Meriall skrev 2018-04-16 10:28:30 följande:
Um tack :P
Stay ups är svalare om det är jättevarmt och kanar inte ner i grenen som nylonstrumpbyxor alltid gör. Jag är inte så stor av mig - 162 cm och 56 kg men jag behöver köpa nylonstrumpbyxor storlek xl minst för att de inte ska kännas för korta i benen eller hasa ner. Dessutom slipper man ett streck på magen av kanten som syns igenom om man har tight klänning med stay ups.
Tycker inte det är något problem med kjollängden heller om man inte har minikjol. Jag brukar ha kjolar över knät eller ibland halva låret i längd och drar upp stay upsen så de sitter högt upp och det är inga problem. Låren är oftast bredast mitt på. Om de sitter just ovanför det så håller de sig uppe längre.
Ungefär som jag tänkte skriva
Jag som är lång (1,80) och inte trådsmal har jättesvårt att hitta strumpbyxor som passar, de verkar vara gjorda för att räcka antingen på längden eller bredden, inte både och. Till och med största storleken är för liten om man inte köper de absolut dyraste märkena. (Ännu värre var det när jag bodde utomlands, i ett land där det är kört att handla kläder i vanliga butiker om man inte är miniliten, där fanns varken min längd eller vikt med på de storlekstabeller som fanns på baksidan av förpackningarna - mamma köpte strumpbyxor åt mig i Sverige och skickade till mig när jag behövde nya). Jag ska dock säga att det börjar bli lättare även för oss lite större, vi blir fler och efterfrågan på större storlekar ökar.
Vet inte hur många gånger man gått en dag på jobbet och känt de lite för små strumpbyxorna glida en bit längre ner för varje steg
Jag har uniform på jobbet och vi får inte gå utan strumpor om det inte är supervarmt på sommaren. Jag brukar köpa flera par stay-ups i samma färg på en gång, går en sönder har jag den andra kvar, går strumpbyxorna sönder slänger jag ju hela paret, så att säga. Stay-upsen håller dessutom längre för att jag inte behöver dra i dem varje gång jag går på toaletten. Jag sparar mycket pengar på att köpa stay-ups istället för strumpbyxor