• Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • Anonym (Strumpbyxa)
    Meriall skrev 2018-04-16 10:28:30 följande:
    Um tack :P
    Stay ups är svalare om det är jättevarmt och kanar inte ner i grenen som nylonstrumpbyxor alltid gör. Jag är inte så stor av mig - 162 cm och 56 kg men jag behöver köpa nylonstrumpbyxor storlek xl minst för att de inte ska kännas för korta i benen eller hasa ner. Dessutom slipper man ett streck på magen av kanten som syns igenom om man har tight klänning med stay ups.

Tycker inte det är något problem med kjollängden heller om man inte har minikjol. Jag brukar ha kjolar över knät eller ibland halva låret i längd och drar upp stay upsen så de sitter högt upp och det är inga problem. Låren är oftast bredast mitt på. Om de sitter just ovanför det så håller de sig uppe längre.
    Fast då köper du fel sort. Jag är lika kort som du och väger några kg mindre. Köper storlek S/36 i nylonstrumpbyxor. Köper 40 den på Lindex. Kostar nästan 100 spänn paret men är värt det för dom är så bra. Går inte sönder och sitter uppe hela dagen. Glider absolut inte i grenen. Däremot kan dom korva sig i midjan lite. Och man slipper ju kanten på magen om man har dom upp i midjan. Där man är som smalast, syns inte igenom trots tighta klänningar på mig Skrattande
  • Anonym (BBW)
    Anonym (H) skrev 2018-04-17 01:28:26 följande:

Strumpbyxorna håller in valkar och oönskat fett runt mage, rumpa och lår.. Man får snyggare siluett! Jävligt bra enligt mig!

Eller så väljer man att vara stolt över sin kropp och visa upp den au-naturell, med valkar o allt. :)
  • Gaskarl
    Anonym (Turid) skrev 2018-04-16 15:32:51 följande:

Är samma inställning hos en medelålders kvinna också härlig? Har känt så sedan jag var 20, men bor nu i den norra delen av Sverige och här är det rysligt kallt alldeles för länge under året.

Var i norra delen bor du Turid?
  • Anonym (Olika)
    Anonym (BBW) skrev 2018-04-16 18:03:44 följande:
    Samma med min karl. Han går igång mer på naket, eller när jag går i mjuka goa kläder. Det gillar han. Tack o lov :D
    Själv är jag singel men jag har förstått av väninnor att många män uppskattar att deras fruar och flickvänner har nylonstrumpor i någon form, strumpbyxor eller stay ups.
  • Anonym (H)
    Anonym (BBW) skrev 2018-04-17 08:17:12 följande:

Eller så väljer man att vara stolt över sin kropp och visa upp den au-naturell, med valkar o allt. :)

Eller så vill man inte det. :)
  • Anonym (Olika)
    Pentra skrev 2018-04-16 18:39:24 följande:

Varma dagar blir det svalare under kjolen med stay-ups. Och de kanar inte ner sådär jobbigt och obekvämt i grenen som nylonstrumpbyxor brukar göra. Går det en maska i strumpbyxorna så måste de kastas, men med stay-ups så behöver man bara kasta det ben som maskan gått i. Behöver man byta trosor, t.ex. pga härlig sexlek etc , så måste man först trixa av sig strumpbyxorna; med stay-ups under så är det bara att ta av/byta trosorna och stay-upsen sitter bekvämt kvar på, vilket sparar både tid och krångel. Stay-ups är betydligt smidigare vid toalettbesök. Har jag strumpbyxor ist för stay-ups så kan inte min partner heller fingra mig så härligt spontant och busigt under kjolen som han brukar göra; därför så är stay-ups oslagbart i frågan. ... Jag bär stay-ups året runt, och även under mina arbetskläder. Ibl har jag tom. kombinerat dem med strumpebandshållare för att sas. förgylla min arbetsdag, fast ingen annan vet. Jag har även stay-ups under mina mc-kläder eftersom de skapar en barriär mellan min hud och mc-byxorna vilket gör att det blir mindre klibbgt/svettigt sommartid. ... Jag sätter mina stay-ups precis ovanför där låren är som bredast, och då sitter de bra uppe hela dagen. Möjligtvis att jag rättar till dem ca 2 cm efter en hel arbetsdag med mycket spring, men det är isf ett ickeproblem. ... Favoritfärgerna är lätt solbruna och svarta. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Jag har inte sex, men jag kan förstå att stay ups funkar bättre om man vill "leka" så där som du beskriver, eller om man vill ha ett samlag spontant någon gång när man inte är hemma i sängkammaren. Stay ups är kanske mera attrahernde för partnern också?
  • Wench85

När jag har billiga strumpbyxor eller för tjocka/tunna/fel storlek etc som inte sitter uppe i grenen har jag ett magiskt trick jag kan dela med mig av: Ett plag utanpå! Oftast ett par trosor, ibland ett hålla-in-mage-och-upp-rumpan-plagg. Det skulle inte se så snyggt ut om nån såg, men det funkar perfekt en vanlig dag

• Anonym (M)
    Wench85 skrev 2018-04-17 15:57:08 följande:

När jag har billiga strumpbyxor eller för tjocka/tunna/fel storlek etc som inte sitter uppe i grenen har jag ett magiskt trick jag kan dela med mig av: Ett plag utanpå! Oftast ett par trosor, ibland ett hålla-in-mage-och-upp-rumpan-plagg. Det skulle inte se så snyggt ut om nån såg, men det funkar perfekt en vanlig dag

Verkligen! Ett par trosor som sitter bra utanpå löser det problemet direkt!
  • Pentra
    Anonym (Olika) skrev 2018-04-17 13:55:32 följande:
    Jag har inte sex, men jag kan förstå att stay ups funkar bättre om man vill "leka" så där som du beskriver, eller om man vill ha ett samlag spontant någon gång när man inte är hemma i sängkammaren. Stay ups är kanske mera attrahernde för partnern också?

Jag har ofta stay-ups på mig även till vardags, som sagt, för att jag trivs med dem av olika anledningar. De är nog i viss mån attraherande för min vän med förmåner, men min sambo vill helst ha mig naken. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?