• Ninha

BF December

Några fler som har bf i december? :)

Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.

• Svar på tråden BF December
  • Cappuccino94
    Ninha skrev 2018-04-28 19:13:09 följande:

Välkommen o grattis :)

Jag är i slutet av vecka 7 och mår ständigt illa o kräks.

Är trött o yr men får ju inte i mig så mycket mat nu :/

Är sjukt jobbigt att jobba i kök just nu med alla dofter som blir...

Tack! :)

Åh fy vad jobbigt!

Har än så länge klarat mig undan med lättare illamående och känner lukter tydligare, men inget jag liksom mått illa av. Hoppas verkligen jag slipper må illa så man inte får behålla maten, har dessutom toaletten 2m ifrån där jag står med kunder på jobbet så skulle vara omöjligt att förklara det på ett bra sätt, haha.

Men usch, att jobba i kök i det läget känns faktiskt värre. Hoppas det snart vänder för dig :)
  • trollkvinna123

Jag är ny här, plussade igår och är beräknad till 25 december. Andra barnet för oss och jag är i vecka 6 nu. Mina symptom just nu är mest trötthet. :)

• Maxson

Är beräknad till den 17 dec som det ser ut nu. Vecka 8 och ömma bröst, känns lite som träningsvärk i magen. Dock så har illamåendet avtagit :)

• Ananass

Hejhej! En till decemberbebis här :)

25 är jag och bor i Skåne.

Har inte alls koll på när i december dock, men troooor att jag är i vecka 8 och då beräknad någon gång runt 15 december :) ska på tidigt ultraljud imorgon för att fastställa graviditetslängden så vi från väl se då!

Har en dotter sedan tidigare, hon fyller 2 nu i maj :)

Är lite nojig, med dottern kom mitt illamående i v.5 och sen spydde jag VARJE dag fram till dagen innan vattnet gick.. nu känner jag lite illamående till och från men inte så jag behöver kräkas, och det går över snabbt.. barnmorskan sa visserligen att det kan vara så, men känner mig sjukt ogravid denna gång, får ju se imorgon iallafall om allt är som det ska :)

• Ninha
    Ananass skrev 2018-05-01 17:01:43 följande:

Hejhej! En till decemberbebis här :)

25 är jag och bor i Skåne.

Har inte alls koll på när i december dock, men troooor att jag är i vecka 8 och då beräknad någon gång runt 15 december :) ska på tidigt ultraljud imorgon för att fastställa graviditetslängden så vi från väl se då!

Har en dotter sedan tidigare, hon fyller 2 nu i maj :)

Är lite nojig, med dottern kom mitt illamående i v.5 och sen spydde jag VARJE dag fram till dagen innan vattnet gick.. nu känner jag lite illamående till och från men inte så jag behöver kräkas, och det går över snabbt.. barnmorskan sa visserligen att det kan vara så, men känner mig sjukt ogravid denna gång, får ju se imorgon iallafall om allt är som det ska :)

Hej o grattis!

Hoppas allt är ok för dig, jag ska oclså på tidigt ultraljud imorgon o jag är också jätte nojig!

Har haft två missfall tidigare.

Mår illa hela tiden o kräks, har svullna bröst och ör trött o kissnödig.

Hade molande värk i en o en halv vecka sen inte känt nått fram tills idag då det känns som jag ska börja blöda när som helst, lite hugg o stick men inget blod :)

Så ja hoppas allt är i sin ordning :)

Har hög temperatur som man ska ha också så de känns lite hoppfullt!

Håller alla tummar o tår för oss imorgon!

Jag är sjukt nervös!
  • Marjh

Plussade igår efter att ha blivit rekommenderad att göra test efter min cellprovtagning igår. Sjukt duktigt att misstänka en graviditet av gynekologen så tidigt.. Skulle liksom få min mens igår och plussar alltså samma dag. Bf 28/12. Har en son på ca 6månader så blir väldigt tätt.. Någon som vet om det är någon som skapat en hemlig Facebook grupp eller är någon sugen på skapa en så man kan följas där? ????

• FrökenFlower
    Marjh skrev 2018-05-01 19:39:31 följande:

Plussade igår efter att ha blivit rekommenderad att göra test efter min cellprovtagning igår. Sjukt duktigt att misstänka en graviditet av gynekologen så tidigt.. Skulle liksom få min mens igår och plussar alltså samma dag. Bf 28/12. Har en son på ca 6månader så blir väldigt tätt.. Någon som vet om det är någon som skapat en hemlig Facebook grupp eller är någon sugen på skapa en så man kan följas där? ????

Var det väntat eller överaskandr? Imponerande av läkaren iaf haha.

Grattis! Om jag har chansat rätt på antal dagar i menscykeln (har haft mellan 28 och 42 sista halvåret men har räknat ut när det måste ha hänt) så har vi samma bfdatum. Spännande!
  • Ananass
    Ninha skrev 2018-05-01 18:11:22 följande:

Hej o grattis!

Hoppas allt är ok för dig, jag ska oclså på tidigt ultraljud imorgon o jag är också jätte nojig!

Har haft två missfall tidigare.

Mår illa hela tiden o kräks, har svullna bröst och ör trött o kissnödig.

Hade molande värk i en o en halv vecka sen inte känt nått fram tills idag då det känns som jag ska börja blöda när som helst, lite hugg o stick men inget blod :)

Så ja hoppas allt är i sin ordning :)

Har hög temperatur som man ska ha också så de känns lite hoppfullt!

Håller alla tummar o tår för oss imorgon!

Jag är sjukt nervös!

Spännande!! Alltid kul att se bebis, håller tummarna för att där är någon att kolla på bara haha :P

Känner mig inte alls gravid.. förra graviditeten klagade man på illamåendet, nu saknar man det nästan! Haha! Men illamående och kräkningar brukar man säga är tecken på en sund graviditet, därför känns det lite sådär när man knappt mår illa! Har lite ömma bröst och molande verk, men det är nog allt :P
  • Ninha
    Ananass skrev 2018-05-01 21:32:47 följande:

Spännande!! Alltid kul att se bebis, håller tummarna för att där är någon att kolla på bara haha :P

Känner mig inte alls gravid.. förra graviditeten klagade man på illamåendet, nu saknar man det nästan! Haha! Men illamående och kräkningar brukar man säga är tecken på en sund graviditet, därför känns det lite sådär när man knappt mår illa! Har lite ömma bröst och molande verk, men det är nog allt :P

Hur gick det för dig idag nu då? :)

Här gick det bra (till min förvåning, hade räknat med tråkiga nyheter) ett hjärta som slog så fint :)
  • Ananass
    Ninha skrev 2018-05-02 17:29:11 följande:

Hur gick det för dig idag nu då? :)

Här gick det bra (till min förvåning, hade räknat med tråkiga nyheter) ett hjärta som slog så fint :)

Härligt!! Gjorde du vul eller vanligt ul? Vilken vecka är du i?

Jag gjorde vanligt UL ute på magen men var inte så långt gången som vi trodde, hon kunde se gulesäck, fostervatten och ett foster men inte hjärtat, hon trodde det var för tidigt. Har tid igen till VUL den 14, så nu är det bara att vänta. Hon mätte fostret till v.6+3 alltså mer än en vecka mindre än vi trodde.
Svar på tråden BF December