• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-04-05 10:47:09 följande:

Vi diskuterar Henry Ascher, jag kan inte se hans namn i artikeln. Kan du förtydliga på vilket sätt artikeln är kopplad till Henry Ascher?

Jag gjorde det du brukar göra när du argumenterar, dvs trycker på en specifik mening i ett stycke och bortser från allt annat.

Som du såg i min länk så finns det visst människor som idag hyllar Stalin, precis som det finns personer som hyllar Hitler.
  • Thereisthat
    KillBill skrev 2018-04-05 13:07:48 följande:

Har jag nämnt något annat än libertarianism? Det finns minst en person i tråden som säger sig vara libertarian.

Men varför säger du då att det är samma sak att jämföra liberaler med Pinochet som att jämföra en kommunist med Hitler?
  • Anonym (Kikiki)
    Thereisthat skrev 2018-04-05 12:57:04 följande:

Ungefär som det är skillnad på att vara socialdemokrat och kommunist.

Är det så stor skillnad på det då i dagens Sverige? ;) Men förstår din poäng.
  • Anonym (Kikiki)

Henry är väl dessutom känd för att ha sagt att apatiska flyktingbarnen INTE var en bluff? Skulle inte förvåna mig om han också hävdat att tiggeriet inte är organiserat.. Eller att ensamkommandebluffen inte fanns.

• EnAnonumius
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 10:56:14 följande:
    Sant.

Tillhör man den där extremistsekten som Henry Ascher är medlem i så hr man gått varvet runt och kan skaka hand med nazisterna.
    Precis.  Skål

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 11:28:30 följande:
    Skrev inte att du var kommunist. Skrev att på sättet du talade, att trycka på någons samvete och genom det utöva åsiktsförtryck, det är typiskt kommunistiskt.
  • EnAnonumius
    Thereisthat skrev 2018-04-05 12:57:04 följande:
    Men snälla nån. Libertarianism är den extrema formen av liberalism. Att vara liberal är inte detsamma som att vara libertarian, det är den extrema formen. Ungefär som det är skillnad på att vara socialdemokrat och kommunist. Hade Henry Ascher varit socialdemokrat och man jämfört honom med Hitler hade jag tyckt det var fel eftersom att liknelserna är för få mellan dem. Men eftersom att han är kommunist så är det fullt jämförbart med Hitler och nazismen.
    Skönt att folk kan se liknelsen för vad den verkligen är..
  • EnAnonumius
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 11:09:46 följande:
    Att någon delar ut Astrid Lindgrens pris gör ju inte den automatiskt till en god människa. Viktigt att påpeka är ju att det faktiskt är staten som utser juryn.. Egentligen borde det vara anmärkningsvärt att de utser en kommunist i juryn, men i dagens Sverige är väl allt möjligt.. Kanske vi får se en nazist i nästa jury?
    Du är inne på något här med detta spår.

Skall man följa vissa i denna tråden så är det ju mer rumsrent med att vara kommunistextremist och stötta FARC, än att vara Nazist.
    Fast jag håller med skall man acceptera  en person som är en kommunistextremist och stöttar FARC så borde det ju var helt okej att sätta in en Nazist också i juryn, de kan ju välja in en från SMR (alt NMR).  

För skall man tro han som försvarar kommunistextremisten och FARC-kramaren Archer, så blir man ju en god människa av att sitta och nominera och rösta fram vilka som skall få Astrid Lindgrens pris. Då borde ju man kunna göra likadant med personer som är nazister, de kan ju bli goda människor de också bara de kan sitta på en stol och nominera och rösta fram pristagare för Astrid Lindgrens pris.  

• Anonym (Kikiki)
    EnAnonumius skrev 2018-04-05 17:07:01 följande:

Skall man följa vissa i denna tråden så är det ju mer rumsrent med att vara kommunistextremist och stötta FARC, än att vara Nazist.

På samma sätt som det är mer rumsrent att vara muslimsk extremist och terroist, än att vara kristen. Det räcker alltså att vara med i svenska kyrkan för att hamna i samma hög som, eller anses vara värre än, muslimska extremister och terrorister.
  • EnAnonumius
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 18:17:48 följande:
    På samma sätt som det är mer rumsrent att vara muslimsk extremist och terroist, än att vara kristen. Det räcker alltså att vara med i svenska kyrkan för att hamna i samma hög som, eller anses vara värre än, muslimska extremister och terrorister.
    Eller hur?
    Kanske är dags att byta inriktning och bli en islamist som är extremkommunist och utöva terrorism, så kanske man kan bli klassad som högsta godheten själv. För det måste ju vara den ultimata rumsrenheten idag.

Svar på tråden Böneutrop!