• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-04 13:33:38 följande:
    Du är medveten om att  du uppskattar en organisation befolkad av extremkommunister som stödjer bl.a. Nordkorea och andra diktaturer = jipf (och shit to hamas)
    Suck
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-04-04 13:45:31 följande:
    Suck
    Sucka du, Henry Ascher blir inte mer demokrat för det.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-04 13:47:26 följande:
    Sucka du, Henry Ascher blir inte mer demokrat för det.

Ascher är ledamot i juryn för ALMA-priset - Astrid Lindgren Memorial Award. Ratar du barn och ungdomsböcker som fått Astrid Lindgrenpriset bara för att Ascher är ledamot i juryn?

• Abegayle70
    KillBill skrev 2018-04-04 13:58:29 följande:

Ascher är ledamot i juryn för ALMA-priset - Astrid Lindgren Memorial Award. Ratar du barn och ungdomsböcker som fått Astrid Lindgrenpriset bara för att Ascher är ledamot i juryn?

Det var länge sedan jag slutade läsa barn och ungdomsböcker, så frågan är inaktuell för mitt vidkommande.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-04 13:58:29 följande:

Jaha, vad har det med saken att göra?
    Han blir ju knappast mer demokratisk för den saken skull.

I och med att du kör ofta med Godwins law, som argumentations teknik, så kan jag lägga med en adekvat (om än fiktiv) jämförelse till dig i din debattstils anda.
    Om Hitler vann Nobels fredspris, skulle det göra Hitler mindre Nazistisk då och helt plötsligt bli bra person?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Abegayle70 skrev 2018-04-04 13:10:26 följande:
    Du menar att de är nyttiga idioter åt islamofober och högerextremister på samma sätt som jipf och shit to hamas är nyttiga idioter åt hamas?
    Skål
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-04 14:45:49 följande:
    Jaha, vad har det med saken att göra?
    Han blir ju knappast mer demokratisk för den saken skull.

I och med att du kör ofta med Godwins law, som argumentations teknik, så kan jag lägga med en adekvat (om än fiktiv) jämförelse till dig i din debattstils anda.
    Om Hitler vann Nobels fredspris, skulle det göra Hitler mindre Nazistisk då och helt plötsligt bli bra person?

Menar du att du jämför den judiska barnläkaren Henry Ascher som sitter med i juryn för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne med Adolf Hitler? Det är bland det mest osmakliga jag har läst här på Familjeliv.

• Anonym (Va?)
    oanonym skrev 2018-04-04 11:41:39 följande:

Ja, andlig våldtäkt, enligt dagens syn.

Vad i det jag beskrev i inlägget du citerade skulle passa inom begreppet andlig våldtäkt?
  • oanonym
    Anonym (Va?) skrev 2018-04-04 17:30:01 följande:

Vad i det jag beskrev i inlägget du citerade skulle passa inom begreppet andlig våldtäkt?

Att hon är minderårig enligt svensk lag.

Dessutom anser jag egentligen inte att det var våldtäkt, då det inte förekom något sex.
  • oanonym
    Anonym (Va?) skrev 2018-04-04 17:30:01 följande:

Att hon är minderårig enligt svensk lag.

Dessutom anser jag egentligen inte att det var våldtäkt, då det inte förekom något sex.
Svar på tråden Böneutrop!