• Ninha

BF December

Några fler som har bf i december? :)

Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.

• Svar på tråden BF December
  • Ninha
    Ananass skrev 2018-05-02 21:06:31 följande:

Härligt!! Gjorde du vul eller vanligt ul? Vilken vecka är du i?

Jag gjorde vanligt UL ute på magen men var inte så långt gången som vi trodde, hon kunde se gulesäck, fostervatten och ett foster men inte hjärtat, hon trodde det var för tidigt. Har tid igen till VUL den 14, så nu är det bara att vänta. Hon mätte fostret till v.6+3 alltså mer än en vecka mindre än vi trodde.

Jag gjorde vul och hon trodde v 7+3 eller 7+4 ( vi själva har ?räknat med? 7+2) så de var väldigt nära.

Ok trodde inte man gjorde ul på magen så tidigt faktiskt, häftigt att det Syndes :)

Då ska du se att hjärtat syns den 14 :)

Härligt att de va en liten trots att du inte känner dig gravid :)
  • Ananass
    Ninha skrev 2018-05-02 21:47:57 följande:

Jag gjorde vul och hon trodde v 7+3 eller 7+4 ( vi själva har ?räknat med? 7+2) så de var väldigt nära.

Ok trodde inte man gjorde ul på magen så tidigt faktiskt, häftigt att det Syndes :)

Då ska du se att hjärtat syns den 14 :)

Härligt att de va en liten trots att du inte känner dig gravid :)

Ja jag trodde nästan inte hon skulle se något, har rätt mycket fett också så helt otroligt haha :P

Men känns inte som det kan stämma med v.6+3, så man börja ju misstänka att allt stannat av för nån vecka sedan. Vi får väl se! Har börjat må illa nu iallafall.. :P
  • Repet

Hoppar in i denna tråd, plussade den 1/5 efter vårt första IVF försök.
    det är fortfarande lite förvirring över när vi har BF, men fått preliminärt datum 31/12.
    Har tidigt ultraljud den 23/5.
    kan inte riktigt känna superglädje innan dess tror jag, är mest orolig för missfall efter att ha försökt i tre år och äntligen blivit gravid...

Snart måste det vara vår tur!
  • Ninha
    Repet skrev 2018-05-03 07:35:12 följande:

Hoppar in i denna tråd, plussade den 1/5 efter vårt första IVF försök.

det är fortfarande lite förvirring över när vi har BF, men fått preliminärt datum 31/12.

Har tidigt ultraljud den 23/5.

kan inte riktigt känna superglädje innan dess tror jag, är mest orolig för missfall efter att ha försökt i tre år och äntligen blivit gravid...

Stort grattis! Ja vet hur stor oro man har, har försökt i 2 år o har två missfall bakom mig men håller tummarna för denna gång, känns lite bättre denna gång.

Dock får ja ont av att ligga ner för länge , fattar inte varför, idag har ja haft ont hela dagen o känt mig stel främst. De brukar gå över på morgonen annars men hoppas de släpper snart.

Min bm trodde de var av hormonerna så de hoppas jag :)
  • Ninha

Hur mår ni?

Här blev ja orolig i veckan då mitt illamående minskat lite grann men idag kom det tillbaka kraftigt! Fick kräkas ett par gånger på jobbet o även hemma.. så skönt på nått vis att de kom tillbaka, det var välkommet, haha.

Har haft hög temp hela tiden då det är de som ?räddar? mig ibland när ja blir orolig!

Fler som tycker de är sjukt jobbigt att borsta tänderna?

Nu ska jag sova, är sjukt trött, sover varje tillfälle som ges!

• Anonym (Var inte orolig!)
    Ninha skrev 2018-05-12 21:31:55 följande:

Hur mår ni?

Här blev ja orolig i veckan då mitt illamående minskat lite grann men idag kom det tillbaka kraftigt! Fick kräkas ett par gånger på jobbet o även hemma.. så skönt på nått vis att de kom tillbaka, det var välkommet, haha.

Har haft hög temp hela tiden då det är de som ?räddar? mig ibland när ja blir orolig!

Hej! Jag tillhör inte BF december utan BF oktober. Tänkte tjuvkika här lite och läsa tråden och ville bara säga.. Oroa dig inte om du har symtom som kommer och går eller inte så mycket symtom. Jag hade bara ömma bröst och jag är i vecka 19 nu. Kram!
  • Justloveme
    Ninha skrev 2018-05-12 21:31:55 följande:

Hur mår ni?

Här mårs det pyton och lite värre. Testat prostafen men sov mig genom ett par dygn. Fick då lergigan och upplever hård/spänd mage. Fungerar ok på dagarna men nätterna är det kört (jobbar natt på äldreboende) det ändå som hjälper är att somna. Fått åka hem mitt i natten för jag kände att jag spyr på den stakars pensionären när jag skulle sätta mig på huk, sjukt jobbet just nu med det. Annars känns det ganska okej :)
  • Mjawz

Hej.

Grattis till er alla. Jag är i vecka 10+1 nu och min mage har verkligen blivit stor. Jag förstår inte vad det är som gör att magen blir stor och skullen när bebis bara är 3 cm. Någon som vet?

• Baraentilligen
    Mjawz skrev 2018-05-16 18:09:45 följande:

Hej.

Grattis till er alla. Jag är i vecka 10+1 nu och min mage har verkligen blivit stor. Jag förstår inte vad det är som gör att magen blir stor och skullen när bebis bara är 3 cm. Någon som vet?

Magen jobbar långsammare = svullen mage. Utöver fostret har livmodern vuxit sjukt mycket och det finns över en dl fostervatten där. Vilket såklart också påverkar :)
  • Ninha

Hej på er!

Hur mår ni?

Börjar ni känna/se era magar ännu eller hur verkar det? :)

Svar på tråden BF December