• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • GlitterLina
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-26 11:43:52 följande:

Ahh appar brukar inte hänga med i ibland men testa på lördag igen om du inte får mens för då har det gått ca två veckor :)

Ska göra det :) håll tummar tack
  • Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-04-26 18:59:24 följande:

Självklart Håller tummarna ????????
  • karllesson

Håller tummarna!!
  • Trullis82

Min läkare sa att om man ska följa dessa appar ska man ha en normal cykel. Man kan absolut inte följa en app om man tar Letrozol el annat läkemedel för att framhäva mens el äl.

Så jag har apparna kvar för att sedan föra in data den dagen jag är gravid. Nu under Letrozol behandlingen stämmer ingenting eftersom kroppen inte bestämmer när äl infaller el mensen ska komma utan det gör läkaren/läkemedlet.

Så håll inte fast på vad appar säger utan räkna själv. Du får ha lite is i magen...
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-29 13:06:07 följande:

Hur går det för er?

Ingen mens än & inget plus :(

Igår va 2 veckorsen jag hade Äl

Jag var på sjukhuset 12 dagar efter Ovitrelle pga smärtor i magen. De sa att jag är gravid men misstanke om utomkveds, ska ha uppföljning under kommande vecka. Är lite förvånad över att de kan misstänka det så tidigt som 12 dagar efter Ovitrelle. 
  • GlitterLina
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-29 13:24:50 följande:

Jag var på sjukhuset 12 dagar efter Ovitrelle pga smärtor i magen. De sa att jag är gravid men misstanke om utomkveds, ska ha uppföljning under kommande vecka. Är lite förvånad över att de kan misstänka det så tidigt som 12 dagar efter Ovitrelle. 

Hmm du tog gravtest som va posetivt??

Vart var smärtorna??

Antar att det gjort ont på en sida?

Jag har ju haft utomkvedshavandeskap så det e bra att sene noga å kollar upp om de misstänker det! Kan gå illa annars om man har otur..

Jag fick ju operera bort min vänstra äggledare då när jag fick utomkvedshavandeskap..

Vilken dag ska du dit?

Hoppas allt e bra. Kram
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-29 13:41:01 följande:
    Hmm du tog gravtest som va posetivt??

Vart var smärtorna??

Antar att det gjort ont på en sida?

Jag har ju haft utomkvedshavandeskap så det e bra att sene noga å kollar upp om de misstänker det! Kan gå illa annars om man har otur..

Jag fick ju operera bort min vänstra äggledare då när jag fick utomkvedshavandeskap..

Vilken dag ska du dit?

Hoppas allt e bra. Kram
    Nej jag hade värk mitt i, i livmodern. De misstänker utomkveds pga att mitt HCG inte ökar som det bör göra. Tycker det också är lite konstigt. Tog HCG prov 6 och 9 dagar efter Ovitrelle samt 12 dagar efter. Man borde väl inte kunna fokusera på de jag tog 6 och 9 dagar efteråt eftersom ovitrelle kan sitta i kroppen upp till 10 dagar?

Ska lämna blodprov 2 dagar nästa vecka och återbesök på fredag. 
    Hur märkte du av ditt utomkveds? 

Jag tog gravtest på sjukhuset samt blodprov som visade graviditet och så tog jag ett igår hemma som också visar positivt. 
  • GlitterLina
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-29 13:43:41 följande:

Nej jag hade värk mitt i, i livmodern. De misstänker utomkveds pga att mitt HCG inte ökar som det bör göra. Tycker det också är lite konstigt. Tog HCG prov 6 och 9 dagar efter Ovitrelle samt 12 dagar efter. Man borde väl inte kunna fokusera på de jag tog 6 och 9 dagar efteråt eftersom ovitrelle kan sitta i kroppen upp till 10 dagar?

Ska lämna blodprov 2 dagar nästa vecka och återbesök på fredag. 

Hur märkte du av ditt utomkveds? 

Jag tog gravtest på sjukhuset samt blodprov som visade graviditet och så tog jag ett igår hemma som också visar positivt. 

Men e det inte så att otrivelle kan ge falska posetiva??

Märkte att jag fick en brun blödning & svinont på höger sida.. skrev vänster innan men det va höger sida jag mena. Åkte då till gynakuten & när de skulle undersöka mig där nere så gick det inte alls för gjorde djävulsk ont på bara höger sida. Först sa de att det va missfall eftersom de inte såg nån graviditet inne i livmodern.. inte konstigt såklart eftersom den satt i högra äggledaren! De tog hcg prover & dagen efter ringde de & ville kolla mig igen & då blev det akut operation. Min äggledare va så förstörd så de tog bort den. Hade den spruckit så kunde det gått illa..

Men du sa att du hade ont i mitten liksom.. men misstänker de ändå att det sitter fel??
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-29 14:12:15 följande:
    Men e det inte så att otrivelle kan ge falska posetiva??

Märkte att jag fick en brun blödning & svinont på höger sida.. skrev vänster innan men det va höger sida jag mena. Åkte då till gynakuten & när de skulle undersöka mig där nere så gick det inte alls för gjorde djävulsk ont på bara höger sida. Först sa de att det va missfall eftersom de inte såg nån graviditet inne i livmodern.. inte konstigt såklart eftersom den satt i högra äggledaren! De tog hcg prover & dagen efter ringde de & ville kolla mig igen & då blev det akut operation. Min äggledare va så förstörd så de tog bort den. Hade den spruckit så kunde det gått illa..

Men du sa att du hade ont i mitten liksom.. men misstänker de ändå att det sitter fel??
    Jo det kan ge falska positva upp till 10 dagar efter man tagit den, därför tycker jag det är konstigt att de stirrar sig blinda på de hcg-värden de tagit under tiden jag haft ovitrelle i kroppen.

Fy, vad obehagligt. Jag är livrädd att jag med ska råka ut för det nu när vi väl fått positivt grav-test. Får se vad som händer under kommande vecka.

Ja jag tycker med det låter lite konstigt. Vid utomkveds så brukar ju de flesta ha ont i sidorna. 
Svar på tråden Letrozol