• Ninha

BF December

Några fler som har bf i december? :)

Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.

• Svar på tråden BF December
  • Anjisen
    Brezego skrev 2018-06-03 19:34:34 följande:

Hej allihopa!

24 år och gravid för första gången diabetes och eds, så har vört kämpigt. Beräknad till 11/12. Men ultraljuden har än så länge visat ett lite äldre foster än vad bf säger. Så vi får se vad rul säger :). Finns det någon facebookgrupp för oss med bf december?

Ja, det finns det. De(n) är dock hemlig men kan se om de kan "öppna" den så du kan hitta ^_^ annars var det någon annan i tråden som hade startat en liknande grupp som de kan bjuda in dig till :)
  • Littlefrog

Hej allihopa, gravid med bebis nr 2 Bf 31 december ?(ja kanske inte bästa planeringen haha). Första barnet född -12. Är ganska ny med hela "familjelivs" grejen men efter att ha läst lite i tråden känns ni som ett väldigt mysigt gäng ????. Är 25 år, gift och har även en bonus född -12. Ska bli jätte spännande att få följa er andra ????. Någon mer som lider av extremt illamående ? Har nu inte fått behålla någon mat alls den sista veckan (värmen gör det absolut inte bättre) och börjar fundera på om man ska kontakta Bm? Har ni några bra tips och råd ? ??

• Anonym1891
    Littlefrog skrev 2018-06-04 11:53:44 följande:

Hej allihopa, gravid med bebis nr 2 Bf 31 december ?(ja kanske inte bästa planeringen haha). Första barnet född -12. Är ganska ny med hela "familjelivs" grejen men efter att ha läst lite i tråden känns ni som ett väldigt mysigt gäng ????. Är 25 år, gift och har även en bonus född -12. Ska bli jätte spännande att få följa er andra ????. Någon mer som lider av extremt illamående ? Har nu inte fått behålla någon mat alls den sista veckan (värmen gör det absolut inte bättre) och börjar fundera på om man ska kontakta Bm? Har ni några bra tips och råd ? ??

Går in i vecka 13 imorgon och nu börjar mitt illamående bli bättre, hade gått ner 3kg vid inskrivningen pga illamående. Jag fick lergigan utskrivet och det har hjälpt en hel del. Annars finns ju postafen receptfritt och åksjukearmband, tyvärr hjälpte inget av det för mig.

Jag gick annars tipset av bm med kall mat och att slippa laga mat. Så nu har min familj och sambo lagat mat åt mig och det hjälper väldigt mycket att slippa laga maten faktiskt.
  • Tiinis

Hej allihopa!

Kan börja med att gratulera er andra som också väntar barn

Jag är 31 år gammal och väntar mitt första barn. Jag är beräknad till den 9/12-18.

Finns det plats i Facebook gruppen?

Vill gärna följa ett gäng tjejer att bolla tankar och även själva upplevelsen med.

• Hedgehog
    Tiinis skrev 2018-06-06 17:55:40 följande:

Hej allihopa!

Kan börja med att gratulera er andra som också väntar barn

Jag är 31 år gammal och väntar mitt första barn. Jag är beräknad till den 9/12-18.

Finns det plats i Facebook gruppen?

Vill gärna följa ett gäng tjejer att bolla tankar och även själva upplevelsen med.

Hej! Jag har också bf 9/12 enligt KUB i måndags :) skoj med samma bf-datum.
  • Tiinis
    Hedgehog skrev 2018-06-06 20:24:58 följande:

Hej! Jag har också bf 9/12 enligt KUB i måndags :) skoj med samma bf-datum.

Wow va häftigt!!

Ja verkligen jätte kul :)

Hur mår du?
  • Hedgehog
    Tiinis skrev 2018-06-06 21:51:44 följande:

Wow va häftigt!!

Ja verkligen jätte kul :)

Hur mår du?

Jag mår inte så bra. Mått illa sen vecka 6 och vissa dagar kräks jag fler gånger. Är sjukskriven sedan två veckor tillbaka. Hoppas så att det ska ge sig snart. Hur mår du? :)
  • Tiinis
    Hedgehog skrev 2018-06-06 23:33:51 följande:

Jag mår inte så bra. Mått illa sen vecka 6 och vissa dagar kräks jag fler gånger. Är sjukskriven sedan två veckor tillbaka. Hoppas så att det ska ge sig snart. Hur mår du? :)

Oj ja. Jag mådde dåligt konstant fram till v.12. Nu mår jag bara illa ibland under dagen antagligen när blodsockret är lågt. Värmen har också varit jobbig. Har väl inte kunnat njuta så mycket än. Har ju inte mycket energi till något. Ojdå din stackare ! Hoppas det går över för dig med kränkningen. Vart bor du i landet?
  • h4ll0n

Jag har precis registrerat mig här på familjeliv.

Jag är 32 år och väntar mitt första barn. Enligt VUL bf 8/12. Skrattande

• keyfo

Har fått svar på NIPT, allt ser bra ut och det är en liten kille Skrattande Var redan helt säker på det men sambon trodde flicka, haha. Så himla skönt! Hjärta

Vore kul med fb-grupp men hur hemlig är den egentligen? Tyst Haha är bara en liten skara som vet om det ännu, vill inte att någon ska upptäcka innan jag hunnit berätta...

Svar på tråden BF December