• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • oanonym
    Kawthar skrev 2018-04-04 21:59:48 följande:

Ja exakt, jag följer inte bibeln. Texterna som va så avskyvärda står i bibeln ,du vet , skriften kristna säger sig hålla helig.

Ja, även bibeln är hemsk.
  • oanonym
    Anonym (Hmmm....) skrev 2018-04-04 22:05:04 följande:

Endast BOKSTAVSTROENDE bryr sig om det där. Du fattar fortfarande inte att kristna i gemen inte alls tolkar bibeln bokstavligt.

Inte bara det, de struntar helt i ganska många partier.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-05 00:23:12 följande:
    Kul att du länkar till någon som existerat på riktigt. Det tar sig ...
  • Anonym (Kikiki)

Personligen så av alla människor jag mött har kristna varit de som varit allra lugnast, snällast och hjälpsamma. Goda människor rakt igenom, vilket är ovanligt i samhället. Även sekulära. Så förstår inte all skit som kristna får här och det talas om "bokstavstroende" kristna och extremister som knappt existerar i Sverige enligt siffror tidigare i tråden (endast 2 % går ens i kyrkan!).

Samma personer som påstår det om kristna är samma personer som hyllar islam och muslimer, som blundar för radikala moskéer, extremister, terrorister, barngifte, tvångsäktenskap, hederskultur, kvinnoförtryck, sharialagar, omtalade muslimska friskolor m.m.

Sen att säga att Breivik skulle utfört dådet i Norge i Guds namn och pga sin kristna tro är bland det tramsigaste jag hört. www.dagen.se/breivik-jag-ar-inte-och-har-aldrig-varit-kristen-1.465782

Allt det här visar tydligt att vissa personer vägrar se verkligheten som den är och gör vad som helst för att andra inte ska få se den.

• oanonym
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 01:24:38 följande:

Personligen så av alla människor jag mött har kristna varit de som varit allra lugnast, snällast och hjälpsamma. Goda människor rakt igenom, vilket är ovanligt i samhället. Även sekulära. Så förstår inte all skit som kristna får här och det talas om "bokstavstroende" kristna och extremister som knappt existerar i Sverige enligt siffror tidigare i tråden (endast 2 % går ens i kyrkan!).

Samma personer som påstår det om kristna är samma personer som hyllar islam och muslimer, som blundar för radikala moskéer, extremister, terrorister, barngifte, tvångsäktenskap, hederskultur, kvinnoförtryck, sharialagar, omtalade muslimska friskolor m.m.

Sen att säga att Breivik skulle utfört dådet i Norge i Guds namn och pga sin kristna tro är bland det tramsigaste jag hört. www.dagen.se/breivik-jag-ar-inte-och-har-aldrig-varit-kristen-1.465782

Allt det här visar tydligt att vissa personer vägrar se verkligheten som den är och gör vad som helst för att andra inte ska få se den.

Tyvärr så är kristendomen i Sverige inte speciellt representativ för kristendomen totalt.
  • Anonym (Gullan)

Jag får rysningar i kroppen och det känns så fint när jag hör böneutropet, jag bryr mig inte så mycket vad det är som sägs -Gud är stor och allt det andra.

Jag fick samma känsla av frid när barnen förr sjöng ?Den blomstertid nu kommer? i kyrkan vid skolavslutningen, då fick jag tårar i ögonen.

Tycker att det är så synd att traditionen med skolavslutningen i kyrkan nästan försvunnit :(

Jag personligen tycker att moskéerna ska få ha böneutrop från minareterna på fredagar, iallafall från de moskéer som ligger lite avskiljt. Det finns ju mindre moskéer som inte märks i tex fabriksområden och bostadsområden.

Förbjud istället tiggande EU-migranter och Jehovas vittnen, dom stör mer än allt annat ;)

• Kawthar
    Anonym (Hmmm....) skrev 2018-04-04 22:05:04 följande:

Endast BOKSTAVSTROENDE bryr sig om det där. Du fattar fortfarande inte att kristna i gemen inte alls tolkar bibeln bokstavligt.

