• Ninha

BF December

Några fler som har bf i december? :)

Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.

• Svar på tråden BF December
  • Lilalila
    Justloveme skrev 2018-04-24 18:36:33 följande:

Hej alla! :)

Hur mår ni där ute nu?

Imorgon har jag första besöket hos barnmorskan. Spännande!

Men hur jag mår? Så trött så trött, skulle kunna sova jämnt. Mår illa gör jag också. Så otroligt tungt att jobba just nu (jobbar natt inom vården som usk) långa tunga arbetspass. Men de går väl. Hoppas komma förbi denna trötta period snart! :)

Jag har spända och ömma bröst, har haft lite illamående 2 gånger hittills och lite svullen mage. Min första graviditet och är orolig att något inte stämmer då överallt står om diverse symtom i tidigt graviditet. Går in i vecka 6 på torsdag.
  • viseversa

Inte gravid och inte beräknad i dec men är född i dec och det är inte så hemskt som folk fill få det till. Den 18/12 är jag född.

• B0bbo
    Justloveme skrev 2018-04-24 18:36:33 följande:

Hej alla! :)

Hur mår ni där ute nu?

Imorgon har jag första besöket hos barnmorskan. Spännande!

Men hur jag mår? Så trött så trött, skulle kunna sova jämnt. Mår illa gör jag också. Så otroligt tungt att jobba just nu (jobbar natt inom vården som usk) långa tunga arbetspass. Men de går väl. Hoppas komma förbi denna trötta period snart! :)

Jag har ömma bröst och är precis som du, extremt j*vla trött. Vill bara sova.. Hungrigare än vanligt såklart! Håller tummarna att jag slipper illamåendet.. är i vecka 7!!
  • B0bbo
    Lilalila skrev 2018-04-24 19:04:37 följande:
    Jag har spända och ömma bröst, har haft lite illamående 2 gånger hittills och lite svullen mage. Min första graviditet och är orolig att något inte stämmer då överallt står om diverse symtom i tidigt graviditet. Går in i vecka 6 på torsdag.
    Förstår din oro men försök att inte tänka så, jag är i vecka 7 ( första bebisen ) Och jag har inte alls alla symptom som många andra har, inget illamående alls. Hade lite molvärk i början.. har ömma bröst, är extremt trött och gasig i magen då det trycker på tarmarna. Men annars känner jag mig inte alls gravid! Jag har läst flera stycken som skriver att symtomen helt försvunnit efter ett par veckor också :)
  • filuren87

Plussade i måndags här för första gången efter 9 månaders försök. Är beräknad till nyårsafton som det ser ut nu!...Än så länge känns det ju dock så overkligt och man oroar sig för att det ska bli missfall så här tidigt såklart.

• annikandy
    filuren87 skrev 2018-04-25 13:57:03 följande:

Plussade i måndags här för första gången efter 9 månaders försök. Är beräknad till nyårsafton som det ser ut nu!...Än så länge känns det ju dock så overkligt och man oroar sig för att det ska bli missfall så här tidigt såklart.

Grattis :) så kul.

Jag e oxå nojjig som sjutton oroar mej för mf varenda dag. Känns som tiden står still man vill juh att veckorna ska gå fort nu i början.
    ¤Familjen är mitt allt¤
  • filuren87
    annikandy skrev 2018-04-26 09:07:50 följande:
    Grattis :) så kul.

Jag e oxå nojjig som sjutton oroar mej för mf varenda dag. Känns som tiden står still man vill juh att veckorna ska gå fort nu i början.
    Men eller hur! Man vill bara snabbspola tiden till vecka 12 iaf så man känner sig lite säkrare.
  • annikandy
    filuren87 skrev 2018-04-26 09:12:02 följande:

Men eller hur! Man vill bara snabbspola tiden till vecka 12 iaf så man känner sig lite säkrare.

Ja o till det är dax för kub test så man får se att pärlan i magen mår bra :)
    ¤Familjen är mitt allt¤
  • Cappuccino94

Hoppar in här med. Plussade 16/4 och var på inskrivning hos bvc på drop in idag. Kan nog inte ta in det riktigt, det känns som att man ska vakna upp en morgon och bara ha drömt allt. Hur känner ni andra?

• Ninha
    Cappuccino94 skrev 2018-04-26 16:46:27 följande:

Hoppar in här med. Plussade 16/4 och var på inskrivning hos bvc på drop in idag. Kan nog inte ta in det riktigt, det känns som att man ska vakna upp en morgon och bara ha drömt allt. Hur känner ni andra?

Välkommen o grattis :)

Jag är i slutet av vecka 7 och mår ständigt illa o kräks.

Är trött o yr men får ju inte i mig så mycket mat nu :/

Är sjukt jobbigt att jobba i kök just nu med alla dofter som blir...
Svar på tråden BF December