• Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • Anonym (Olika)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 13:44:28 följande:
    Fast vi män, många iaf, har långkalsonger på vintern. Är det så bökigt?
    Fast långkalsongerna är enklare att snabbt dra upp och ner. Strumpbyxor sitter åt mera och så behöver man vara försiktigare med dem.
  • Fjäril Vingad

Man använder varken strumpbyxor eller stay ups, punkt. Maken till obekväma och jobbiga plagg får man leta efter!

• Anonym (69"-man)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 13:44:28 följande:

Fast vi män, många iaf, har långkalsonger på vintern. Är det så bökigt?

Va?!? Hur har du kommit fram till att jag menat något liknande? Det är inte bögigt att ha strumpbyxor heller. Jag är så krass att de två saker som är bögiga är att du som man förälskar sig i män och föredrar män som sexpartner.
  • Anonym (69"-man)

@Gaskarl

LOL dyslexin slog till där! Man läser nog vad man vill.

Ja jag tycker det är väldigt bökigt med långkalsonger. Samtidigt så tycker jag inte att jämförelsen blir helt korrekt då det inte finns något enklare alternativ.

• Anonym (Turid)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 11:50:00 följande:
    Härligt inställning hos en ung kvinna.
    Är samma inställning hos en medelålders kvinna också härlig? Har känt så sedan jag var 20, men bor nu i den norra delen av Sverige och här är det rysligt kallt alldeles för länge under året.
  • Anonym (Turid)
    Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 15:20:10 följande:

@Gaskarl

LOL dyslexin slog till där! Man läser nog vad man vill.

Ja jag tycker det är väldigt bökigt med långkalsonger. Samtidigt så tycker jag inte att jämförelsen blir helt korrekt då det inte finns något enklare alternativ.

Fast långkalsonger är inte gjorda av så ömtåligt material som nylon.
  • Lainie Kennedy
    Gaskarl skrev 2018-04-16 10:11:08 följande:

Även fast jag är man så tror jag att kvinnor, precis tvärtemot vad TS anser, tycker strumpbyxor är mer praktiska än stay-ups.. Jag tror dessutom att strumpor och stay-ups tyvärr fått en stämpel som "porrkläder" av kanske förståeliga anledningar. Dock verkar det som att stay-ups har en liten renässans..

Det tror jag inte.

De värmer inte rumpan heller så jag ser inte poängen med stayups alls.
  • Anonym (baraben)
    Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 09:48:43 följande:

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

Stay ups funkar ibland... Främst till fest. Strumpbyxor funkar bättre som vardagsplagg. Mindre risk att de glider ner, sen har jag dem även till fest ibland då de har kontrolltop och lyfter rumpan och allt möjligt annat. 

Tycker stay ups är lite obekväma 

• Anonym (BBW)
    Fjäril Vingad skrev 2018-04-16 14:21:00 följande:

Man använder varken strumpbyxor eller stay ups, punkt. Maken till obekväma och jobbiga plagg får man leta efter!

Instämmer till fullo!

Så fruktansvärt oskönt att ha på sig, och går lätt sönder dessutom.

Jag förstår inte mäns fascination över dessa plagg.
  • Anonym (Fia)

beror lite på ur vilken synvinkel man ställer frågan - men personligen har jag alldeles för många gånger varit med om silikonband som plötsligt släppt eller strumpebandshållare som plötsligt fått för sig att snäppa loss för att se det som alternativ i någon offentlighet (på kul endast i sällskap med partner går strumpor med strumpeband bra, stay ups och min kropp har aldrig kommit överens och dessutom tycker jag personligen det är ruskigt fult). 
    Försökte verkligen länge att experimentera med att få det att fungera då jag inte särskilt tycker strumpbyxor är så väldigt bekväma heller, men de har aldrig gjort att jag plötsligt stått helt eller delvis barbent alltså vinner de. 

Om man däremot ställer frågan mot istället barbent så beror det på, ibland för att det inte passar sig eller blir snyggt med barbent - men lika många gånger för att det blir för kallt och är det av för kallt anledningen så skulle ju inte heller strumpor eller stayups fungera heller då de inte täcker helt. 

Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?