• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-04-05 06:58:35 följande:

Förstår du på allvar inte skillnaden? Jag håller med om att det är rimligt att likställa Hitler och Stalins brott mot mänskligheten med varandra men du gör kopplingar mellan Adolf Hitler och den judiske barnläkaren Henry Ascher (känd humanist och människorättskämpe).

Jag hoppas att du kan inse att du gjort något mycket olämpligt.

Jag förstår faktiskt inte varför du anser det så viktigt att poängtera att Henry Ascher är jude i varenda inlägg du nämner hans namn? Tror du att jag och andra tycker bättre om honom då?

Han tillhör en sekt lika vedervärdig som nmr.

En sekt som vill ta makten med våld och införa proletariatets diktatur.

Är du verkligen så naiv?
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70
    Kawthar skrev 2018-04-04 21:49:25 följande:

I Romarbrevet 1:26-27 står det ganska klart och tydligt att det gäller kvinnor som ligger med kvinnor.

Vilken tur då att jag och min fru inte lever efter Bibeln...
  • Anonym (Va?)
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 07:07:34 följande:

Jag förstår faktiskt inte varför du anser det så viktigt att poängtera att Henry Ascher är jude i varenda inlägg du nämner hans namn? Tror du att jag och andra tycker bättre om honom då?

Är du verkligen så naiv?

Om du tycker att EnAnonumius parallell att jämföra Ascher med Hitler var bra antar jag att du också skulle kunna jämföra Jimmie Åkesson med Stalin?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 07:07:34 följande:

Är du verkligen så naiv?

Jag ä förbluffad över att det finns människor som inte reagerar över att någon drar paralleller mellan någon som gjort sig skyldig till folkmord/brott mot mänskligheten och en svensk barnläkar som inte har gjort sig känd för en enda ond handling (rätta mig om jag har fel).

I praktiken har kommunistiska diktaturer gjort sig kända för brott mot mänskligheten som är jämförbara med nazismens brott mot mänskligheten men man är inte en ond människa bara för att man är kommunist och vill fördela produktionsmedlen lika mellan alla människor. Det är ju inte så att en kommunist av idag hyllar Stalin (så som vissa nazister hyllar Hitler) eller det samhälle som Stalin representerade.

Du beskyller mig för att vara naiv, jag beskyller dig för att vara förblindad av hat mot alla som inte delar din bild av Israel/Palestinajonflikten.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2018-04-05 07:54:23 följande:

Jag ä förbluffad över att det finns människor som inte reagerar över att någon drar paralleller mellan någon som gjort sig skyldig till folkmord/brott mot mänskligheten och en svensk barnläkar som inte har gjort sig känd för en enda ond handling (rätta mig om jag har fel).

I praktiken har kommunistiska diktaturer gjort sig kända för brott mot mänskligheten som är jämförbara med nazismens brott mot mänskligheten men man är inte en ond människa bara för att man är kommunist och vill fördela produktionsmedlen lika mellan alla människor. Det är ju inte så att en kommunist av idag hyllar Stalin (så som vissa nazister hyllar Hitler) eller det samhälle som Stalin representerade.

Du beskyller mig för att vara naiv, jag beskyller dig för att vara förblindad av hat mot alla som inte delar din bild av Israel/Palestinajonflikten.

PS.du kan beskylla Henry Ascher för att vara naiv men ond är han ta mig tusan inte!
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Hmmm)
    Kawthar skrev 2018-04-05 06:26:16 följande:
    Ja det är verkligen vackert!

Jag hade aldrig skolavslutning i kyrkan som barn så den traditionen är främmande för mig. Men däremot berättade en väninna till mig att hennes barn hade detta och problemet som hon berättade var att prästen passade på att ha en predikan om kristen tro , vilket jag som muslim eller andra med annan tro inte tycker är ok. Vill jag att mina barn ska höra predikan kan jag ta dom till kyrkan privat, och anser inte att detta är något mina barn behöver ta del av på en skolavslutning.

Jag tycker inte att vi ska förbjuda fattigdom, däremot ska det sättas mer press på dom länder där framförallt romer diskrimineras ,vilket borde vara väldigt enkelt då det handlar om länder inom EU.

Har heller inget emot jv , främsningsarmen ,hare krishna eller andra religiösa grupperingar, och vill absolut inte förbjuda dom i det offentliga. Det är en ganska farlig väg att gå.
    Vackert? Det är ett rent outhärdligt ylande som INGEN ska behöva utstå....ren tortyr är det!
  • Abegayle70
    Anonym (Va?) skrev 2018-04-05 07:46:17 följande:

Om du tycker att EnAnonumius parallell att jämföra Ascher med Hitler var bra antar jag att du också skulle kunna jämföra Jimmie Åkesson med Stalin?

Du får gärna citera där jag tyckte att en eventuell parallell mellan Hitler och Ascher var bra.

Jag minns inte att jag skrivit något sånt men du kanske vet bättre?
  • Anonym (Hmmm....)
    Kawthar skrev 2018-04-05 05:59:36 följande:
    Långt fler kristna än BOKSTAVSTROENDE kristna anser att homosexualitet är en synd och homosexualitet är straffbart i vissa kristna länder

Jag visade en svensk kristen sida som hävdar att kristna inte får gifta sig med icke-kristna baserat på bibelverserna. Så visst finns det kristna människor som tolkar texten så, även fast du som icke-kristen inte gör det.
    Precis. visst finns det kristna som tolkar Bibeln så. Poängen är just att kristna får tolka Bibeln hur de vill. Det har man kunnat sedan reformationen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Va?) skrev 2018-04-05 07:46:17 följande:
    Då tycker ju jag att du skall läsa på bättre vad hon skriver. Hon har inte sagt ett enda ord om min jämförelse.
    Så varför är det så viktigt för dig att tillskriva åsikter på folk det kan man ju undra i stället.

Ja jag drog den parallell jämförelsen, och jag har angivit med VARFÖR jag gör det. Huruvida den är bra eller dålig det här inte hit. Det som hör hit är att jag har givit en förklaring på varför, och jag har sagt rent ut i klartext också att den är en fiktiv men adekvat jämförelse. Om du är intresserad så kan du bekväma dig med att trycka på "visa endast" under mitt nick och läsa själv. Dock så är det ingen inte ens jag själv sagt att det är en bra eller dålig jämförelse. Det är endast du som påstår detta. Även en dålig som i makaber, jämförelse kan ändå vara adekvat.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-04-05 07:54:23 följande:

Allt står inte i Aftonbladet Bill.

www.metro.se/artikel/stalin-hyllas-i-ryssland-xr
Svar på tråden Böneutrop!