "glad gubbe" i lördags och i går. Vi hade sex i onsdags, fredags kväll och igår på dagen, hann inte i lördags och idag jobbar vi olika tider så vi ses inte förrän sent ikväll :( Tror ni det kan ta sig ändå? Känner mig så osäker på när man helst ska ha sex för att det ska gå vägen? Spermierna lever ju förhoppningsvis ett par dygn.. min läkare rekommenderade oss att ligga i helgen och vi har ju gjort det 2/3 dagar... men eftersom jag hade två ägg så kanske ett skulle släppa idag sa han, och det hinner vi inte pricka in :/ När brukar ni ha sex vid äl?

Jag tror att det borde gå för ni har ändå kunnat pricka in det förhoppningsvis lever spermierna någon dag :) jag ska på vul nästa onsdag för att kontrollera äl, och hoppas på ett elr två ägg. Hoppas det går hela vägen denna gång håller tummarna ????
  • karllesson
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-24 14:59:46 följande:

Jag tror att det borde gå för ni har ändå kunnat pricka in det förhoppningsvis lever spermierna någon dag :) jag ska på vul nästa onsdag för att kontrollera äl, och hoppas på ett elr två ägg. Hoppas det går hela vägen denna gång håller tummarna ????

Hoppas på det!! Får typ ångest när man inte kört på varje dag???? spännande!! Hoppas det går vägen för oss båda????
  • Anonym (Lilly)
    karllesson skrev 2018-04-24 21:09:48 följande:

Hoppas på det!! Får typ ångest när man inte kört på varje dag???? spännande!! Hoppas det går vägen för oss båda????

Ahh förstår paniken sådär blir jag oxå om vi inte kört varje dag. Jaa hoppas det håller tummarna för oss båda :)
  • GlitterLina

Minns ni att jag skrivit jag jag fick Äl ca 1 vecka tidigare denna cykeln?

Borde jag få Bim ca 1 vecka tidigare oxå isf??

Testade me ett testa tidigt idag & det va tokblankt! Snyft

• Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-04-25 11:56:43 följande:

Minns ni att jag skrivit jag jag fick Äl ca 1 vecka tidigare denna cykeln?

Borde jag få Bim ca 1 vecka tidigare oxå isf??

Testade me ett testa tidigt idag & det va tokblankt! Snyft

Hmm tror att man brukar säga att mensen kommer ca 14 dagar efter äl, när hade du äl? Har det gott två veckor?
  • GlitterLina
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-25 22:50:19 följande:

Hmm tror att man brukar säga att mensen kommer ca 14 dagar efter äl, när hade du äl? Har det gott två veckor?

Jag fick ju ist lör 14/4 & då borde jag ju ha Bim nu på lörd..

Men appen säger ändå att det är 7 dar till Bim
  • Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-04-26 07:06:19 följande:

Jag fick ju ist lör 14/4 & då borde jag ju ha Bim nu på lörd..

Men appen säger ändå att det är 7 dar till Bim

Ahh appar brukar inte hänga med i ibland men testa på lördag igen om du inte får mens för då har det gått ca två veckor :)
  • Anonym (Lilly)
    Trullis82 skrev 2018-04-26 07:40:36 följande:

Idag började äntligen min mens så påt igen

Ok du får gärna berätta hir det går sen :)
  • Trullis82
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-26 11:44:17 följande:

Ok du får gärna berätta hir det går sen :)

Absolut.... jag fortsätter följa tråden o uppdaterar er.
Svar på tråden Letrozol