• Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • Anonym (Olika)
    Anonym (Turid) skrev 2018-04-16 15:34:12 följande:
    Fast långkalsonger är inte gjorda av så ömtåligt material som nylon.
    Där har strumpor och stay ups en fördel. Om de går sönder behöver man byta bara den ena. Med strumpbyxor är "allt" förstört.
  • Gaskarl
    Anonym (Turid) skrev 2018-04-16 15:32:51 följande:

Är samma inställning hos en medelålders kvinna också härlig? Har känt så sedan jag var 20, men bor nu i den norra delen av Sverige och här är det rysligt kallt alldeles för länge under året.

Hahaha. Jag kan t.o.m sträcka mig till att säga, härlig inställning av moderna kvinnor, då, framförallt höfthållaren försvann i slutet på 60-talet och ses, som jag tidigare skrev ganska ofta som ett "sexplagg" Kul att du också vågar och vill..
  • Anonym (M)
    Fjäril Vingad skrev 2018-04-16 14:21:00 följande:

Man använder varken strumpbyxor eller stay ups, punkt. Maken till obekväma och jobbiga plagg får man leta efter!

Va?? :o haha stumpbyxor är det absolut skönaste jag vet! Har på mig det jämt i princip, förutom när det är alldeles för varmt då. Om jag är sjuk och vill inte känna mig så dassig men mysig fortfarande, eller om jag myser i soffan en kväll - alltid strumpbyxor! 
  • Anonym (M)
    Anonym (Fia) skrev 2018-04-16 15:52:30 följande:

beror lite på ur vilken synvinkel man ställer frågan - men personligen har jag alldeles för många gånger varit med om silikonband som plötsligt släppt eller strumpebandshållare som plötsligt fått för sig att snäppa loss för att se det som alternativ i någon offentlighet (på kul endast i sällskap med partner går strumpor med strumpeband bra, stay ups och min kropp har aldrig kommit överens och dessutom tycker jag personligen det är ruskigt fult). 
    Försökte verkligen länge att experimentera med att få det att fungera då jag inte särskilt tycker strumpbyxor är så väldigt bekväma heller, men de har aldrig gjort att jag plötsligt stått helt eller delvis barbent alltså vinner de. 

Om man däremot ställer frågan mot istället barbent så beror det på, ibland för att det inte passar sig eller blir snyggt med barbent - men lika många gånger för att det blir för kallt och är det av för kallt anledningen så skulle ju inte heller strumpor eller stayups fungera heller då de inte täcker helt. 

Totalt OT och irrelevant, men min dator hängde sig och jag kom åt att "ogilla" ditt inlägg. Men ingen har på riktigt ogillat det alltså inte, bara störig dator ;) 
  • Fjäril Vingad
    Anonym (BBW) skrev 2018-04-16 15:41:11 följande:

Instämmer till fullo!

Så fruktansvärt oskönt att ha på sig, och går lätt sönder dessutom.

Jag förstår inte mäns fascination över dessa plagg.

De går ju ofta sönder redan när man tar på sig dem!

Tacka vet jag min älskling, han tycker att jag ska vara helt naken bara. Inte mig emot, easy access liksom... :-P
  • Anonym (Sara)

Jag anser verkligenninte att det är mer praktiskt med satyups. Anser att strumpbyxor är både mer bekvämt och mer praktiskt.

• Anonym (BBW)
    Fjäril Vingad skrev 2018-04-16 16:40:15 följande:

De går ju ofta sönder redan när man tar på sig dem!

Tacka vet jag min älskling, han tycker att jag ska vara helt naken bara. Inte mig emot, easy access liksom... :-P

Samma med min karl. Han går igång mer på naket, eller när jag går i mjuka goa kläder. Det gillar han. Tack o lov :D
  • Pentra

Varma dagar blir det svalare under kjolen med stay-ups. Och de kanar inte ner sådär jobbigt och obekvämt i grenen som nylonstrumpbyxor brukar göra. Går det en maska i strumpbyxorna så måste de kastas, men med stay-ups så behöver man bara kasta det ben som maskan gått i. Behöver man byta trosor, t.ex. pga härlig sexlek etc , så måste man först trixa av sig strumpbyxorna; med stay-ups under så är det bara att ta av/byta trosorna och stay-upsen sitter bekvämt kvar på, vilket sparar både tid och krångel. Stay-ups är betydligt smidigare vid toalettbesök. Har jag strumpbyxor ist för stay-ups så kan inte min partner heller fingra mig så härligt spontant och busigt under kjolen som han brukar göra; därför så är stay-ups oslagbart i frågan. ... Jag bär stay-ups året runt, och även under mina arbetskläder. Ibl har jag tom. kombinerat dem med strumpebandshållare för att sas. förgylla min arbetsdag, fast ingen annan vet. Jag har även stay-ups under mina mc-kläder eftersom de skapar en barriär mellan min hud och mc-byxorna vilket gör att det blir mindre klibbgt/svettigt sommartid. ... Jag sätter mina stay-ups precis ovanför där låren är som bredast, och då sitter de bra uppe hela dagen. Möjligtvis att jag rättar till dem ca 2 cm efter en hel arbetsdag med mycket spring, men det är isf ett ickeproblem. ... Favoritfärgerna är lätt solbruna och svarta. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Strumpbyxa)

Strumpbyxor ger en fin figur. Dom håller in på rätt ställen och hjälper till att ge en slät siluett. Lyfter rumpan och håller in magen. Döljer celluliter.
    Dom värmer också.

Stay-ups är krångligt. Dom kan ge synliga kanter under tighta klänningar. Kanten syns vid korta kjolar. Ses som "sexigt" av vissa män som kan få fel signaler.
    Endast användbart vid klänningar med spets eller andra genomskinliga partier i ryggslut. Och om man ska sexa.

• Anonym (H)

Strumpbyxorna håller in valkar och oönskat fett runt mage, rumpa och lår.. Man får snyggare siluett! Jävligt bra enligt mig!

Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?