Långt fler kristna än BOKSTAVSTROENDE kristna anser att homosexualitet är en synd och homosexualitet är straffbart i vissa kristna länder

Jag visade en svensk kristen sida som hävdar att kristna inte får gifta sig med icke-kristna baserat på bibelverserna. Så visst finns det kristna människor som tolkar texten så, även fast du som icke-kristen inte gör det.
  • Kawthar
    Anonym (Hmmm....) skrev 2018-04-04 22:09:21 följande:

Du har noll koll på kristendomen. Ja, de tio budorden upphäver Jesus inte, men en massa annat. Bland annat hindrar han en hop människor från att stena en kvinna och han delar bröd med sådana som judarna ansåg var syndare.

Läs versen en gång till, var står det att det endast syftar till de 10 budorden?
  • Kawthar
    Anonym (Gullan) skrev 2018-04-05 01:52:21 följande:

Jag får rysningar i kroppen och det känns så fint när jag hör böneutropet, jag bryr mig inte så mycket vad det är som sägs -Gud är stor och allt det andra.

Jag fick samma känsla av frid när barnen förr sjöng ?Den blomstertid nu kommer? i kyrkan vid skolavslutningen, då fick jag tårar i ögonen.

Tycker att det är så synd att traditionen med skolavslutningen i kyrkan nästan försvunnit :(

Jag personligen tycker att moskéerna ska få ha böneutrop från minareterna på fredagar, iallafall från de moskéer som ligger lite avskiljt. Det finns ju mindre moskéer som inte märks i tex fabriksområden och bostadsområden.

Förbjud istället tiggande EU-migranter och Jehovas vittnen, dom stör mer än allt annat ;)

Ja det är verkligen vackert!

Jag hade aldrig skolavslutning i kyrkan som barn så den traditionen är främmande för mig. Men däremot berättade en väninna till mig att hennes barn hade detta och problemet som hon berättade var att prästen passade på att ha en predikan om kristen tro , vilket jag som muslim eller andra med annan tro inte tycker är ok. Vill jag att mina barn ska höra predikan kan jag ta dom till kyrkan privat, och anser inte att detta är något mina barn behöver ta del av på en skolavslutning.

Jag tycker inte att vi ska förbjuda fattigdom, däremot ska det sättas mer press på dom länder där framförallt romer diskrimineras ,vilket borde vara väldigt enkelt då det handlar om länder inom EU.

Har heller inget emot jv , främsningsarmen ,hare krishna eller andra religiösa grupperingar, och vill absolut inte förbjuda dom i det offentliga. Det är en ganska farlig väg att gå.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-05 00:10:16 följande:

Fast om du känner att du mår bättre av det så kan jag byta ut Hitler mot Stalin då det dog långt mycket mer människor under Stalins styre än när Hitler Styrde. Då håller ju jag ialf mig inom kommunismen. Eller är det mer okey med mer människor som dog under Stalins styre än Hitlers?

Då det är ju kommunismen det handlar om. Eller du kanske anser att Stalin skulle platsa (om han levde) i Nobelkommittén för Fredspriset?

För ditt mantra kan man ju, jag formulera om den en smula och tar bara kärnan ur det mantrat: "ingen är värre än Hitler". 

Jupp som du säger själv en av världens värsta. Hitler var inte den värsta.

De som var värre än Hitler var just kommunistiska diktatorer. 

Jag kommer att fortsätta att jämföra på det sättet. För jag tycker det är så fruktansvärt illa att man har en person som stödjer diktatur, som hyllar Nordkorea, och är extremkommunist själv, som sitter på en av stolarna för att avgöra vem som skall få Astrid Lindgrens pris. Det är direkt hån mot en så fin människa som Astrid Lindgren var när hon levde, att ha en sådan person inblandad i det priset.

Förstår du på allvar inte skillnaden? Jag håller med om att det är rimligt att likställa Hitler och Stalins brott mot mänskligheten med varandra men du gör kopplingar mellan Adolf Hitler och den judiske barnläkaren Henry Ascher (känd humanist och människorättskämpe).

Jag hoppas att du kan inse att du gjort något mycket olämpligt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Böneutrop!