Böneutrop!
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Eller hur?
Kanske är dags att byta inriktning och bli en islamist som är extremkommunist och utöva terrorism, så kanske man kan bli klassad som högsta godheten själv. För det måste ju vara den ultimata rumsrenheten idag.
Men varför säger du då att det är samma sak att jämföra liberaler med Pinochet som att jämföra en kommunist med Hitler?
Skönt att folk kan se liknelsen för vad den verkligen är..
Henry är väl dessutom känd för att ha sagt att apatiska flyktingbarnen INTE var en bluff? Skulle inte förvåna mig om han också hävdat att tiggeriet inte är organiserat.. Eller att ensamkommandebluffen inte fanns.
Jag har inte pratat om liberaler (jag skriver/pratar om libertarianer/libertarianism). Märkligt att du ifrågasätter mig när det är du som har läst fel.
Nu såg jag att du skrev libertarianism. Sorry, fel av mig.
Däremot undrar jag fortfarande varför du menar att det är fel att jämföra en kommunist med Hitler?
Man kan jämföra kommunism med nazism och man kan jämföra Hitler med Stalin, det säger jag inget om men att hävda att det är adekvat att att jämföra Hitler (som har miljoners liv på sitt samvete) med en svensk barnläkare enbart på grund av hans åsikter vittnar om bristande omdöme.