• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Trullis82

Jaha, GlitterLina hur går det för dig? Ingen mens o inga tecken på att den e på G?

Hade du är 14/4 borde den absolut komma snart om du inte e gravid förstås.

Här kom mensen i torsdags o redan idag har jag fått sluta med tamponger för det är så lite. Bara små skrätt kvar. Imorgon är det blodprovstagning igen. Tog första provet i fredags o imorgon tas andra provet. Sedan återbesök till gyn den 7/5.

Skulle få ta Ovitrelle denna gång då mitt ägg inte släpper. Men nu när ni skrivit här om Ovitrelle blir jag lite rädd......

• GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-29 14:31:37 följande:

Jaha, GlitterLina hur går det för dig? Ingen mens o inga tecken på att den e på G?

Här kom mensen i torsdags o redan idag har jag fått sluta med tamponger för det är så lite. Bara små skrätt kvar. Imorgon är det blodprovstagning igen. Tog första provet i fredags o imorgon tas andra provet. Sedan återbesök till gyn den 7/5.

Skulle få ta Ovitrelle denna gång då mitt ägg inte släpper. Men nu när ni skrivit här om Ovitrelle blir jag lite rädd......

Ja precis äl den 14/4

Vissa stunder har jag molande mensvärk vissa inget alls
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-29 19:24:04 följande:

Tror det va mensen som kom nu...

Åh nej <3. 

Hur många kurer med letrozol har du provat?
  • GlitterLina
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-29 19:28:10 följande:

Åh nej <3. 

Hur många kurer med letrozol har du provat?

2 kurer.

Mina två barn blev till på 3 kurer (pergotime)
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-29 14:31:37 följande:

Vad e det för blodprov du ska ta nu??
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-04-29 20:49:30 följande:

Vad e det för blodprov du ska ta nu??

För o se om jag haft äl eller inte. Ett ägg vart ju kvar o blev 43,5mm o sedan sprack o krympte.

Frågan e vad som hände med det andra.

Så imorgon e det stick nr 2

Var det mensen som startade för dig?

Pergotime, e det detsamma som letrozol?

Varför tog man bort pergotime?
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-29 23:00:46 följande:

För o se om jag haft äl eller inte. Ett ägg vart ju kvar o blev 43,5mm o sedan sprack o krympte.

Frågan e vad som hände med det andra.

Så imorgon e det stick nr 2

Var det mensen som startade för dig?

Pergotime, e det detsamma som letrozol?

Varför tog man bort pergotime?

Hur gick det hos läkaren??

Ja det va verkligen mens. Så på tisdag blir det ny kur.

Precis pergotime va som letrozol.. men tyckte pergotime va bra då det gett mig två barn, letrozol vet jag ju ej än..
  • Anonym (Lilly)

Igår gjorde jag ett äl test o då vart det positivt och idag var jag på vul o hon kunde se att ägget höll på lossna så jag behövde ingen ovitrelle, vi hade sex igår o vis ak försöka få till det idag så jag hoppas verkligen det går vägen denna gång!!

• karllesson

Godmorgon! Jag har bim på lördag/söndag men har de senaste dagarna haft molvärk vid livmodern och även varit öm i ländryggen så jag tänkte att jag gör ett test idag även att jag vet att det egentligen är för tidigt. Först tog jag RFSU test och då tyckte jag att det syntes ett litet streck så jag tog ett CB plus efter och då visade det detta!! Det kan väl inte vara ett spökstreck?? Jag är helt chockad.. det funkade då troligtvis på 3e letrozol-kuren!! Jag ska köpa CB digital idag och testa imorgon och fredag för att vara helt säker!

Svar på tråden Letrozol