• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • Anonym (Va?)
    EnAnonumius skrev 2018-04-05 08:49:34 följande:

Då tycker ju jag att du skall läsa på bättre vad hon skriver. Hon har inte sagt ett enda ord om min jämförelse.

Så varför är det så viktigt för dig att tillskriva åsikter på folk det kan man ju undra i stället.

Ja jag drog den parallell jämförelsen, och jag har angivit med VARFÖR jag gör det. Huruvida den är bra eller dålig det här inte hit. Det som hör hit är att jag har givit en förklaring på varför, och jag har sagt rent ut i klartext också att den är en fiktiv men adekvat jämförelse. Om du är intresserad så kan du bekväma dig med att trycka på "visa endast" under mitt nick och läsa själv. Dock så är det ingen inte ens jag själv sagt att det är en bra eller dålig jämförelse. Det är endast du som påstår detta. Även en dålig som i makaber, jämförelse kan ändå vara adekvat.

Som du kan se i mitt inlägg #656 har jag bemött Abegayle70 i den här frågan.

Då du inte kunnat svara KillBill om du tycker att jämförelsen var dum eller inte är det svårt för oss att förstå annat än att du faktiskt står för den jämförelsen. Men du kan säkert säga om du står för jämförelsen eller inte, du brukar ju inte ha svårt att tala ut.

Och självklart hör det hit om den är bra eller dålig, gör man en så grov jämförelse som du gjorde och inser att den var dum så säger man naturligtvis att man ångrar jämförelsen om man är en person med moral, vilket jag gissar att du är (men du får självklart rätta mig om jag har fel så att jag inte tillskriver dig något som du inte känner igen dig i).
  • Abegayle70
    EnAnonumius skrev 2018-04-05 09:22:46 följande:

En singel kommunist som orsakade, mer död än farbrorn med roliga mustaschen.

(Nazismen och kommunismen är två ideologier jag lägger i samma papperskorg egentligen då där samma skit i grund och botten).

Sant.

Tillhör man den där extremistsekten som Henry Ascher är medlem i så hr man gått varvet runt och kan skaka hand med nazisterna.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-05 09:36:02 följande:
    Just det den judiske barnläkaren, som är medlem i Kommunistiska partiet som vill införa proletariatets diktatur, som var med och undertecknade appeller för att EU skulle släppa terrorstämpeln på FARC. FARC som är en ökänd terrororganisation som har också barnmord på sitt samvete.

Hur kommer en barnläkare på idén att stötta en terroristorganisation som dödar barn? (<-- Notera noggrant att jag lämnade ut religionstillhörighet i denna mening)
    Det är smaklöst att en barnläkare stöttar något sådant och sedan skall sitta och få ha en plats för att nominera Astrid Lindgren priset.
    Den fråga man bör ställa sig i den här tråden är hur DU kan hävda  att det är adekvat att jämföra Henry Ascher med Hitler.

Att jämföra Henry Ascher med Hitler är lika logiskt som att jämföra någon som sympatiserar med libertarianismen med Augusto Pinochet (Pinochet gjorde sig skyldig till folkmord, förföljelse tortyr o.s.v.). Själv har jag mycket svårt att förstå mig på människor som gör den typen av paralleller. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 10:48:46 följande:
    Det är så en sann kommunist talar.
    Nej jag är inte kommunist. Märkligt av dig att påstå något som du inte har en aning om.
  • Anonym (Kikiki)

Att någon delar ut Astrid Lindgrens pris gör ju inte den automatiskt till en god människa. Viktigt att påpeka är ju att det faktiskt är staten som utser juryn.. Egentligen borde det vara anmärkningsvärt att de utser en kommunist i juryn, men i dagens Sverige är väl allt möjligt.. Kanske vi får se en nazist i nästa jury?

• Anonym (Kikiki)
    KillBill skrev 2018-04-05 11:05:08 följande:

Nej jag är inte kommunist. Märkligt av dig att påstå något som du inte har en aning om.

Skrev inte att du var kommunist. Skrev att på sättet du talade, att trycka på någons samvete och genom det utöva åsiktsförtryck, det är typiskt kommunistiskt.
  • Thereisthat
    KillBill skrev 2018-04-05 11:02:47 följande:

Den fråga man bör ställa sig i den här tråden är hur DU kan hävda  att det är adekvat att jämföra Henry Ascher med Hitler.Att jämföra Henry Ascher med Hitler är lika logiskt som att jämföra någon som sympatiserar med libertarianismen med Augusto Pinochet (Pinochet gjorde sig skyldig till folkmord, förföljelse tortyr o.s.v.). Själv har jag mycket svårt att förstå mig på människor som gör den typen av paralleller. 

Jag jämför gladeligen honom med Hitler. Båda två har ett mörkt förflutet, båda två var likgiltiga inför deras agerande (att han jobbat aktivt för att ta bort terrorstämpeln från FARC som sysslat med fullständigt vidriga saker) och båda två drivs av farliga ideologier. Det som skiljer dem är att Hitler beordrade människors död medan Henry Ascher "bara" stöttar en ideologi som mördat miljontals människor och en terrororganisation.

Vad har jag som Liberal för likheter med Pinochet? Ingenting alls! Jag står för frihet och Pinochet för förtryck. Kan inte se några likheter alls
  • KillBill
    Thereisthat skrev 2018-04-05 11:50:15 följande:

Jag jämför gladeligen honom med Hitler. Båda två har ett mörkt förflutet, båda två var likgiltiga inför deras agerande (att han jobbat aktivt för att ta bort terrorstämpeln från FARC som sysslat med fullständigt vidriga saker) och båda två drivs av farliga ideologier. Det som skiljer dem är att Hitler beordrade människors död medan Henry Ascher "bara" stöttar en ideologi som mördat miljontals människor och en terrororganisation.

Vad har jag som Liberal för likheter med Pinochet? Ingenting alls! Jag står för frihet och Pinochet för förtryck. Kan inte se några likheter alls

Ett tips är att googla libertarianism och Pinochet..
  • Thereisthat
    KillBill skrev 2018-04-05 12:30:00 följande:

Ett tips är att googla libertarianism och Pinochet..

Men snälla nån. Libertarianism är den extrema formen av liberalism. Att vara liberal är inte detsamma som att vara libertarian, det är den extrema formen. Ungefär som det är skillnad på att vara socialdemokrat och kommunist. Hade Henry Ascher varit socialdemokrat och man jämfört honom med Hitler hade jag tyckt det var fel eftersom att liknelserna är för få mellan dem. Men eftersom att han är kommunist så är det fullt jämförbart med Hitler och nazismen.
  • KillBill
    Thereisthat skrev 2018-04-05 12:57:04 följande:
    Men snälla nån. Libertarianism är den extrema formen av liberalism. Att vara liberal är inte detsamma som att vara libertarian, det är den extrema formen. Ungefär som det är skillnad på att vara socialdemokrat och kommunist. Hade Henry Ascher varit socialdemokrat och man jämfört honom med Hitler hade jag tyckt det var fel eftersom att liknelserna är för få mellan dem. Men eftersom att han är kommunist så är det fullt jämförbart med Hitler och nazismen.

Har jag nämnt något annat än libertarianism? Det finns minst en person i tråden som säger sig vara libertarian.

Svar på tråden Böneutrop!