• Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • Anonym (strumpbyxan)
    Anonym (Olika) skrev 2018-04-18 14:53:16 följande:
    Jag använder en hel del stay ups och tycker inte att det är något stort problem att de inte sitter uppe. Ibland drar de sig något neråt under dagen, men det går enkelt att justera. Några gånger har det hänt att en strumpa helt har tappat greppet. En gång ute på stan låg den plötsligt nere vid ankeln. Jobbigast var kanske en gång när jag stod i främsta raden och sjöng i kören i kyrkan och kände hur strumpan sakta började glida neråt. Innan sången var slut var den under knäet. Kjolen var kort men som tur var hade jag inte svarta strumpor utan hudfärgade, så det var kanske inte alltför iögonenfallande. Jag försökte dra upp den så diskret det gick när vi satte oss ner. Sen när vi tågade ut for den igen, men då smet jag in på toaletten.
    Fast det enda ditt inlägg gör är att bekräfta att de inte går att lita på. Fortsätter alltså använda strumpbyxor. Tack för ditt inlägg!
  • Anonym (Olika)
    Jannne k skrev 2018-04-19 16:17:21 följande:

Nej du vekar vara en trevlig dam nylonstrumpor är ett +de kan jag inte sticka under stolen med. Pm mig

Tack, men jag vill inte ha personliga kontakter i detta forum. Det räcker med lite allmänna diskussioner. Men visst kan jag märka av att män ibland gärna kastar en blick mot mina ben,
  • Anonym (M)
    Jannne k skrev 2018-04-19 17:22:46 följande:

Ok får vi se dina ben här i nylon??

Jannne k skrev 2018-04-19 16:17:21 följande:

Nej du vekar vara en trevlig dam nylonstrumpor är ett +de kan jag inte sticka under stolen med. Pm mig

Sånt här är såå drygt. Och för att inte tala om desperat.
  • Anonym (Stay-ups dyra)

Stay-ups är jättedyrt jämfört med strumpbyxor. Men ibland har jag knästrumpor istället, går att ha strumpebandshållare till.

Nu när det är så varmt vill jag nästan inte ha något på, bara trosor. Men är lite blyg så det får bli tunna strumpbyxor eller knästrumpor iallafall. Går alltid i klänning eller kjol.

• Anonym (Olika)
    Anonym (strumpbyxan) skrev 2018-04-19 16:18:59 följande:
    Fast det enda ditt inlägg gör är att bekräfta att de inte går att lita på. Fortsätter alltså använda strumpbyxor. Tack för ditt inlägg!
    Men om man sätter det i relation till användningen är det väldigt ovanligt att en strumpa släpper helt. Jag har använt stay ups i den utsträckning jag gör nu i ungefär 15 år och om vi tänker oss att det blir att använda sådana cirka 100 av årets dagar, så är det runt 1500 gånger. Så några få misslyckanden är inte mycket.

Det klassiska problemet att nylonstrumpor lätt går sönder kräver betydligt mera uppmärksamhet, och det gäller både stay ups och strumpbyxor. Eftersom jag gärna använder tunna kvaliteter är inte hållbarheten den bästa, men det går att hantera rätt långt genom att vara försiktig båda när de sitter på och när man tar på och av dem. Och att man har reservpar att byta med om det skulle bli ett värre haveri vid olämpligt tillfälle.  
  • Anonym (Bh)

De går å använda hanskar med för att elimenera risken med maskor vid på å avtagning ...

• Anonym (P)

Min sambo använder svarta nylonstrumpor till vardags eftersom hon trivs i klänning/kjol. Svarta för att hon tycker att det känns mindre naket.
    På fritiden så använder hon ljusa glansiga strumpbyxor eller snygga stay ups
    därför att hon vet att jag gillar det. Elegant, feminint och sexigt samtidigt....
    Hon använder stay ups eller strumpor med höfthållare för att göra mig extra sugen på sex.....det funkar alltid...

• Anonym (BBW)
    Anonym (Hej) skrev 2018-04-19 07:18:18 följande:

Läget?

Läget... Jo det är bara fint tack ;)
Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?