Böneutrop!
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Vilken tur då att det inte står något om kvinnor som ligger med kvinnor
I Romarbrevet 1:26-27 står det ganska klart och tydligt att det gäller kvinnor som ligger med kvinnor.
Nej jag är inte kristen längre. Jag har varit kristen och känner många kristna, bland annat pingstvänner och jag säger att det är FÅ kristna som bryr sig om det du citerar. Det är ett faktum. Det står många konstigheter i Bibeln, särskilt i Gamla Testamentet, som skrevs innan Jesus och som Jesus gjorde upp med, och i Paulus brev, som alltså skrevs efter att Jesus dött på korset av en person som gjorde sin tolkning.
Exakt. Och ditt skanderande är detsamma. Skrämmande.
Muslimska församlingar som inte driver frågan om böneutrop är lika mycket islamofober och högerextremister som judar för Israelisk-Palestinsk fred är antisemiter när de stödjer Ship to Gaza.
Ja exakt, jag följer inte bibeln. Texterna som va så avskyvärda står i bibeln ,du vet , skriften kristna säger sig hålla helig.
Hej, går jag som kristen emot Guds ord om jag väljer att leva mitt liv med en muslim? Vi har båda valt att acceptera den andras tro.
Tacksam för snabbt svar
Jag är tillsammans med en muslim. Kan jag det? Jag är själv kristen. Jag undrar vad Jesus säger om det blir något giftermål mellan oss, eller ska jag göra slut nu???
Vi ska leva i frid med alla människor så långt det är möjligt. Men om du har mött Jesus till frälsning så bäddar du för slitningar och konflikter om du gifter dig med en muslim. Bibeln säger: "Gå inte som omaka par i ok med dem som inte tror". (2 Kor. 6:14)
Man ska inte söka en icke-kristen livskamrat. Att gifta sig med någon som har en helt annan lära är att göra det ännu svårare för sig.
Läs mer: "Troende skall gifta sig med troende" - varför?
Guds vilja är att vi ska söka gemenskap med andra levande kristna.
Vi ska på alla sätt lägga vinn om att visa Gud att vi sätter Honom och Guds Ord först i våra liv och att vi älskar Gud.
Det är lätt att överse med det mesta när man är nykär och ser allt i ett rosa skimmer. Man ger varandra stora löften. Men har ni funderat över hur det blir om ni får barn? Hur ska de uppfostras?
Bibeln säger att enda vägen till Gud går genom tron på Jesus som Guds Son och att Han dog för våra synder. I islam har man uteslutit det som hela den kristna tron bygger på. Muslimer erkänner inte att Jesus är Guds Son och att Han dog på korset och att Han återuppstod. De anser honom bara vara profet.
Detta är från en kristen sida. Gissar att du inte har ensam tolkningsföreträde i frågan.
Matteus 5:17-20 Svenska Folkbibeln (SFB)
Jesus och lagen
17 Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda. 18 Amen[a] säger jag er: Innan himmel och jord förgår, skall inte en enda bokstav,[b] inte en prick[c] i lagen[d] förgå, förrän allt har skett. 19 Den som därför upphäver ett av dessa minsta bud och lär människorna så, han skall kallas den minste i himmelriket. Men den som håller dem och lär människorna dem, han skall kallas stor i himmelriket. 20 Jag säger er att om er rättfärdighet inte går långt utöver de skriftlärdas och fariseernas, skall ni inte komma in i himmelriket.
Lustigt att Jesus själv inte håller med dig i den frågan.
Suck....
Jag skrev att jag inte menade allvar med våldtäkt.
Jag skrev även att jag gick efter lagen idag i Sverige. Att du kan haka upp dig på ett skämt är helt otroligt.
Om vi lägger det åt sidan så bryr jag mig ändå inte om vilka ord du anser jag ska använda.
Och Marias samtycke kom efter att ängeln sade att hon SKALL föda ett barn. Det var aldrig en fråga, och eftersom du gillar att vara petig med begrepp och betydelser, så påpekar jag detta.
Med tanke på hur du argumenterat tidigare i tråden är det svårt att tro att ditt inlägg var ett skämt då det inte skiljer sig särskilt mycket från det du i övrigt skrivit. Men alla dina inlägg kanske bara varit på skämt?