Böneutrop!
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Att hon är minderårig enligt svensk lag.
Dessutom anser jag egentligen inte att det var våldtäkt, då det inte förekom något sex.
Du bör nog läsa på vad andlig våldtäkt är innan du börjar använda ett begrepp du inte behärskar.
Visste inte ens att det var något riktigt.
Får det i stort bekräftat när jag googlar.
Menar du att du jämför den judiska barnläkaren Henry Ascher som sitter med i juryn för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne med Adolf Hitler? Det är bland det mest osmakliga jag har läst här på Familjeliv.
Ska bönen ske på svenska? Svenska är väl det officiella språket i Sverige (numera vet man ju aldrig säkert) och då bör det väl vara diskriminerande mot de som inte förstår språket i bönen? Bönen är väl till för alla och inte bara muslimer?
Annars tycker jag det är dåligt att alla inte kan ta del av bönen. Samt att den bara är till för muslimer. Glassbilen t ex är ju till alla som gillar glass!
Vi bor ju faktiskt i Sverige med svenska språket.
Argumentet om språket går inte heller att dra om kyrkklockan...
Menar du att du jämför den judiska barnläkaren Henry Ascher som sitter med i juryn för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne med Adolf Hitler? Det är bland det mest osmakliga jag har läst här på Familjeliv.
Då är antingen din sökmotor eller din förmåga att tolka skriven text skral. Det begreppet handlar inte om sexuella relationer.
Fast begrepp kan ha olika betydelser beroende på sammanhanget.
Om jag pratar om en flicka som blir med barn i 14-års åldern och fortfarande är oskuld, vad tror du jag menar med andlig våldtäkt?
Så du anser att vara extremkommunist är finare och mer rumsrent än att vara en Nazist? Är det detta du menar, när du säger att mitt var bland det osmakligaste du läst?
Så du menar, också, att det är helt okey att sätta en extremkommunist på en stol för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne, är rent av ett vackert val?
Som sagt om man anser att en extremkommunist är värdig att sitta i en jury för litteraturpriset till Astrid Lindgren, så kan man ju applådera Nobelkommittén om de hade delat ut fredspriset till Hitler.
Eller kanske rent av skapa en hyllnings parad Nobelkommitté för Fredspriset om de gett Hitler en stol och fått vara med och rösta fram fredspriset till folk.
På vilket sätt är övergreppet andligt? Blir hon med barn och hon inte samtyckt till samlaget lär det ju ha varit en fysisk våldtäkt och då är det det du skall adressera. Att DU vill hitta på en egen förklaring till ett befintligt uttryck gör det ju inte rätt för det och det enda du visar är din okunnighet. Bättre då att använda ord och uttryck som du själv förstår om du vill att andra skall fatt vad du menar.
Och är det just fallet Maria du talar om och vi skall gå på bibelns berättelse och hur samhället hon levde i såg ut så var det en helt laglig ålder för flickor att ingå äktenskap och Maria gav dessutom sitt samtycke när ängeln Gabriel kom till henne så inte ens den kopplingen fick du till rätt.